Gå til innhold

Hvor mye har du igjen etter faste utgifter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som er enslig og bor for deg selv. Hvor mye har du igjen etter faste utgifter? 

Ved faste utgifter så mener jeg:
Husleie
Innboforsikring og annen forsikring
Strøm
Mobilabonnement 

Bil regnes ikke som faste utgifter. 
Fått høre av familien at jeg burde ikke klage. Jeg har 5.113 kr igjen. Har to katter som er min luksus. Det er også derfor jeg ikke tørr å klage. Jeg klager ikke heller, fordi jeg overlever hver måned. Klarer til og med å spare 1000 kr i måneden. Går også på medisiner som koster en del, det går også ut fra disse pengene. Alt går under den summen, medisiner, kattene, buss, klær, mat... alt. Bortsett fra de faste utgiftene som er nevnt over. 

Er bare nysgjerrig på hva som er normalt å ha igjen på konto. Ikke for å klage, for som sagt, jeg klarer meg greit. 

Anonymkode: cc60c...d2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter igjen med ca 3000 etter at husleie og faste utgifter er betalt, så jeg syntes ikke du skal klage :P Jeg har ikke dyr som koster noe heller :P Syntes likevel jeg klarer meg greit og har et lavt matbudsjett (må jo ha det med 3000 å handle for i måneden)

Skrevet

Har vel ca 2500, om jeg har regna rett. Er student da. 

Skrevet

Etter at jeg har betalt alle regninger (boliglån, husleie og diverse regninger som mobil etc) og satt av penger til mat, har jeg ca 4500 kr igjen. Dette sparer jeg stort sett, samt at jeg evt betaler Mastercard regning om jeg har brukt kortet den siste måneden. Den regningen varierer og er rent forbruk, men alt fra 500 2000 kr. Det er heller ikke hver mnd jeg har Mastercard regning å betale.

Jeg forsørger i tillegg til meg selv, også en hund og en tenåringsgutt på min inntekt.

Anonymkode: 98422...976

Skrevet

Litt varierende etter årstid pga strøm, men 15-16 000 kr ca etter jeg trekker fra utgiftene du nevner. 
så forsvinner det i snitt 400kr til katter pr måned, 2000,- fast til sparing pr mnd. 

Skrevet

Overraskende at så mange har så lite. Føler alle rundt meg har mye mere enn meg. 
Har dere jobb? eller stønad fra NAV? 

3000-5000 er jo ikke mye penger. Spesielt når du ser på matvareprisene og hvor mye husleie og slikt koster. 

ts

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overraskende at så mange har så lite. Føler alle rundt meg har mye mere enn meg. 
Har dere jobb? eller stønad fra NAV? 

3000-5000 er jo ikke mye penger. Spesielt når du ser på matvareprisene og hvor mye husleie og slikt koster. 

ts

Jeg som svarte ovenfor. Jeg har trukket fra matutgifter når jeg svarte hva jeg har igjen etter at ALT er betalt.

I mitt tilfelle har jeg netto utbetalt 25.600 kr i mnd, og dette er uføretrygd, både fra det offentlige og kombinert med livsforsikringsutbetaling månedlig. Kan ikke klage på det, jeg klarer meg bra på det.

Anonymkode: 98422...976

Skrevet

Jeg har 23 000 igjen etter regninger er betalt, men før mat er kjøpt inn. Er ikke enslig da, så jeg deler utgifter med samboeren.

Anonymkode: 49f1a...530

Skrevet

Her har jeg 15000 kr meg og ett barn pluss pus.Nå ligger jeg med 11 000 kr i mastercard.Klarer aldri å komme meg ovenpå.

Anonymkode: dd5d4...4b3

Skrevet

11000 kr i minus mener jeg.

Anonymkode: dd5d4...4b3

Skrevet

Bil er ikke fast utgift? Ok.

Anonymkode: 2f3be...787

• Liker 1
Skrevet

4000 kr. 

Går egentlig fint det, gjør at jeg blir mer fornuftig og tenker mer økonomisk :) I forrige jobben hadde jeg 8000 til overs og bare blåste bort penger hit og dit.

Så har bare godt av å ha litt mindre nå :fnise:

Skrevet

Normalt 10.000. Blitt arbledig og henger litt bakpå, så har 2000 igjen de beste mnd

Anonymkode: 84214...fdf

Gjest boblebrist
Skrevet

Nå har jeg vel ca 15000 etter faste utgifter, før jeg kjøper mat. Har svært lav husleie med alt inkludert. Betaler mobil, forsikring og kollektivtransport. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du som er enslig og bor for deg selv. Hvor mye har du igjen etter faste utgifter? 

Ved faste utgifter så mener jeg:
Husleie
Innboforsikring og annen forsikring
Strøm
Mobilabonnement 

Bil regnes ikke som faste utgifter. 
Fått høre av familien at jeg burde ikke klage. Jeg har 5.113 kr igjen. Har to katter som er min luksus. Det er også derfor jeg ikke tørr å klage. Jeg klager ikke heller, fordi jeg overlever hver måned. Klarer til og med å spare 1000 kr i måneden. Går også på medisiner som koster en del, det går også ut fra disse pengene. Alt går under den summen, medisiner, kattene, buss, klær, mat... alt. Bortsett fra de faste utgiftene som er nevnt over. 

Er bare nysgjerrig på hva som er normalt å ha igjen på konto. Ikke for å klage, for som sagt, jeg klarer meg greit. 

Etter det du anser som faste utgifter har jeg igjen ca 15000.

Anonymkode: b1b78...bb8

Skrevet

I tillegg har jeg internett og studielån pluss bil. Så det blir jo litt mer i faste utgifter enn det du satte opp. 

Jeg syns ikke 5000 etter at dette er betalt er mye. 

Anonymkode: b1b78...bb8

Skrevet

Mine faste utgifter er

Leie av bolig 8000

Strøm 500 til 1000

Mobil 200

Internett 400

Tvlisens 200, setter av hver mnd

Forsikring 700

Busskort 700

Spotify, netflix,viaplay 300

Trening 500

Totalt 12000

Har en 22500 ca utbetalt. Så sitter igjen med ca 10500 kr. Av dette bruker jeg ca

2500 mat

1000 fritid 

500 klær, sko

500 settes av til tannlege, lege medisiner,gaver

500 diverse utgifter 

500 uforutsette utgifter 

4500 sparing til egenkapital

5000 er ikke lite ts om det kun skal dekke mat og fritid om man ikke har bil. Men det er jo ikke så veldig mye rom for sparing.

Anonymkode: 91100...8f9

Skrevet

Nå sitter jeg igjen med 9700kr etter faste utgifter. Men jeg har levd i mange år med 3700kr tilovers etter faste utgifter. Det er noe du blir vant til.

Skrevet

Sitter igjen med 10 000 etter at faste utgifter er betalt...eller 15 000 siden du ikke regner med bil 😉 

Anonymkode: 8dacd...f85

Skrevet

Jeg er enslig og eier leilighet, og sitter igjen med ca 16 000 kr etter faste utgifter er betalt. Dette går til mat, reise, sparing osv...

Anonymkode: 4384b...f43

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...