AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Må slutte med mat og drikke med sitrus i, så... det betyr farvel til mine favoritt drikker. Får ufattelig vondt i magen om jeg drikker energi drikke med sitrus i. Var en stund siden jeg har drukket og spist, så fikk en kraftig reaksjon for litt siden. Kjøpte en del energi drikker med sitrus i seg, så drakk de opp, som min siste glede trass magesmertene som oppsto. Jeg vet, tåpelig, men hadde jo kjøpt dem og kunne ikke akkurat bytte dem inn og jeg vil sannsynligvis ikke kunne drikke sånt igjen. Nå vil jeg prøve å finne en trygg energi drikke uten sukker og uten sitrus. Jeg tåler ikke sukker så bra heler, derfor unngår jeg sukkerholdig energi drikke. Fyller på drikken på en beholder /grunnen til at jeg måte drikke de og ikke kunne levere tilbake) og har mindre shote glass, så drikker ikke så mye. Drikker ikke kaffe så shoter det om morgenen før jeg drikker te resten av dagen. Er ufattelig trist siden jeg elsker sitron drikke, sitron i mat, sitron is.... sitron generelt. Håper noen kan hjelpe meg med forslag til ny Energi drikke jeg kan trygt drikke uten magesmerter. Anonymkode: 5a0ff...79f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Unnskyld, men dette er altså ikke sitrusALLERGI. Hvis jeg spiser en appelsin hovner hele ansiktet inkludert tunge og svelge kraftig opp og jeg må ha hjelp umiddelbart. Anonymkode: 67046...32a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, men dette er altså ikke sitrusALLERGI. Hvis jeg spiser en appelsin hovner hele ansiktet inkludert tunge og svelge kraftig opp og jeg må ha hjelp umiddelbart. Anonymkode: 67046...32a Hånden min hovnet opp, og hadde kramper når jeg spiste en appelsin her om dagen. Får kramper hver gang jeg drikker energi drikke med sitron nå så... regner med det er allergi. -_- Anonymkode: 5a0ff...79f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Sitat Mer enn 40 % av befolkningen får allergiske reaksjoner en eller flere ganger i løpet av livet. Hos de fleste dreier det seg om milde symptomer. Mer alvorlig allergiplager sees hos 10- 20 %. Det hersker en bred internasjonal enighet om at allergiforekomsten har økt de siste tiårene. Mye tyder på at livsstilsfaktorer som endring i kosthold og miljøet rundt oss (usunt inneklima og forurensning ute) kan være av betydning. I tillegg kommer redusert mikrobiell stimulering og endring i bakteriefloraen vi omgir oss med. https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/fakta-om-allergi/ Sitat Hva er matvareallergi? Matvareallergi er en overfølsomhetsreaksjon på inntak av et eller flere næringsmidler i normal eller mindre enn normal mengde. Reaksjonen gjentar seg hver gang man spiser maten. http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/allergiogmat.php 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld, men dette er altså ikke sitrusALLERGI. Hvis jeg spiser en appelsin hovner hele ansiktet inkludert tunge og svelge kraftig opp og jeg må ha hjelp umiddelbart. Anonymkode: 67046...32a Om du har allergi må jeg vitterlig ikke forklare at ikke alle har alvorlige reaksjoner. Jeg reagerer langt kraftigere på andre ting som jeg får pusteproblemer av, så faktumet at jeg plutselig reagerer på noe etter en periode uten å ha rørt det er et illevarslende tegn. Jeg har ingen planer om å utsette meg for sitrus lenger siden jeg får kramper av det, og hovning på hud ved å skrelle en appelsin. Har heldigvis ikke fått pusteproblemer som ved en annen ting jeg reagerer på, men har ingen planer om å utsette meg for noe som konstant gir meg magekramper. Anonymkode: 5a0ff...79f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/fakta-om-allergi/ http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/allergiogmat.php Om du har allergi må jeg vitterlig ikke forklare at ikke alle har alvorlige reaksjoner. Jeg reagerer langt kraftigere på andre ting som jeg får pusteproblemer av, så faktumet at jeg plutselig reagerer på noe etter en periode uten å ha rørt det er et illevarslende tegn. Jeg har ingen planer om å utsette meg for sitrus lenger siden jeg får kramper av det, og hovning på hud ved å skrelle en appelsin. Har heldigvis ikke fått pusteproblemer som ved en annen ting jeg reagerer på, men har ingen planer om å utsette meg for noe som konstant gir meg magekramper. Anonymkode: 5a0ff...79f Du snakker kun om vondt i magen i HI! Anonymkode: 67046...32a 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker kun om vondt i magen i HI! Anonymkode: 67046...32a Og? Skal du gå rundt og leke lege fordi noen ikke skriver alt på ett innlegg online? Jeg spør om tips til energi drikker, ikke at noen skal leke lege for meg for å fortelle meg hva jeg har og ikke har. Har vært hos legen om dette også, så trenger absolutt ingen som skal komme her og synse om andres symptomer og reaksjoner fordi det ikke er LIKE ille som hvordan de reagerer. Jeg mener, alle mennesker er jo helt lik. Ufattelig at noen som ikke reagerer som meg skal påstå det er allergi i bildet. ._. Anonymkode: 5a0ff...79f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg drakk disse energi drikkene med sitrus i seg spredt over flere dager, hver dag etter jeg drakk litt fikk jeg magesmerter. ._. Før dette hadde jeg en reaksjon av å spise en appelsin, som førte til at jeg hastet til legen dagene etter. Etter timen drakk jeg opp energi drikken i mindre mengder hver dag for å bli kvitt (og nytte de en siste gang). Ikke at jeg anser dette som relevant eller nødvendig, men om du absolutt vil vite, så er det dette som har skjedd. Har fått krampe hver gang jeg har drukket, og blitt slått helt ut om jeg drakk for mye energi drikke etter at jeg valgte å drikke opp pengene jeg kastet på dem. ._. Om andre har lyst å leke lege, gjør det på helseforum til de som spør. Jeg ville bare vite om det var noen energi drikker uten sitrus i seg, da jeg ikke finner info om dette og tenkte "Hei, noen kan sikkert være så hyggelig å gi alternativer online som har vært igjennom denne prosessen selv en gang". Jeg er bitter som en lime for at jeg aldri mer vil kunne nytte en sitron igjen. Er derfor mer syrlig en til vanlig. ._. ... ._. Om ingen gidder å hjelpe kan jeg gjøre den vanskelige prosessen å se igjennom alt på butikken og håpe jeg ikke velger en som gir magekramper fordi de brukte en tåpelig betegnelse på "sitrus" som akryl syre eller noe teit som det, og jeg ikke har giddet å memorere, for hvem memorerer navn på forskjellige syrer som kjeder bruker for å lure folk? Som f.eks når jeg fant ut at honning for det meste er syrup, da ekte honning ikke er sånn og sånn, så de lager mange teite navn for syrup for å lure forbrukerne til å kjøpe falsk honning de tror er ekte honning. Som igjen betyr at markedet er umulig å løpe igjennom, og jeg kanskje må prøve meg igjennom flere energi drikker som kan ha mer eller mindre innhold av sitrus syrer og verden går under i et fullstendig kaos fordi noen mener det ikke er allergi jeg har så det er greit at jeg faller sammen som et krigsoffer i kramper som føles som kniver i magen,. O_o ... En tåpelig drøm nå er at noen forstår min syrlige elendige humor. ._.Min største drøm før noe av det, er at noen faktisk kan gi råd om hva man kan drikke som er trygt uten å knø seg til å leke lege eller diskturere meningsløst rabbel. .-. Anonymkode: 5a0ff...79f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 Hvorfor skal du drikke slike? Tenk deg alt du sparer lommebok, kropp og miljø for om du kutter ut den dritten der. Ta heller en kopp te om du må ha noe med smak. Jeg driter i om du er allergisk eller intolerant. Du bør holde deg langt unna sånn skit. Er stort sett sitrus i alle slike. Så noe bra kommer jo ut av dette Anonymkode: 43bed...281 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå