AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg har fått time til å fjerne mandlene mine, mest fordi jeg sliter med kronisk bakterier i mandelgropene mine. De ligger å godgjør seg og lager utrolig dårlig både ånde og smak i munn. Jeg mener bestemt at den dårlige ånden kommer fra mandelpuss som jeg klemmer ut. Noen med samme erfaring? Ble den dårlige ånden helt borte etter at du fjernet mandlene? Hvilke ånde hadde du etterpå? Hva har andre sagt til deg? Spør fordi dette har gått så mye utover selvtilliten min at jeg nesten har utviklet angst for å være for nære andre mennesker. Jente 17 Anonymkode: 95826...000
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Det vil lukte skikkelig råttent i en uke og to mens det gror, rett og slett død men etter det vil det mest sannsynlig lukte normalt. Anonymkode: 98c56...e6e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det vil lukte skikkelig råttent i en uke og to mens det gror, rett og slett død men etter det vil det mest sannsynlig lukte normalt. Anonymkode: 98c56...e6e Ojjjj!! Hvorfor vil det lukte så ille?? Jeg pusser jo tennene mine da. Anonymkode: 95826...000
Pysa Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 Den forsvinner. Livet mitt ble helt annerledes. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Akkurat nå, Pysa skrev: Den forsvinner. Livet mitt ble helt annerledes. Lykke til! Hvordan ble livet ditt annerledes? Dette er så nytt for meg, så beklager om jeg spør om alt mulig rart. Anonymkode: 95826...000
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #6 Skrevet 9. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ojjjj!! Hvorfor vil det lukte så ille?? Jeg pusser jo tennene mine da. Anonymkode: 95826...000 Det lukter når sårene gror. Helt normalt. Anonymkode: 98c56...e6e 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #7 Skrevet 9. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lukter når sårene gror. Helt normalt. Anonymkode: 98c56...e6e Ok, så da holder jeg meg unna mennesker i disse ukene. Vil jo ikke at andre skal si at jeg stinker. Anonymkode: 95826...000
Pysa Skrevet 9. oktober 2017 #8 Skrevet 9. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ble livet ditt annerledes? Dette er så nytt for meg, så beklager om jeg spør om alt mulig rart. Anonymkode: 95826...000 Fra å være redd for at det skulle lukte fra munnen min i alle situasjoner, er det noe jeg aldri tenker på lenger. Jeg kunne pusse og pusse tennene, bruke tanntråd osv, men ingenting hjalp før mandlene ble borte. 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #9 Skrevet 9. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, så da holder jeg meg unna mennesker i disse ukene. Vil jo ikke at andre skal si at jeg stinker. Anonymkode: 95826...000 Er bare å si fra at hvis det lukter så er det fea halsen fordi du har opperert. Alle forstår seg på det. Anonymkode: 98c56...e6e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #10 Skrevet 9. oktober 2017 Akkurat nå, Pysa skrev: Fra å være redd for at det skulle lukte fra munnen min i alle situasjoner, er det noe jeg aldri tenker på lenger. Jeg kunne pusse og pusse tennene, bruke tanntråd osv, men ingenting hjalp før mandlene ble borte. Okay, så du har ikke hatt dårlig ånde en eneste gang etterpå? Var det noen som påpekte det noen gang? "Hei du, ånden din stinker søppel"? Jeg hadde en kjæreste en gang jeg, han sa at jeg måtte gå rett inn på bade å pusse tennene fordi det luktet kloak av munnen min... Det syntes jeg var sårende og vondt sagt. Har ikke turt å ha kjæreste etter det. Anonymkode: 95826...000
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #11 Skrevet 9. oktober 2017 Du kan fortsatt få "mandelpropper" selvom du har fjernet mandlene. Både meg og min mann har fjernet våre og har det av og til likevel.. Men kommer mye sjeldnere Anonymkode: a0d9e...726
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #12 Skrevet 9. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan fortsatt få "mandelpropper" selvom du har fjernet mandlene. Både meg og min mann har fjernet våre og har det av og til likevel.. Men kommer mye sjeldnere Anonymkode: a0d9e...726 Men hvor kommer disse proppene da når mandlene er borte?? Anonymkode: 95826...000
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #13 Skrevet 9. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hvor kommer disse proppene da når mandlene er borte?? Anonymkode: 95826...000 De kan jo ikke skrape hele halsen av og mange har litt rester igjen etter mandlene. Sånne "sporer" liksom. Mine er helt borte, og jeg har hatt det kanskje 2-3 ganger på 7 år, mens han har hatt det mye oftere (han har rester igjen av sine mandler). Anonymkode: a0d9e...726
Pysa Skrevet 9. oktober 2017 #14 Skrevet 9. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okay, så du har ikke hatt dårlig ånde en eneste gang etterpå? Var det noen som påpekte det noen gang? "Hei du, ånden din stinker søppel"? Jeg hadde en kjæreste en gang jeg, han sa at jeg måtte gå rett inn på bade å pusse tennene fordi det luktet kloak av munnen min... Det syntes jeg var sårende og vondt sagt. Har ikke turt å ha kjæreste etter det. Anonymkode: 95826...000 Alle kan jo ha dårlig ånde av og til, jeg også, men da nytter det med tannpuss og tanntråd. Jeg hadde en elev på barneskolen som sa en gang at det stinket av munnen min. Etter operasjonen har jeg ikke hørt noe som helst. Har hatt flere kjærester, aldri fått kommentarer. Har heller ikke hatt problemer i etterkant, her er det ikke noe sted for puss å henge fast i, i svelget mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #15 Skrevet 9. oktober 2017 Akkurat nå, Pysa skrev: Alle kan jo ha dårlig ånde av og til, jeg også, men da nytter det med tannpuss og tanntråd. Jeg hadde en elev på barneskolen som sa en gang at det stinket av munnen min. Etter operasjonen har jeg ikke hørt noe som helst. Har hatt flere kjærester, aldri fått kommentarer. Har heller ikke hatt problemer i etterkant, her er det ikke noe sted for puss å henge fast i, i svelget mitt. Ok. Betryggende å høre. Kanskje det blir helt borte på meg også, vil jo så gjerne date gutter uten å være redd for at de skal synes at jeg stinker forferdelig ille. Anonymkode: 95826...000 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #16 Skrevet 9. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Betryggende å høre. Kanskje det blir helt borte på meg også, vil jo så gjerne date gutter uten å være redd for at de skal synes at jeg stinker forferdelig ille. Anonymkode: 95826...000 Selvom jeg har hatt sånn mandelpropp 2-3 ganger mens jeg har vært sammen med mannen har han aldri merket det. Jeg har merket det på han og jeg merket det den ene dagen selv når den ene falt ut, men ellers er jeg ganske god på å kjenne ånden min (har selvfølgelig sjekket med andre) og jeg pleier ikke å få dårlig ånde jeg fikk forresten heller ikke dårlig ånde etter operasjonen. Det luktet blod de første dagene (sånn søt jernlukt), men gikk fort over når jeg begynte å drikke/spise. Anonymkode: a0d9e...726
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #17 Skrevet 9. oktober 2017 Kan jeg spørre om du har slitt med halsbetennelse eller noe annet eller skal du operere kun pga. Mandelproppene? sliter med det samme og skal på sykehuset snart men er redd jeg ikke skal få operasjon "kun" pga. Det. Det er jo utrolig til plage med den vonde ånden og smaken i munnen Håper det går bra med operasjonen din og at det hjelper! Anonymkode: 67d51...ef1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #18 Skrevet 9. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre om du har slitt med halsbetennelse eller noe annet eller skal du operere kun pga. Mandelproppene? sliter med det samme og skal på sykehuset snart men er redd jeg ikke skal få operasjon "kun" pga. Det. Det er jo utrolig til plage med den vonde ånden og smaken i munnen Håper det går bra med operasjonen din og at det hjelper! Anonymkode: 67d51...ef1 Har til tider "falsk/tørr" hoste, men er mest grunnet madelproppene. Forklarte hvor mye det slet på selvtilliten min, så legen var helt enig i at det var den beste løsningen. Anonymkode: 95826...000
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #19 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg har egentlig fått høre fra familie at jeg har hatt dårlig ånde siden jeg var liten, typ fra midten av barneskolen. Kan man få mandelpropper i så ung alder? Syns også det er rart at ingen tok meg med til legen for å sjekke hva det kunne være, men istedenfor konkluderte med at jeg hadde dårlig munnhygiene. Anonymkode: 95826...000
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #20 Skrevet 10. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har egentlig fått høre fra familie at jeg har hatt dårlig ånde siden jeg var liten, typ fra midten av barneskolen. Kan man få mandelpropper i så ung alder? Syns også det er rart at ingen tok meg med til legen for å sjekke hva det kunne være, men istedenfor konkluderte med at jeg hadde dårlig munnhygiene. Anonymkode: 95826...000 Ja, det kan man. Anonymkode: a0d9e...726
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå