Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha eksamen om en måneds tid, og er student for første gang. Vi skal ha hjemmeeksamen (med alle hjelpemidler lov), og vi skal bruke noe som heter inspera. Vi har ikke fått noe informasjon eller kurs om dette, så tenkte det var så enkelt som å logge inn for å lese oppgaven og sende inn svaret.

Nå har jeg sjekket litt rundt og virker som om dette er mer avansert enn jeg trodde og kjenner jeg blir litt stressa. Hva er safeexambrowser? Vi har lov til å bruke alle hjelpemidler, men hva betyr da dette? Står også på skolens hjemmeside at det ikke er lov å bruke retteprogram i word? Men det må da være lov når man får bruke alle hjelpemidler? (Dette er ikke en et språkemne).

Hva om man tar seg en pause og logger på facebook, er det lov eller sees det på som juks? Denne eksamenen går over flere dager, så er jo litt kjipt om jeg ikke kan bruke pcn min til annet enn å skrive disse dagene.

Håper noen har prøvd dette før og kan fortelle meg hvordan det fungerer :)

mvh nervøs student

Anonymkode: 0065a...062

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Safe Exam Browser gjelder vel bare for skoleeksamener. Man må ha lastet den ned for å få tilgang på skoleeksamen i Inspera. 

Jeg har ikke brukt Inspera utover skoleeksamen, men jeg har en hjemmeeksamen i desember der vi skal bruke det. Det virker jo egentlig bare som at det er en annen innleveringsplattform. Man kan også endre på filene man har lastet opp. Så får man også en oversikt over lang tid man har igjen. Låse PC'en slik som det gjør på skoleeksamener vil det imidlertid ikke gjøre. 

Anonymkode: 23ce4...08c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...