AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Tidlig på våren i år skaffet naboen seg en malamutevalp. Vi var imot dette da det er veldig lydt her, og aldeles ikke malamute-vennlige leiligheter. De bedyret at vi ikke kom til å merke noe til hunden, og fikk godkjenning fra styret. Så snart hunden ble stor nok til å være alene har vi hørt den. Den uler så snart eierne drar ut av leiligheta. Vi er ikke engang de nærmeste naboene, det er en leilighet mellom oss. Helt sykt at de som bor i leiligheta mellom oss ikke har reagert, men det er eldre mennesker så kanskje de hører dårlig? Eller bare er veldig konfliktskye? Ikke vet jeg. Uansett, vi har holdt ut lenge i håp om at de skulle lære hunden av med denne ulinga. Ble utålmodig og har gitt beskjed en gang om at vi hører hunden. Det har ikke gitt seg. Har ikke lyst til å gjøre det mer kleint enn hva det trenger å være, men nå begynner jeg å bli lei. Hva kan skje dersom jeg sender skriftlig klage til styret? Jeg er jo generelt glad i dyr, og vil ikke dyret noe vondt. Vil bare ha slutt på bråket. Anonymkode: b5c20...63c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Kjære vene stakkars hund. Den sliter jo åpenbart med å være alene. Klart om styret. De kan først få et krav om å trene hunden (ikke sikkert de har trent på å være hjemme alene i det hele tatt) eller så kan det komme krav om at hunden må bort. Anonymkode: ec6c1...755 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 Autocorrect vett... skulle stå "klag til styret" Anonymkode: ec6c1...755
Gjest NotNaomi Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 Bare gi beskjed. Hunden trives jo ikke,for grunnen til uling er ønske om å samle flokken. Stakkars hund,og hva pokker har de en Malamut i et sånt miljø for? Nei,si fra så de får lært hunden å være alene. Om det lar seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Bor du i Bærum? Har samme problem, men bor i blokka ved siden av de som har hunden. Hører den kjempegodt, og synes synd på den Anonymkode: 80b68...e09 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #6 Skrevet 12. oktober 2017 Hvor lenge er det siden dere klaget da? Anonymkode: 56bc6...3ba
Thyra Skrevet 12. oktober 2017 #7 Skrevet 12. oktober 2017 De fleste hunder misliker å være alene. Noen har sterk separasjonsangst. De ferreste hundeeiere har mulighet til å være sammen med hunden 24/7. De av naboene som plages av dette er antagelig hjemme på dagtid mens eierne er på jobb? Hva med å tilby seg å lufte eller være litt sammen med hunden mens eierne er på jobb? Dersom du mener at du er glad i dyr, så skal du vite at en klage til styret fort kan ende med at hunden blir avlivet. Dersom det blir bestemt at hunden må bort. Hva er forresten "malamutvennlige leiligheter"? Malamutter krever vel ikke noen spesiell boligtype, bare de blir tilstrekkelig aktivisert.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #8 Skrevet 12. oktober 2017 4 timer siden, Thyra skrev: De fleste hunder misliker å være alene. Noen har sterk separasjonsangst. De ferreste hundeeiere har mulighet til å være sammen med hunden 24/7. De av naboene som plages av dette er antagelig hjemme på dagtid mens eierne er på jobb? Hva med å tilby seg å lufte eller være litt sammen med hunden mens eierne er på jobb? Dersom du mener at du er glad i dyr, så skal du vite at en klage til styret fort kan ende med at hunden blir avlivet. Dersom det blir bestemt at hunden må bort. Hva er forresten "malamutvennlige leiligheter"? Malamutter krever vel ikke noen spesiell boligtype, bare de blir tilstrekkelig aktivisert. Det hjelper ikke at noen kommer å hilser på hunden en gang i løpet av dagen når den har separasjonsangst, det blir jo like ille gjen med en gang man går. Her må eierne trene hunden, er det bedre at hunden står slik hele dagen fremfor at de feks omplasserer? De færreste dyrlegen godtar avliving av unge hunder helt uten videre. Skal alle som har litt fri på dagtid slippe alt de har i hendene å lufte hunder? Hva veit du om Ts har jobb på kvelden? Da må alt som vanligvis gjøres etter jobb, gjøres før jobb. Anonymkode: ec6c1...755
Thyra Skrevet 12. oktober 2017 #9 Skrevet 12. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det hjelper ikke at noen kommer å hilser på hunden en gang i løpet av dagen når den har separasjonsangst, det blir jo like ille gjen med en gang man går. Her må eierne trene hunden, er det bedre at hunden står slik hele dagen fremfor at de feks omplasserer? De færreste dyrlegen godtar avliving av unge hunder helt uten videre. Skal alle som har litt fri på dagtid slippe alt de har i hendene å lufte hunder? Hva veit du om Ts har jobb på kvelden? Da må alt som vanligvis gjøres etter jobb, gjøres før jobb. Anonymkode: ec6c1...755 Hunder som blir levert til f.eks. FOD-gården blir vel avlivet om de ikke får omplassert dem etter en viss tid. Hunder med sterk separasjonsangst er ikke nødvendigvis de letteste å omplassere. Å trene hunden er heller ikke så lett om man har naboer som klager med en gang hunden lager et lite pip. Jeg forventer ikke at nabier skal slippe alt de har i hendene. Jeg spurte om noen muligens hadde mulighet.
Indii Skrevet 13. oktober 2017 #10 Skrevet 13. oktober 2017 Jeg synes det viktigste du kan gjøre er å gi beskjed og jeg tror de fleste hundeeiere ville satt pris på å vite at hunden sliter når de er borte. Mange vet ikke at de har en hund med seperasjonsangst, ofte kan hunder slutte f eks å bjeffe så fort de hører lyden av skrittene til eieren i oppgangen. Ergo - eieren tror hunden er mer tilpass enn realiteten. Det finnes mange apper for å overvåke kjæledyr for nettopp å VITE hvordan hunden oppfører seg alene, kanskje komme med et velmenende tips om det?😊
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #11 Skrevet 13. oktober 2017 Da gir du beskjed til styret Anonymkode: e0e26...ef6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå