T-Rex Skrevet 9. oktober 2017 #21 Skrevet 9. oktober 2017 1 minute ago, Undermann said: Fulgte med på det der for noen år siden, og fikk klart intrykk av at Nerdrum ikke bevisst har prøvd å lure noe. Han er rett og slett bare en vimse med alt sånt og følger ikke med. han er i an annen verden, helt oppslukt i det han holder på med. Veel - noe av dette viser et nokså "fast forbrytersk forsett". Poenget er vel at Nerdrum ikke har tjent noe særlig økonomisk på disse viderverdighetene. Han prøvde å redde sitt gode navn og rykte.
Undermann Skrevet 9. oktober 2017 #22 Skrevet 9. oktober 2017 (endret) Han måtte male en drøss med malerier pånytt, fordi de andre begynte å renne. Og så var det en eller annen sikring ifm det, var det ikke noe sånt? Endret 9. oktober 2017 av Undermann 1
Gjest NotNaomi Skrevet 9. oktober 2017 #23 Skrevet 9. oktober 2017 14 minutter siden, WubWub skrev: Ja da er du imot likhet for loven. Hva om det var voldtekt en kunstner hadde begått da? Eller drap? Eller vold? Eller innbrudd? Kan de gjøre hva de vil uten konsekvenser? Hvor går grensen til hva kunstnere skal slippe straff for? Den store skammen her er at han bedro fellesskapet. Alle som en må skatte, fra statsministere, kunstnere, artister, filosofer til uføretrygdede. Du trenger ikke å dra inn alt du gjorde nå. Hold deg til saken,for det er det vi diskuterer.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #24 Skrevet 9. oktober 2017 Han er gammel og skadet ingen ved å begå skatteundragelse. Jeg antar at skatten er tilbakebetalt, med renter. Det er uansett også et krav at han ikke blir dømt (eller var det tiltalt? En prøvetid hvertfall) for noe slikt igjen de neste to årene. Synes ikke det er så big deal. Det er andre mennesker jeg heller vil skal ta den fengselsplassen. Anonymkode: b2291...ad4 3
Gjest NotNaomi Skrevet 9. oktober 2017 #25 Skrevet 9. oktober 2017 (endret) 14 minutter siden, T-Rex skrev: Å betale skatt er ikke valgfritt. Jeg skjønner godt det at hvis han unndro seg,men nå var han ikke akkurat enig i dommen. Beskyldningene mente jeg :-D Endret 9. oktober 2017 av NotNaomi
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #26 Skrevet 9. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Han er gammel og skadet ingen ved å begå skatteundragelse. Jeg antar at skatten er tilbakebetalt, med renter. Det er uansett også et krav at han ikke blir dømt (eller var det tiltalt? En prøvetid hvertfall) for noe slikt igjen de neste to årene. Synes ikke det er så big deal. Det er andre mennesker jeg heller vil skal ta den fengselsplassen. Anonymkode: b2291...ad4 Jepp. Anonymkode: d9947...c9a
Anglofil Skrevet 10. oktober 2017 #27 Skrevet 10. oktober 2017 Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette. Yvonne (mod) 1
Gjest C.Tramell Skrevet 10. oktober 2017 #28 Skrevet 10. oktober 2017 Kongen har vel ikke stort med dette å gjøre stakkar, men jeg synes denne ordningen virker meget tvilsom. Utvalgte dømte kriminelle benådes helt plutselig, og offentligheten skal ikke få vite noe som helst om hvorfor?? Næh. Shady, mildt sagt. Det lukter kameraderi her, og man begynner å lure på om det virkelig er likhet for loven.
melly666 Skrevet 10. oktober 2017 #29 Skrevet 10. oktober 2017 Man kan godt diskutere hvorvidt man burde ha rom for benådning eller ei, men også republikker har benådning. F.eks. benådet USA v/Trump sheriffen Joe Arpaio nå nylig. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #30 Skrevet 10. oktober 2017 21 timer siden, WubWub skrev: Hva tenker dere om at kongen blander seg inn i rettssystemet å benåder en som er dømt til fengsel for økonomisk kriminalitet? Jeg alltid levd med tanken om at vi i Norge har vi likhet for loven og at kongen utelukkende fungerer som en symbolsk gallionsfigur uten reell makt. Nå viser det seg at kongen personlig har overstyrt dommere og justisdepartementet. Kanskje på tide at Norge blir en republikk? At det skal være forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker er uhørt og uakseptabelt. Om man er dømt i en sak skal man straffes uansett om man er endel av åndseliten. https://www.vg.no/rampelys/odd-nerdrum-benaadet/a/24159021/ – Odd Nerdrum ble benådet ved kongelig resolusjon 22.9, skriver han i en epost til DN. Odd Nerdrum ble i 2014 dømt for tre tilfeller av grovt skattesvik. Straffen ble på ett års ubetinget fengsel og åtte måneders betinget fengsel. Odd Nerdrum søkte om benådning i 2016. Justisdepartementet avslo først søknaden, men nå har altså Kongen i statsråd gått god for kunstneren, noe som selvfølgelig vekker glede i Nerdrums leir. Det er jo ikke Kongen personlig som utvikler disse ideene, server departementer/politikere som gjør det. Ja, hva er galt med å benåde Nerdrum? Kongens barn og barnebarn ville også ha blitt benådet. Storheter kan få unntak. Anonymkode: bd30d...68b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå