Gå til innhold

Hjelp! Barnehagelærer vs. sosialt arbeid vs. ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Student224
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Ville definitivt gått for master. Statsvitenskap og barnehage er jo to mildt sagt forskjellige retninger. Lønna i barnehage er heller ikke spesielt god, og det kan hende du ikke får støtte fra lånekassen til ny bachelor når du allerede har en fra før.

Endret av Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg ville definitivt ikke tatt opp 3 år med nytt studielån for å jobbe i barnehage og tjene knapper og glansbilder. Hvis du er glad i barn kan du vel heller bare verpe et par selv?

Skrevet
2 minutter siden, Knirke skrev:

Jeg ville definitivt ikke tatt opp 3 år med nytt studielån for å jobbe i barnehage og tjene knapper og glansbilder. Hvis du er glad i barn kan du vel heller bare verpe et par selv?

Haha, jeg har faktisk aldri tenkt at jeg ville jobbe i barnehage da jeg ikke hadde erfaring med barn. Men nå synes jeg det er veldig kjekt. Det er jo kjekt å jobbe med noe man syns er OK. Man tjener særs lite som ufaglært og får da sjelden jobb da det blir mer krav om at man skal ha enten fagbrev eller høyere utdanning. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Ville definitivt gått for master. Statsvitenskap og barnehage er jo to mildt sagt forskjellige retninger. Lønna i barnehage er heller ikke spesielt god, og det kan hende du ikke får støtte fra lånekassen til ny bachelor når du allerede har en fra før.

Mener lånekassen ser på antall år man får støtte? Altså de ser kun på poeng, ikke hva du tar poeng i. Og det er 8 år som er maks?

Men om jeg tar master i sosialt arbeid er jeg heller ikke utdannet sosionom, da man må ta bacheloren for å få den tittelen (?). Men det er vel ofte masteren og ikke bacheloren de ser på i en ansettelsesprosess?

Skrevet
3 minutter siden, Student224 skrev:

Mener lånekassen ser på antall år man får støtte? Altså de ser kun på poeng, ikke hva du tar poeng i. Og det er 8 år som er maks?

Men om jeg tar master i sosialt arbeid er jeg heller ikke utdannet sosionom, da man må ta bacheloren for å få den tittelen (?). Men det er vel ofte masteren og ikke bacheloren de ser på i en ansettelsesprosess?

8 år som er max ja. 

Jeg har tatt barnehagelærerutdanningen, og er du veldig glad i å jobbe med unger og ser for deg at det er noe du vil gjøre noen år fremover, så ville jeg ha tatt den utdanningen før du går videre på master. Anbefaler absolutt master uansett. Er mye spennende å velge mellom, som gjør at du kan få flere spennende jobber både innad sosialt arbeid og pedagogisk arbeid. 

Anonymkode: 95902...23e

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
2 minutter siden, Student224 skrev:

Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg trodde lånekassen hadde en mening om hva man studerer også, ikke bare hvor mange år. Men mulig jeg tar feil. Du kan sikkert kontakte dem for å finne utav dette.

Jeg vet ikke akkurat med disse fagområdene, men jeg vet at man kan få en master i x men ha bachelor i y, når fagene er beslektet. For å komme inn på master er det jo krav om at man må ha enkelte fag, og mange som ønsker å kjøre en litt annen retning tar jo disse fagene som støtteemner i bachelorgraden, og så kan de gå en annen retning i master. Dersom du kommer inn på master har du jo allerede disse fagene. Evt må du ta et par enkeltemner. 

Ja, det er hovedsakelig høyest fullførte grad som teller i en ansettelsesprosess. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...