Gå til innhold

UiA Grimstad - bo i Arendal? + Mekatronikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har planer om å studere i Grimstad til sommeren. Driver og tråler finn.no for å se på leilighetspriser allerede
og har lagt merke til at prisene er for det meste mye finere i Arendal.

Jeg snakket nylig med en kompis som mener studentene i Grimstad uansett drar til Arendal for det meste,
shopping, sosialt, drikking, osv.. Stemmer dette? Vil det være bedre å bo i Arendal?
Har bil, så de 20 minuttene plager meg ikke. Vil også skaffe meg en ekstrajobb, og der har vel Arendal et bedre marked.

Skal studere mekatronikk Y-veien, så om noen har peiling på det også, er det fint.
Lurer litt på hvor mye man trenger å være på skolen, hvor mye som er obligatorisk og hvor mye studietid man må beregne seg.
Er skoleflink og veldig lettlært, liker best å lese på egenhånd også i grunn. Men det er brått noen år siden jeg gikk skole,
og det vil nok bli en hard tilvenning.
Har lest litt rundt og noen mener det er en så stor arbeidsmengde at det vil være vanskelig å ha noe jobb på siden.
Kvier meg litt på å klare meg på stipend etter noen år med god lønn og uansett er jeg veldig glad i å jobbe.

Anonymkode: a162b...c5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er problemfritt å gå på skole i grimstad mens man bro i arendal, selv uten bil da det går veldig mange busser. Tar ikke lange tiden. har mange venner som gjør det.

Ang mekatronikk har jeg ikke så mye inside information, men har ei venninne som går det og vet hun jobber mye på skolen og etter skolen, virker som en god del jobb. ift meg ihvertfall som studerer sosialt arbeid.

Anonymkode: 6f684...5c9

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er problemfritt å gå på skole i grimstad mens man bro i arendal, selv uten bil da det går veldig mange busser. Tar ikke lange tiden. har mange venner som gjør det.

Ang mekatronikk har jeg ikke så mye inside information, men har ei venninne som går det og vet hun jobber mye på skolen og etter skolen, virker som en god del jobb. ift meg ihvertfall som studerer sosialt arbeid.

Anonymkode: 6f684...5c9

Takk for svar! :)

Så er det slik at studentene drar til Arendal mer enn de er i Grimstad? Etter skole altså..

Skrevet

Jeg bor selv i Arendal og studerer i Grimstad. Opplever det ikke som alle reiser til Arendal, bortsett fra vi som er herfra da. 

Han ene jeg jobber med ble nettopp ferdig med mekatronikk. Han var ingenting på skolen når han gikk forkurs, men masse når han gikk mekatronikk. 

Anonymkode: 9f307...b9d

Gjest Gutt1995
Skrevet

Bor i Arendal og studerer forkurs mor Ingeniørfaget nå, det går greit å kjøre frem og tilbake, men noen dager er det tungt, du må regne med 40 min med tanke på kø, jeg bor fast i arendal, men skulle ønske jeg kunne bo i grimstad.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor selv i Arendal og studerer i Grimstad. Opplever det ikke som alle reiser til Arendal, bortsett fra vi som er herfra da. 

Han ene jeg jobber med ble nettopp ferdig med mekatronikk. Han var ingenting på skolen når han gikk forkurs, men masse når han gikk mekatronikk. 

Anonymkode: 9f307...b9d

Okei, jeg begynner rett på mekatronikk etter sommerkurs i matte, så det spørs om det blir en hard overgang! Håper jeg får mulighet til å jobbe på siden... 

3 timer siden, Gutt1995 skrev:

Bor i Arendal og studerer forkurs mor Ingeniørfaget nå, det går greit å kjøre frem og tilbake, men noen dager er det tungt, du må regne med 40 min med tanke på kø, jeg bor fast i arendal, men skulle ønske jeg kunne bo i grimstad.

Lener mer mot å bo i Grimstad nå ja... Men det er jo så forskjellig hvor mye folk er på skolen også, regner med at man har mye mer obligatorisk på et forkurs.

Er du fornøyd med skolen? Og hvilket fag skal du ta neste år?

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, jeg begynner rett på mekatronikk etter sommerkurs i matte, så det spørs om det blir en hard overgang! Håper jeg får mulighet til å jobbe på siden... 

Lener mer mot å bo i Grimstad nå ja... Men det er jo så forskjellig hvor mye folk er på skolen også, regner med at man har mye mer obligatorisk på et forkurs.

Er du fornøyd med skolen? Og hvilket fag skal du ta neste år?

Er ikke helt fornøyd nei, tror det blir til at jeg bytter til Ernæringsfysiolog i kristiansand til neste år, men ikke tenk på det! det var ikke noe for meg, det er en super skole og bra uteliv!

Anonymkode: d4955...3c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...