Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksamen skal være feilfri og jeg fikk avslått søknaden min idag. Hva gjør jeg nå, bør jeg ta en prat med sjefen min i morgen? Går i en rekrutteringsstilling, men har ferie nå. Har vært en periode med mye belastning. Aner ikke hvordan jeg skal få tatt opp dette faget. 

Anonymkode: e47b5...5fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke tatt opp faget. Du har brukt opp sjansene dine.  Medikamentregning?

Anonymkode: e1948...cab

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får ikke tatt opp faget. Du har brukt opp sjansene dine.  Medikamentregning?

Jepp. 

Skrevet

Du kan vel klage på avslaget, men om de fortsatt sier nei har du vel en slags karantene?

Skrevet
Akkurat nå, Minitroll skrev:

Du kan vel klage på avslaget, men om de fortsatt sier nei har du vel en slags karantene?

Karantene ja, må jo få innvilget et 4 forsøk. Diakonhjemmet i Oslo tar ikke lengre imot privatister. Så dette er fortvilende.

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jepp. 

Jeg synes du bør være fornøyd med det. Det er jo bare bra for deg og alle andre at du slipper å ta livet av noen på jobb.

• Liker 45
Skrevet

Ta kontakt med en rådgiver på skolen din og spør om det er noen muligheter. Jeg tror dessverre ikke det er det... Viktig å regne riktig når det gjelder medisiner, man kan ikke få uendelig med forsøk. Finn deg et nytt studie.

• Liker 3
Gjest Oslolosen98
Skrevet

Går det an å bare søke seg inn på studiet på nytt eller søke på tilsvarende studie på en annen skole og få godskrevet emnene man har tatt?

Skrevet
10 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Jeg synes du bør være fornøyd med det. Det er jo bare bra for deg og alle andre at du slipper å ta livet av noen på jobb.

Jepp, for en student på knapt 2 året medisiner jo? Til og med leger feilberegner medisin. 

Skrevet

Medikamentregning er faktisk ikke vanskelig matte, så jeg ville gått kraftig i tenkeboksen dersom jeg hadde strøket tre ganger.

• Liker 24
Skrevet

Jepp, for en student på knapt 2 året medisiner jo? Til og med leger feilberegner medisin. 

Det er viktig at kvalifiserte personer ender opp i de stillingene og da er det en fordel at seleksjonen stanser folk fra å prøve nok ganger til de består med flaks.

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, MajorasMaske skrev:

Det er viktig at kvalifiserte personer ender opp i de stillingene og da er det en fordel at seleksjonen stanser folk fra å prøve nok ganger til de består med flaks.

Jeg er fullt klar over det. Har hørt om tilfeller hvor folk har brukt 5-6 forsøk.  

Skrevet

Jeg er fullt klar over det. Har hørt om tilfeller hvor folk har brukt 5-6 forsøk.  

Tenk at folk kan være så egoistiske.

• Liker 12
Skrevet
19 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Helt enig! 

Når man ikke klarer det på 3 forsøk, så bør det få en til å innse at man ikke bør jobbe med akkurat dette. Det er faktisk livet og helsen til folk man da vil gamble med. 

• Liker 12
Skrevet
3 minutter siden, BritneyBitch skrev:

Medikamentregning er faktisk ikke vanskelig matte, så jeg ville gått kraftig i tenkeboksen dersom jeg hadde strøket tre ganger.

Samme her. Èn ting er om du (TS) hadde fått innvilget et fjerde forsøk med en gang, men dersom det blir en kamp for å få dette innvilget ville jeg ha tenkt meg litt gjennom dette. Du er jo ikke garantert til å bestå den siste gangen, og man har jo heller ikke det beste utgangspunktet når det er en del press om å klare den da. 

Men igjen, du er jo bare én feil unna. Det er ikke akkurat mye. Hvis du skal gjennomføre dette fordrer det imidlertid at du arbeider veldig godt slik at hver prøve du tester ut i forkant er feilfri.

Anonymkode: 2f6ad...773

Skrevet

Bør kanskje finne en nytt studie uten medikamentregning. Er bare så trasig at jeg begynte i januar 16 og nå må hoppe av. Direkte trasig å være 28 år uten en bachelor engang.. 

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. 

Da betyr det nok at medikamentregning ikke er noe for deg. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør kanskje finne en nytt studie uten medikamentregning. Er bare så trasig at jeg begynte i januar 16 og nå må hoppe av. Direkte trasig å være 28 år uten en bachelor engang.. 

Enda mer trasig å beregne feil dose. 

• Liker 11
Skrevet

Skjønner godt at du syns det er irriterende å ikke få ett nytt forsøk, men samtidig bør du klare det på 3 forsøk dersom du faktisk kan medikamentregning. Det er enkelt matte på ungdomsskolenivå, og det er viktig for jobben du skal gjøre seinere. Nytter ikke å si «jammen det var jo bare en feil» når det går utover et annet menneske. Du kan søke deg til en annen utdanning og forsøke å få godkjent det du allerede har bestått, men da bør du regne daglig for å lære deg det før du må opp til ny eksamen på ny skole. 

Anonymkode: e44db...5ce

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, MissPierce skrev:

Helt enig! 

Når man ikke klarer det på 3 forsøk, så bør det få en til å innse at man ikke bør jobbe med akkurat dette. Det er faktisk livet og helsen til folk man da vil gamble med. 

1 time siden, MajorasMaske skrev:

Tenk at folk kan være så egoistiske.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at du syns det er irriterende å ikke få ett nytt forsøk, men samtidig bør du klare det på 3 forsøk dersom du faktisk kan medikamentregning. Det er enkelt matte på ungdomsskolenivå, og det er viktig for jobben du skal gjøre seinere. Nytter ikke å si «jammen det var jo bare en feil» når det går utover et annet menneske. Du kan søke deg til en annen utdanning og forsøke å få godkjent det du allerede har bestått, men da bør du regne daglig for å lære deg det før du må opp til ny eksamen på ny skole. 

Anonymkode: e44db...5ce

Nå vil jeg bare si en ting og det er at mens man må pugge til denne eksamen har man gjerne andre - kanskje to eksamener PLUSS praksis som man må igjennom...

Så klart, det ser ikke bra ut at ts ikke kan bestå på 3 forsøk, men har dere kanskje tenkt på at stress kan innvirke mye på resultatene man får på eksamen? Og utrolig nok, er det nok mange sykepleiere som bruker en legemiddelregning app...og ikke hodet deres som de har lært på skolen.

Syntes TS skal få et klapp på ryggen for å ha prøvd og motiveres til å finne løsninger, i stedenfor å hakke ned sånn på ts. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...