Gå til innhold

hvordan bli en interessant samtalepartner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er svært dårlig til ha samtale. Det eneste jeg spør om er hvor kommer du fra? Hva studerer du? osv

Anonymkode: 4afc5...a9a

Videoannonse
Annonse
Gjest Frankenstein1
Skrevet

"Interessant" kan være så mangt. Kommunikasjonen starter i deg selv. Bli godt kjent med deg selv og by på den du er. Vær oppmerksom og nygjerrig på andre og på verden rundt deg. Slapp av. Lytt.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er svært dårlig til ha samtale. Det eneste jeg spør om er hvor kommer du fra? Hva studerer du? osv

Her er det jo ingen universalregel som funker på alle.

Anonymkode: 0bd6b...362

Skrevet

Er du mann eller kvinne? Og hvem er det du prater med?

En hovedregel er å ofte prate med det som skjer, i den situasjonen man er i. Snakk om noe relatert til den aktiviteten du deltar i.

Hvis det er fest, ikke prat så ofte om kjedelige, hverdagslige ting. Prøv å balansere det av og til opp med humor og moro. Fester er egotripper, så du må fore egoene til folk

Snakker du med damer, aldri under noen omstendighet si noe som kan oppfattes negativt eller trigge følelsene hennes. Følelser er ALT for disse. Ha god innsikt i normer, regler og trender i samfunnet, sånn at du er "innafor"

Med menn vær mer pragmatisk, hold det kort, og ikke utdyp for mye. 

Lytt mer enn du prater. Ha en 3 til 1 regel. Altså at du lytter 3 ganger mer enn du snakker. Still oppfølgningsspørsmål.

Vær oppriktig nysgjerrig i mennesker. Husk detaljer om de. Dra det opp neste gang du prater med de. Husk navnet deres.

Men for å være ærlig? Så har vedkommende du snakker med et ansvar også for å drive samtalen fremover. Så ikke ta det så tungt. For fakta er at de fleste mennesker egentlig bare prater skit og piss.

Anonymkode: c7d6d...36c

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Slutt å spørre om ting du egentlig er interessert i ...hvordan reagerer du når noen svarer deg på dit spm om hvor f.eks de har vært på ferie? 

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånne ting vil aldri få i gang en samtale fordi spørmålene har et kort svar, så stopper samtalen øyeblikket du ikke klarer finne på nye spørsmål, samt folk kan føle det invaderende. 

Grovt sagt er det to personlighetstyper som er attraktive samtalepartnere for større grupper:

1. De som er god på smalltalk og er oppdatert på alle mulige tidsaktuelle ting, som nyhetetssaker, kultur og masse politisk korrekt tullball men som klarer gjøre det engasjerende med humor, satirisk tilnærming, skråblikk el.

2. Alle som er veldig engasjert i det de driver med (jobb eller hobby), ikke klarer holde kjeft om det og har formidlingsevne nok til å oversette det til et nivå alle kan følge. 

Anonymkode: 7e9f0...5e8

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...