AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Del Skrevet 9. oktober 2017 Hei! Studerer første året. Jeg er midt i mellom sosial, men er ingen partyløve og mer intro- enn ekstrovert. Jeg trenger mer tid enn de fleste på å lese, og gjøre skolearbeid. Og trener styrke minst 3 ganger i uken... Så hører jeg bare om at studietiden er den mest fantastiske og sosiale tiden av alle. Jeg var med på det meste i fadderuka altså. Men nå som det er over, er jeg redd for at jeg er for lite sosial? Hvor ofte er en gjennomsnittlig student sosial? Til sammen i uka. Og er det vanlig å bli god venn med de man er i kollektiv med, og finne på mye sammen, eller helst fra universitetet og de som studerer det samme som deg? Hvem ble dine beste venner i studietiden, og hvor mye tid brukte du sammen med dem? Anonymkode: 405df...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heipådegsann Skrevet 9. oktober 2017 #2 Del Skrevet 9. oktober 2017 Nå har jeg samboer og barn så blir kanskje litt annerledes. Men jeg er sosial utenom skolen ett par ganger i uken. Da med de som studerer det samme som meg, blir kanskje naturlig siden jeg ikke bor i kollektiv. Kan være alt fra å dra på fjelltur, ut på byen, eller rett og slett bare ta en kaffe i en times tid etter en lang skoledag. Ellers bruker vi jo fritimene sammen. Da jeg gikk på vgs og bodde i kollektiv hang jeg derimot mye med de jeg bodde sammen med. De jeg bodde sammen med der er de beste vennene jeg noen gang har hatt. Hvis man klaffer godt kan man komme utrolig nærme hverandre når man bor sammen Tror ikke du trenger å stresse med å være sosial hvis du ikke selv ønsker en endring. Gjør du det kommer det nok også litt på det samme hvilke forhold du velger å pleie. Fordelen med de i kollektivet er at de alltid er like i nærheten, og det er godt med selskap på kveldene. Mens fordelene med de i klassen er at dere kan lese sammen og gjøre hverandre bedre i fagene. Er motiverende å ha noen å lære sammen med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Del Skrevet 9. oktober 2017 Tenker det har mye med tilfeldighet, alder, personlighet osv osv Første (19 år) gang jeg studerte (universitet), var jeg sosial hver dag fant på ting med andre hele tiden hadde knapt tid til å lese/studere. Er nå 28 år og finner på ting med folk i klassen kanskje 1-2 ganger i måneden, dette er både tilfeldig og et personlig valg. Tilfeldig pga at jeg ikke føler jeg har noe særlig god kontakt med noen i klassen, smaltalk osv på universitetet men ikke noe særlig mer. Personlig valg pga og som følge av at jeg ikke føler jeg har truffet noen på studiet som det vil føles naturlig å finne på noe med på fritiden. Er nok en av de få som ikke henger så mye med medstudenter utenom universitetet men det har jo mye med alder, personlighet, livssituasjon og tilfeldighet (hvem medstudentene dine er). Anonymkode: d57a5...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Del Skrevet 11. oktober 2017 En mulighet er jo å spørre noen studiekamerater om de vil lese til eksamen med deg etter skolen, for eksempel på biblioteket? Det er ikke kjempesosialt, men da blir man ikke den som alltid drar hjem etter forelesning, på en måte. Anonymkode: 3a2df...a87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyttig Skrevet 11. oktober 2017 #5 Del Skrevet 11. oktober 2017 På 10.10.2017 den 0.50, AnonymBruker skrev: Hei! Studerer første året. Jeg er midt i mellom sosial, men er ingen partyløve og mer intro- enn ekstrovert. Jeg trenger mer tid enn de fleste på å lese, og gjøre skolearbeid. Og trener styrke minst 3 ganger i uken... Så hører jeg bare om at studietiden er den mest fantastiske og sosiale tiden av alle. Jeg var med på det meste i fadderuka altså. Men nå som det er over, er jeg redd for at jeg er for lite sosial? Hvor ofte er en gjennomsnittlig student sosial? Til sammen i uka. Og er det vanlig å bli god venn med de man er i kollektiv med, og finne på mye sammen, eller helst fra universitetet og de som studerer det samme som deg? Hvem ble dine beste venner i studietiden, og hvor mye tid brukte du sammen med dem? Anonymkode: 405df...bce Hei der Du er redd du er for lite sosial? Er du redd for at de andre rundt deg skal tenke det samme? Her var det mye usikkerhet generelt å lese i innlegget ditt. Gjør det du føler for selv, ikke det andre vil du skal gjøre. Ikke mål deg med andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 11. oktober 2017 #6 Del Skrevet 11. oktober 2017 På 10.10.2017 den 0.50, AnonymBruker skrev: Hvor ofte er en gjennomsnittlig student sosial? Til sammen i uka. Og er det vanlig å bli god venn med de man er i kollektiv med, og finne på mye sammen, eller helst fra universitetet og de som studerer det samme som deg? Hvem ble dine beste venner i studietiden, og hvor mye tid brukte du sammen med dem? Anonymkode: 405df...bce Nå svarer jeg utfra min egen opplevelse; Jeg er en introvert student som går 1 året. Gjennomsnitt og gjennomsnitt. Jeg leser på skolen fra kl. 8-16 hver dag, gjerne med venner. Noen ganger blir vennene mine med meg hjem rett etter lesing (bor nærme Uni), men sånn ellers så er vi sammen hver eneste helg. Er aldri alene i helger, da går jeg ut som en "belønning" for hardt arbeid i ukedagene. Jeg er venn med 1 av de jeg er i kollektiv med. Resten er bare bekjente som jeg hilser på på kjøkkenet og ute. Trenger en av oss hjelp så hjelper vi hverandre, og ellers har vi laga middag sammen og vorsa, men that's it. Sånn ellers er jeg bare venn med de 17 folka som var i faddergruppa mi + 2 andre jenter jeg har blitt kjent med. Det er mer enn nok for meg. Nå studerer jeg jo fortsatt, men så langt i studieløpet så er jeg blitt ekstra god venn med de to jentene som ikke var i faddergruppa mi, som jeg har nevnt over. Vi er sammen hver eneste dag, gjerne på Uni, men ofte blir de med meg hjem. Vi finner på noe hver eneste fredag og lørdag, enten det er matlaging, tur, kino, bare slappe av eller skikkelig fylla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BeautyBox Skrevet 11. oktober 2017 #7 Del Skrevet 11. oktober 2017 Det er ingen "must" å være mye sosial i studietiden, ta det som blir naturlig og vær sosial når det passer seg. Du kommer til å kjenne på at det blir enda mindre tid til sosialliv når det nærmer seg eksamen, og det er du ikke alene om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #8 Del Skrevet 11. oktober 2017 Studerer du for å studere eller for å sosialisere? Jeg har en vennegjeng på skolen. Jeg har vært mindre sosial i år fordi jeg vil bruke tiden på lesing. Vennene mine forstår at jeg trenger å lese på egenhånd. Anonymkode: 58201...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Del Skrevet 11. oktober 2017 Er 19 år, og er sosial 2-3 ganger i måneden. Har ikke noe større behov heller Anonymkode: 44e6c...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gobbledigook Skrevet 11. oktober 2017 #10 Del Skrevet 11. oktober 2017 Jeg er ute/sosial ganske ofte, men kun med venner jeg hadde fra før av, egentlig. Vet ikke hvordan det er for de som er nyinnflyttet, men jeg ser det er ganske ulikt i faddergruppen min, da. Noen er ute mer enn andre, men vet ikke hvor ofte de gjør ting med andre som ikke innebærer alkohol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #11 Del Skrevet 11. oktober 2017 Var 20 første gangen jeg studerte, og da var jeg ekstremt sosial hele tiden. Hang med medstudenter etter skolen nesten hver dag, og så med hun jeg bodde med. Ute hver helg, nesten uten unntak. Studerer nå på nytt i en alder av 28, og har bare hengt med ei venninne to ganger etter skolestart, og hun går ikke på skolen min ekstremt usosial mao, men føler ikke for å være sosial heller. Hyggelig med venninner på skolen, men interessen stopper der. Anonymkode: 7b47f...09b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
toofrozen Skrevet 11. oktober 2017 #12 Del Skrevet 11. oktober 2017 Jeg hadde som vane å møte vennene på studiet mitt før eller etter forelesning, så tok vi noen timer med kaffe og kanskje lunsj eller lignende. Møttes kanskje 2-3 ganger i uka utenfor skole, men det var de siste årene da vi var blitt veldig godt kjent. Jeg bodde i to kollektiv, i det første sa jeg så vidt hei og hadet, i det andre hang vi sammen på kvelden hver gang vi var hjemme samtidig. Så på tv sammen, lagde mat eller drakk vin, men det var fortsatt helt ok å gå på rommet sitt og være alene de kveldene man ønsket det. Tror det viktigste er å kjenne på hva som selv passer for deg. I begynnelsen av mine studier ble jeg fort sliten av nye inntrykk og synes det var nok å ha noen å snakke med litt på skolen, for så å gå hjem eller på biblioteket alene. Meldte meg på en sport for å ha litt andre mennesker, uten å måtte gå hardt inn for å sosialisere. Men så senere tok jeg meg selv i å føle at jeg oftere skulle ønske jeg hadde noen å være med eller å kunne dra ut og gjøre ting med, og da begynte jeg å gjøre det oftere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #13 Del Skrevet 12. oktober 2017 7 timer siden, BeautyBox skrev: Det er ingen "must" å være mye sosial i studietiden, ta det som blir naturlig og vær sosial når det passer seg. Du kommer til å kjenne på at det blir enda mindre tid til sosialliv når det nærmer seg eksamen, og det er du ikke alene om. Takk Gud for det. Vi a-sosiale trives best sånn. 😎 Anonymkode: c4312...cd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå