Gå til innhold

Er det ulovlig å gå rundt med Naziflagg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at det er lov å kjøpe Naziflagg..men hvor går grensen? 

Anonymkode: c2b78...87b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier seg selv om du må spørre om det.... 

Skrevet

Jeg kan ikke se noe galt i det? Det er jo lov å gå rundt med ISIS-flagg, noe mange muslimer gjør i Oslo.

Anonymkode: 088a7...837

• Liker 2
Skrevet

Du finner svaret om du googler. 

Anonymkode: f6f22...e31

Skrevet

Såklart det er lov. Hvorfor skulle det være ulovlig?

Anonymkode: 9ab61...473

Skrevet

Hvorfor skal du drasse rundt på et flagg?

Gjest Frankenstein1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke se noe galt i det? Det er jo lov å gå rundt med ISIS-flagg, noe mange muslimer gjør i Oslo.

Hvordan vet du det, har du sett det?

Skrevet

"Imidlertid er det viktig å være klar over at det er forbudt å bruke flagg med nazi symboler i Norge og også i mange andre land. Dette føler av straffelovens § 135 a. Den som bruker et naziflagg i Norge, eller fremsetter lignende type ytringer som flagget eller symbolet representerer kan straffes med fengsel i inntil 3 år."

Straffelovens 135a: 

"Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte. Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen (...)" 

Anonymkode: 727e7...af3

• Liker 3
Skrevet

Det er lov å gå med hijab, så kjør på!

Anonymkode: 3694e...dfc

• Liker 2
Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg har ikke sett noen løpe rundt med ISIS-flagg og takk og pris for det.

Skrevet

Det er i alle fall ganske uglesett :Pmen sånn som utviklingen er nå så er det vel snart akseptabelt :(

Anonymkode: 6f24d...8ad

Skrevet

For en stund siden var det vel noen som kjørte rundt med IS-flagg, i hovedstaden...   

Fikk de noen som helst konsekvenser, for å vise sin støtte til terrorister ?   

Anonymkode: 22878...297

• Liker 2
Gjest Walkingdead
Skrevet

Det er bare å gjøre det, men tror ikke du kommer til å bli så populær.

Hvorfor skal du det forresten, er du ordentlig nazi eller bare en unge ute etter å provosere?

Skrevet

Politiet har fått inn flere meldinger om noen har kjørt rundt med et IS-flagg i Oslo sentrum, men kan ikke bekrefte hvem som satt i bilen.

– Det var skremmende for publikum, men det er tvilsomt om det er straffbart, sier operasjonsleder Tor Grøttum.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/terrorisme/kjoerte-rundt-i-oslo-med-is-flagg/a/23302127/

Skrevet
På 10.10.2017 den 3.10, AnonymBruker skrev:

Så teit. Norge burde ikke tillate annet enn reelle nasjonane flagg. Sånn som Norsk flagg, og Svensk flagg, eller Tysk flagg på bobilen.

sekteflagg som is, idiologiflagg som naziflagg og regnbue, burde også forbys, og i 17 mai toget, bare Norske flagg lov takk.

Anonymkode: 1bcae...cb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...