AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #1 Skrevet 10. oktober 2017 Hei! Skal man dele kontantstøtten eller skal denne gå i sin helhet til den av foreldrene som er hjemme med barnet? Anonymkode: 453a2...fbd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #2 Skrevet 10. oktober 2017 Kontantstøtten er til mor alene! Det er så lite penger. Anonymkode: b6954...3ea 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 Det kommer jo helt an på hvordan den enkelte familie har ordnet økonomien, det. Noen har alt felles, så lønn til begge går inn på samme konto, og man bruker av den uavhengig av hvor stor del av potten man selv har bidratt med. Andre (som oss) har hver våre konti, og en felleskonto hvor vi begge setter inn likt beløp hver måned, og som vi bruker av til fellesting, mens alt til bare oss selv tar vi fra egne konti. Om alt uansett går i samme pott, som begge tar av, er det jo en ikke-sak med hvem som skal ha kontantstøtten, siden begge da har lik tilgang til pengene. Om man derimot har samme system som oss, med at man setter inn likt beløp på felleskonto, må det gjøres endringer for at det skal bli rettferdig om en av partene er tvunget til å være hjemme med barnet fordi man ikke har fått barnehageplass. (det er noe annet om man selv velger å være hjemme, da kan man takke seg selv). Da blir det blodig urettferdig om den som har ofret seg og er hjemme skal bli avspist med kontantstøtten og kun det. Da bør den som er i jobb sette inn langt større beløp på felleskontoen, slik at den som bare har kontantstøtte også har like mye til overs til seg selv. Anonymkode: 7bf81...cd9 3
Uglems Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Støtten går jo til den som er hjemme med barnet 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 Hvis lønna til den andre deles, utgiftene deles og lån osv deles, skal selvfølgelig kontantstøtten det også. Hvis man har helt separat økonomi, må jo kontantstøtten gå til den som er hjemme med barnet, men da trenger den litt mer i kompensasjon for tapt arbeidsinntekt. Jeg skjønner ikke helt hvordan man får det til i grunnen? Anonymkode: 4d5c1...ccd 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 Hvem betaler alle regninger deres? Hvis det ikke er deg så skal kontantstøtte gå til han slik at det går til fellesutgifter. Hvis dere deler 50/50 med å betale regninger (som jeg tviler sterk på) skal dere dele kontantstøtte 50/50 og. Anonymkode: e9a11...9a3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 2 hours ago, Uglems said: Støtten går jo til den som er hjemme med barnet hvorfor? Hva hvis den som er hjemme med barnet har null i lønn så kan ikke være med på å betale for felles utgiftene? Da skal kontantstøtte gå til den som betaler regninger slik at de må ikke betale for ALT ut av 1 lønn. Anonymkode: e9a11...9a3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg fikk kontantstøtten til min konto, da det var jeg som var hjemme ulønnet i påvente av barnehageplass. Det betydde jo ikke at jeg brukte alle de tusenlappene på meg selv, de gikk til husholdningen, mat, regninger (jeg har da egne regninger som mobil, studielån osv) og klær til barnet. Tror dette er et ikke-problem hvem som mottar kontantstøtten, dersom en er hjemme ulønnet så har man jo en redusert inntekt totalt som familie og kontantstøtten går mest sannsynlig inn i potten uansett. Anonymkode: a50bf...519 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå