Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste her et sted at første trimester regnes som 13 uker, dvs at andre trimester begynner på 13+1. Vil det si at disse første, mest utrygge ukene er nr. 1 - 13, eller regner dere bare med 1-12, og forteller det til alle og puster lettet ut på 12+0 dagen?

(Jeg må vite om jeg snart er halvveis eller ikke :lol: )

Klips, 5+6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Klips,

Man kan aldri være for sikker dessverre. Selvfølgelige øker sjansen for at ting skal gå bra etterhvert som hver uke går, hver dag går. Men ja, etter 12 fullgåtte uker sier man at sjansen for SA er minimal. Jeg har hatt milepæler hele svangerskapet: 12+6 (13+0), 16+0, 18+0, 20+0, 24+0, 28+0, 32+0, 34+0 og neste vil være 38+0, etter da så forventes jo fødsel når som helst :D

Forresten, grattis med den graviditeten. :D

Hilsen Miro som i dag har 27 dager til menstermin, og 22 dager til Ultralyd termin :sjarmor:

Skrevet

Men... en uke etter første dag i siste mens har man en fullgått uke ikke sant? Og skriver 1+0.

Dermed må jo 12 fullgåtte uker være 12+0?

12+1 har man alt begynt på uke 13. Eller?

Gjest Lottemor
Skrevet

jepp det er riktig det klips....

En svangerskaps månde er fire uker og i et helt svangerskap er det ti slike månder.....

De sier at det er de tre første måndene det er størst sjangs for at man kan spontan abotere og etter på blir det bare sikrere og sikrere ......

Tror det er 60 prosent sjangs for å miste før man er 12 uker på vei og så går prosenten ned med hver svangerskaps månde kommer forbi.....

Har du vært hos legen ?

hvet du vilken blod type du har og typen din har ?

Skrevet

Har ikke vært hos legen ennå, men vi er blodgivere begge to, så jeg burde jo vite hva slags blodtype vi har. Jeg er den mest vanlige av alle, 0 og så Rh, eh, den vanligste. Skal sjekke hva typen er. Hvordan det forresten?

(Jippi, forresten, halveis til 12 uker i dag, Klips 6+0)

Gjest Lottemor
Skrevet

Ene venninnen min hadde O rh minus og typen hadde A rh pluss og hun spontan aboterte fordi at kroppen fra støtet seg barnets blod..... siden hun kom forsent til legen og ikke fikk vaksine slik at det ikke skulle hende .....

Det var bare derfor jeg lurte......

Men hvist dere begge har rh pluss så er jo det ikke noe å bekymmre seg for mener jeg.... :)

Skrevet

Uffda. Nå ble jeg litt bekymret. Men jeg husker jo ikke hva jeg har. Hvilken Rhesus er den vanligste? Kanskje jeg kan ringe blodbanken og spørre hva jeg har?

Gjest Lottemor
Skrevet

Vaneligtse er vel rh pluss.....O rh minus er meget skjelden.....sånn jeg forsto det på venninnen min.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...