Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #1 Skrevet 21. januar 2005 Har slitt med angst tidligere mens jeg var student, og var vekke fra studiene i 1,5 år pga det. Jeg har vært helt angstfri i 2 år nå, og livet var herlig. Nå har jeg nettopp fått fast jobb og startet 3. januar i år. Resultatet har blitt at jeg har fått så mye angst at jeg knapåt klarer å være her lengre...... tenker så mye på at NÅ må jeg for all del IKKE få angst, for da mister jeg jobben........... Sliter også med at jeg ble valgt selv om det var 78 søkere!!!!!!!!!! For de vet jo ingenting om angsten min...... Så: Kan jeg bli oppsagt/ ikke bli tilbudt jobben når de 6 månedene av prøvetiden er gått, hvis jeg nå blir så syk pga angsten min at jeg må sykemelde meg, eller at jeg må få reduserte arbeidsoppgaver en kort tid? Jeg ofrer nemlig veldig mye i en jobb, og jobben jeg nå har fått er veldig krevende.,...... ganske høy stilling................
L@dy Skrevet 21. januar 2005 #2 Skrevet 21. januar 2005 Det må være slitsomt å ha det sånn, og jeg håper du får hjelp med angsten din! Det at du fikk jobben fremfor 78 andre skal du ta med et stort smil! De valgte deg fordi du var best! :-) Og jeg tviler sterkt på at de har lov til å si deg opp pga angst (eller sykdom generelt) selv om du skulle bli sykemeldt. http://www.jus.uio.no/jussbuss/brosjyrer/sag-oppsigelseogavskjed95.html Her står det litt om "Særslilte oppsigelsesvern".
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå