Gå til innhold

Hvorfor har vakre kvinner bedre selvinnsikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk kommer i forskjellige fasonger og varianter og alle er flotte på sin egen måte. Alle kvinner er pene og ingen av dem er stygge, men det er bare noen få som er vakre og fantastiske. Noe som er helt klart er at de vakreste og fineste vet at de er det, men damer som er sekunda har vanskelig med å forstå det. Det er snodig. Hvorfor er det sånn? Følger også intelligens utseende?

Anonymkode: 78331...5ea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest NotNaomi
Skrevet

Selvfølgelig følger intelligens utseendet. Dah! 

Gjest Walkingdead
Skrevet (endret)

sekunda?

Endret av Walkingdead
Skrevet

Kan du gi noen eksempler på virkelige personer, slik at jeg kan forstå dette her??

Skrevet

Hvis du får høre hele livet hvor vakker og nydelig du er så er det vanskelig å ikke tro på det til slutt. Det handler ikke om selvinnsikt, men om hvordan du møtes av omgivelsene dine. 

Anonymkode: ab466...a5c

• Liker 10
Skrevet

Hva betyr forresten "sekunda"?

• Liker 1
Skrevet

Hva er det du prøver å komme frem til? At vakre kvinner vet at de er vakre og fantastiske? :fnise::ac::klo:

Anonymkode: 90eeb...cd0

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følger også intelligens utseende?

Forstår at diskusjonen kommer til å ligge på et lavt nivå her :ninuskapus:

• Liker 9
Skrevet
16 minutes ago, Walkingdead said:

sekunda?

13 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva betyr forresten "sekunda"?

https://no.wikipedia.org/wiki/Sekunda

Skrevet

Har du virkelig dette inntrykket? Forbausende. Mitt inntrykk er gjerne motsatt

Anonymkode: 71a4b...f4b

• Liker 5
Skrevet
23 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis du får høre hele livet hvor vakker og nydelig du er så er det vanskelig å ikke tro på det til slutt. Det handler ikke om selvinnsikt, men om hvordan du møtes av omgivelsene dine. 

Folk med høy selvinnsikt vil jo forstå at om veldig mange påstår at man er pen så er det ikke tilfeldig. Samme går for det motsatte hvis komplimentene er fraværende.

• Liker 4
Skrevet
30 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med det? At det er få vakre kvinner på kg? :klo:

• Liker 3
Skrevet
43 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er det du prøver å komme frem til? At vakre kvinner vet at de er vakre og fantastiske? :fnise::ac::klo:

31 minutes ago, AnonymBruker said:

Har du virkelig dette inntrykket? Forbausende. Mitt inntrykk er gjerne motsatt

Anonymkode: 71a4b...f4b

Det er vel bare i Disney klassikere at det ikke er sånn, er det ikke? Med tinder, instagram, twitter og alt annet nå til dags er det umulig for de veldig pene og ikke bli gjort oppmerksom på det via tusenvis med likes.

Skrevet

Enig i at pene vet de er pene. Man kan ha sine usikkerheter, men man kan ikke unngå å vite at andre oppfatter en som pen. Men må si jeg lurer litt på hvordan du vet at "sekunda" damer overestimerer eget utseende. Løper du rundt og forteller damer at de ikke er prima vare og spør deretter om de forstår det? 

Mistenker du bare har møtt selvsikre damer som er trygge på sitt utseende, og blitt gretten fordi du mener de ikke er fine nok til å være det. Eller er du den KG-klisjeen som mener damer sikter "for høyt" sånn at det ikke blir noe på deg?

Klart man kan overvurdere hvordan man ser ut, men kan ikke si jeg opplever det som normalen. Vet vel om flere som undervurderer eget utseende, og har i tillegg sett/hørt en del mer eller mindre seriøs forskning som viser at folk har en tendens til å score seg selv litt lavere enn omverdenen gjør, så jeg synes det er en veldig svak generalisering. Om utseende henger sammen med intelligens så er ikke du en fryd for øyet.

• Liker 9
Skrevet

Om vakre damer vet de er vakre og sekunda damer tror de er vakre, hvordan vet man om man faktisk er vakker eller bare tror man er vakker? :klo: 

Anonymkode: bf980...24c

• Liker 5
Skrevet

Det vi oppfatter som penhet er ikke bare kroppen, men også hvordan man kler seg, ter seg varme og utstråling.

Anonymkode: 4d84a...ab0

• Liker 1
Gjest Oslolosen98
Skrevet (endret)

Håper at de pene damene har bedre selvinnsikt enn de mindre pene damene. Det er jo greit at både de pene og de mindre pene føler seg pene. 

Om det faktisk er sånn vet jeg ikke. Tror ikke det er så lett å vite om man selv er vakker.  

Endret av Oslolosen98
Skrevet

Er det «selvinnsikt» å vite at man er pen...? 😲

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, Norre skrev:

Er det «selvinnsikt» å vite at man er pen...? 😲

Det var det jeg også lurte på etter å ha lest denne tråden. Det skal ikke mer til, altså? 

Dessuten må jeg legge til at det som er ts' sekunda, kan være en annen manns prima. 

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Anonymkode: 2d070...688

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...