AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Hva jobber dere som? Hvordan utdannelse har dere? Hva er den viktigste faktoren som gjør at du trives i jobben? Anonymkode: b5b4d...e77
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Og dere som ikke trives; Hva jobber dere som? Hva er den viktiste faktoren som gjør at du ikke trives? Anonymkode: b5b4d...e77
TMB Skrevet 10. oktober 2017 #3 Skrevet 10. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva jobber dere som? Hvordan utdannelse har dere? Hva er den viktigste faktoren som gjør at du trives i jobben? Anonymkode: b5b4d...e77 1. Servicetekniker innenfor sikkerhetssystem-bransjen 2. VGS (yrkesfag) 3 år + 2 år lærling. Selv om jeg egentlig bare hadde trengt å gå 2 år på VGS (+ lærling 2 år) for denne jobben. 3. Variert hverdag, stor frihet.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #4 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg er norsklærer for voksne asylsøkere. Er utdannet lektor. Den viktigste faktoren for at jeg elsker jobben min, er at elevgruppa mi er utrolig bra, dessuten er kollegene mine folk med samme utdannelse og motivasjon som meg. Også føles det meningsfylt og viktig. Anonymkode: ed430...3e1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #5 Skrevet 10. oktober 2017 Jobber i avlastning for utviklingshemmede barn. Utdannet vernepleier. Trives så godt fordi det er givende, man får gi omsorg og følge opp noen som trenger det. Det er "familiesituasjon" ned middagslaging, barne-tv, brettspill og gåtur. Kollegaene er fantastiske. Anonymkode: 5372c...db0
SunnivaOslo Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 Jobber administrativt i en bedrift som "følger opp" andre organisasjoner og bedrifter i henhold til avtaler,regelverk og lignende. Har kontakt med mange forskjellige typer bedrifter og mennesker og kan litt og har kjennskap til de fleste type bedrifter i både inn og utland. Har 2 Bachelorgrader og 2 fagbrev. Har også 1års studier og deltatt på mange yrkesrettede kurs. Skal kanskje ta master eller ny bachelor (mest for egen del da jeg liker å lære,når jeg er 80 har jeg sikkert 25 bachelorer,10 fagbrev og 100 kurs😂😂) Arbeidsplassen i seg selv og arbeidsoppgavene. Mye bedre nå enn før. Før jobbet jeg 100% som leder med masse ansvar (tok mye av fritiden)og var misfornøyd. Søkte derfor om å gå ned i stilling (til 80%) og jobbe administrativt med andre oppgaver istedenfor å være en leder.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg er lektor i realfag. Har 5 års utdannelse fra NTNU. Jeg underviser i matematikk, naturfag og fysikk på vgs og elsker jobben min. Arbeidsdagen min er veldig variert, der jeg underviser i ulike klasser ca halvparten av tiden jeg er på jobb og ellers planlegger undervisningsopplegg, deltar på møter med kollegaer, retter prøver osv. Det er stadig nye utfordringer, ikke så mye faglige, men gjerne på det menneskelige eller pedagogiske plan. Jeg får mulighet til å både veilede skoleflinke elever til å oppnå 6-er i faget og ha en-til-en undervisning med elever som ligger an til stryk og trenger ekstra oppfølgning. Kollegaene mine er like motiverte for jobben sin som jeg er, så vi har et flott arbeidsmiljø med mye humor og godt samarbeid. I tillegg har vi fleksitid i stedet for bundet arbeidstid, noe som er genialt når jeg har små barn hjemme. Anonymkode: 0da65...ef4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 Psykriatisk vernepleier Bachelor + etterutdanning på 60stp. Jobber på en omsorgsbolig for mennesker med psykisk utviklingshemning med samtidige psykiske lidelser, som akkurat her leder til mye utagerende atferd, også mot personale. Dukket unna et flyvende stekebrett senest i går Høres helt forferdelig ut, men jeg trives kjempegodt:) Brukerne mine er flotte mennesker trossalt, de har bare mye å stri med, og mindre forutsetning for å hanskes med det. Jeg har også kanon-dyktige kolleger og et godt arbeidsmiljø:) Fikk dog ny ledelse rett før sommeren, og er alt annet enn fornøyd med den, så det er det eneste som gjør at jeg mistrives akkurat nå. Enorme tillitsproblemer rundt i personalgruppa til ledelsen, så er ikke alene om det. Blir det ikke bedre innen en 6mnd så finner jeg meg noe annet å gjøre, noe som er trist:\ Anonymkode: 31d80...3c0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 Jobber i bhg. 3 år på høyskole. Utfordrende jobb med mye ansvar, møter og diverse som skjer og dukker opp. Alt fra a til å egentlig. Veldig variert😊 Mye kveldsarbeid i perioder og type arbeid ein aldri blir ferdig med, henger alltid etter. Dessverre en stressfaktor. Veldig givende jobb med barnelatter, gullkorn, klem og kos fra ungene. Hvilken annen jobb kommer noen springende bort til deg med armene åpne for å gi en god klem mandags morgen??😁Stort sett kjekke kolleger🤣 Liker rausheten ein kan få i enkelte bhg miljø. Dessverre er ikke jobben helt forenlig med helsen min lengre, men håper å komme tilbake etterhvert... Anonymkode: 93d14...0d3 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #10 Skrevet 10. oktober 2017 Utdannet lektor med master i norskdidaktikk. Jobber som kontaktlærer for nyankomne flyktninger og innvandrere i grunnskolealder (1.-10. trinn). Opplever arbeidet mitt som svært meningsfylt og givende, og trives spesielt pga. motiverte og takknemlige elever og hvor tydelig jeg ser resultater. Anonymkode: da7fd...fbf 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #11 Skrevet 10. oktober 2017 Ufaglært i helsevesen, trives veldig godt frem til vi fikk en ny leder som desverre oppfører seg som en trass unge som straffer alle som sier noe. Går på sykepleiestudenter ved siden av jobben, men etter noen runder med han nå så kjenner jeg st jeg har helsevesen helt opp i halsen Anonymkode: eb91a...616
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #12 Skrevet 10. oktober 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Og dere som ikke trives; Hva jobber dere som? Hva er den viktiste faktoren som gjør at du ikke trives? Anonymkode: b5b4d...e77 Phd-stipendiat, utdannet økonom. Trives ikke fordi jeg jobber mye alene, og ikke mestrer det jeg gjør. Anonymkode: 2f983...074
Christina82 Skrevet 10. oktober 2017 #13 Skrevet 10. oktober 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva jobber dere som? Hvordan utdannelse har dere? Hva er den viktigste faktoren som gjør at du trives i jobben? Anonymkode: b5b4d...e77 Sykepleier på natt, er en liten kommune så har både hjemmesykepleien og sykehjemmet. Går på toppen og hjelper til der det trengs. Jeg er både hjelpepleier fra vgs, allmenn påbygg, og utdannet sykepleier. Jobbet som sykepleier i 10 år. Jeg trives veldig godt med ansvaret, ulike arbeidsoppgaver, at det er nattarbeid, det er veldig tilpasset meg og familielivet, er b-menneske. Samt kollegaer.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #14 Skrevet 10. oktober 2017 Operasjonssykepleier. Bachelor sykepleie +master i operasjonssykepleie. Trives med tverrfaglig miljø, enormt stort fagfelt, alltid noe å lære, faglig utfordrende og interessant, kjekke kolleger, nyttig jobb og blir ikke arbeidsledig noensinne. Anonymkode: c0ecd...b4e
Slarti Skrevet 10. oktober 2017 #15 Skrevet 10. oktober 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva jobber dere som? Hvordan utdannelse har dere? Hva er den viktigste faktoren som gjør at du trives i jobben? Anonymkode: b5b4d...e77 Kjører langtransport Er utdannet landmålingsteknikker men det passet ikke for meg å Jeg er veldig glad i å kjøre så nå får jeg betalt for det. Og er veldig bra miljø i firmaet jeg jobber i. Og vi har veldig frie arbeidstider side hei varene jeg kjører ikke har klokkeslett det må leveres på.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #16 Skrevet 10. oktober 2017 Jobber som byggeleder. Utdannet ingeniør. Høyt tempo, ansvar og økonomisk press. Elsker jobben min, det skjer hele tiden noe nytt og problemløsning på plassen. Men tror ikke dette er en jobb å bli gammel i. Anonymkode: 9f0fa...d16
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #17 Skrevet 10. oktober 2017 Jobber som systemutvikler. Bachelor i informatikk. For å trives må det være varierte arbeidsoppgaver, Greie kollegaer, faglig kompetanseheving ved kurs/konferanser og noe utfordringer. Anonymkode: 00b61...df1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå