Gå til innhold

Nav har tatt feil av sykepenge-tiden min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt siden høsten 2016. Har nå søkt om, og fått innvilget aap. Det jeg hele tiden har trodd er at max-datoen for sykepenger skulle være i august. Så tok jeg ut all ferie i sommer, slik at max-datoen ble flyttet til slutten av september. Fikk vedtak om aap fra november. Skjønte ingenting, og kontaktet nav. 

Da viser det seg at det har skjedd en feil med noen tidligere sykemeldinger våren 2016. En kort sykemelding på 4 dager har blitt registrert som 44 brukte sykepengedager. Nå når de har rettet opp det har altså min nye maxdato forflyttet seg med 40 dager fram. Selv har jeg jo stolt på at nav har regnet rett, siden jeg trodde de hadde regnet tilbake et visst antall år (vært mye korttidssykemeldt opp igjennom årene før det sa stopp i fjor).

Alltid "hyggelig" å innse at man får 1,5 mnd ekstra med "full lønn". 

Men arbeidsgiver (kommunen) som forskutterer lønna og krever refusjon fra nav etterpå, stoppet min lønn på maxdato i september. I tillegg har jeg søkt om ulønnet permisjon ett år fra maxdato i september. Nå viser det jo seg at jeg skal ha sykepenger for hele september, hele oktober og halve november. Fikk bare til halve september. I tillegg har jeg fått innvilget et års permisjon fra september.

Legen har i samråd med nav tilbakedatert en ny sykemelding slik at jeg får sykepenger til rett dato. Men hvor sender jeg del D? Arbeidsgiver eller nav? Hva med permisjonen? Kan jeg søke om endring av denne pga at nav har klusset? Og vil i det hele tatt arbeidsgiver innvilge det? 

Nav skulle ringe kommunen og høre ang utbetalingene. 

Og hvordan gjør jeg det med klp? Har en søknad til behandling der, men der har jeg skrevet at jeg søkte f.o.m september. Og har også en forsikring jeg venter på vedtak fra, som gir utbetaling fra 13. sykemåned. Der har jeg jo også skrevet at jeg havnet på aap i september. Men nå er altså datoen forskjønet med nesten 2 mnd, og alt må endres. 

Noen andre som har vært oppi lignende?

Anonymkode: 83aa8...253

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...