Norre Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Reklame irriterer meg voldsomt! Dersom reklamen ikke fungerte, ville den forsvunnet eller endret form. Åpenbart funker reklamen supert. Hvor dumme er folk...??? 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 1 minutt siden, Norre skrev: Reklame irriterer meg voldsomt! Dersom reklamen ikke fungerte, ville den forsvunnet eller endret form. Åpenbart funker reklamen supert. Hvor dumme er folk...??? Jeg slipper å se reklame på KG og andre nettsider etter at jeg installerte ADblock Anonymkode: 2b8e7...a38 5
Nicathv Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 Det meste av reklame er umoralskt, og svært irriterende. Derfor ser jeg omtrent aldri på TV (untatt NRK en gang iblant) og bruker AdBlock. 2
Norre Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 9. oktober 2017 Lurt med AdBlock! 👍🏻🙂 Jeg tenkte imidlertid på dette med at vi lar oss påvirke av reklamen? Og at vi godtar den fordummende tilnærmingen den har? SÆRLIG burde vel reklamen for kvinner blitt hudflettet her på KVINNEguiden?? Eller synes Kvinnegruppa Ottar at kvinner fremstilles respektfullt i reklame for hudkrem og cardigans...? 😲
Norre Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg slipper å se reklame på KG og andre nettsider etter at jeg installerte ADblock Anonymkode: 2b8e7...a38 Du ordlegger deg med at du «slipper» å se reklame. Ergo liker du altså ikke reklame? I så fall, hvorfor ikke? 1
Norre Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2017 22 timer siden, Nicathv skrev: Det meste av reklame er umoralskt, og svært irriterende. Derfor ser jeg omtrent aldri på TV (untatt NRK en gang iblant) og bruker AdBlock. Enig i at reklame er forferdelig irriterende. Reklame fornærmer intelligensen vår - men den funker jo, åpenbart. Men hva mener du med at reklamen er «umoralsk»...? 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #7 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, Norre skrev: Du ordlegger deg med at du «slipper» å se reklame. Ergo liker du altså ikke reklame? I så fall, hvorfor ikke? Hei Hovedgrunnen til at jeg installerte AdBlock, var at reklamen på KG gjorde nettsiden veldig treg. Det er også et stort pluss å slippe dette når jeg er på andre sider der reklame forårsaker det samme. Noe reklame ønsker jeg. Slik reklame oppsøker jeg selv når jeg har behov for det (som når jeg skal kjøpe noe, og ønsker å vurdere tilbud og priser i forskjellige butikker). Anonymkode: 2b8e7...a38 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #8 Skrevet 10. oktober 2017 10 minutter siden, Norre skrev: Du ordlegger deg med at du «slipper» å se reklame. Ergo liker du altså ikke reklame? I så fall, hvorfor ikke? Angående reklame i papirform, har jeg merket postkassen min med "reklame nei takk". Det er også fordi jeg selv skaffer meg rede på det jeg har bruk for å vite om priser og tilbud før jeg skal handle, og tonnevis med reklame som allikevel havner rett i papiravfallet (ulest) har jeg ikke bruk for. Anonymkode: 2b8e7...a38
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg abonnerer på noen nyhetsbrev på epost, som inneholder tilbud fra flere butikker. Noen få av de blir lest, dersom det er aktuelt å handle varer som de butikkene har, akkurat den uken. De fleste nyhetsbrevene blir slettet ulest, Anonymkode: 2b8e7...a38
Norre Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #10 Skrevet 10. oktober 2017 (endret) 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Hovedgrunnen til at jeg installerte AdBlock, var at reklamen på KG gjorde nettsiden veldig treg. Det er også et stort pluss å slippe dette når jeg er på andre sider der reklame forårsaker det samme. Noe reklame ønsker jeg. Slik reklame oppsøker jeg selv når jeg har behov for det (som når jeg skal kjøpe noe, og ønsker å vurdere tilbud og priser i forskjellige butikker). Anonymkode: 2b8e7...a38 Hei 🙂 Aha, så du vil slippe reklamen av tekniske årsaker. Å sjekke priser er vel ikke egentlig å oppsøke reklame? Men hva tenker du om hvordan reklamen «er» da? Jeg antar at du er kvinne. Synes du reklamen for sjampo og bind er bra? Masse smiling i slow motion, og en pusekattsmilende damestemme som sier at du er fri og glad? For meg er det et ubegripelig fenomen, at kvinner lar seg behandle på den måten?! Hadde jeg vært kvinne, hadde jeg saksøkt samtlige hudpleiereklamer for ærekrenkelse... Endret 10. oktober 2017 av Norre 1
Norre Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #11 Skrevet 10. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående reklame i papirform, har jeg merket postkassen min med "reklame nei takk". Det er også fordi jeg selv skaffer meg rede på det jeg har bruk for å vite om priser og tilbud før jeg skal handle, og tonnevis med reklame som allikevel havner rett i papiravfallet (ulest) har jeg ikke bruk for. Anonymkode: 2b8e7...a38 Hva med reklamefilmer? Stimuleres ditt kvinnelige intellekt...?
Norre Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #12 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg abonnerer på noen nyhetsbrev på epost, som inneholder tilbud fra flere butikker. Noen få av de blir lest, dersom det er aktuelt å handle varer som de butikkene har, akkurat den uken. De fleste nyhetsbrevene blir slettet ulest, Anonymkode: 2b8e7...a38 Så det er kun PRIS dere kvinner legger merke til? Dere blir ikke sure av den fordummende fnisesjargongen?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #13 Skrevet 10. oktober 2017 16 minutes ago, Norre said: Enig i at reklame er forferdelig irriterende. Reklame fornærmer intelligensen vår - men den funker jo, åpenbart. Men hva mener du med at reklamen er «umoralsk»...? Det har vært/blir laget bra reklamer også. Men kanskje det var flere av dem før? Her er en gammel tråd om favorittreklamer. Mye bra der, synes jeg. Anonymkode: 5773d...a2f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #14 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, Norre skrev: Hei 🙂 Aha, så du vil slippe reklamen av tekniske årsaker. 1) Å sjekke priser er vel ikke egentlig å oppsøke reklame? 2) Men hva tenker du om hvordan reklamen «er» da? Jeg antar at du er kvinne. Synes du reklamen for sjampo og bind er bra? Masse smiling i slow motion, og en pusekatt, smilende damestemme som sier at du er fri og glad? For meg er det et ubegripelig fenomen, at kvinner lar seg behandle på den måten?! Hadde jeg vært kvinne, hadde jeg saksøkt samtlige hudpleiereklamer for ærekrenkelse... 1) Du har nok rett. Men noen av de butikkene på nettet som jeg skaffer meg informasjon om varer og priser hos, har jo egen reklame for sine egne produkter på sidene sine (f.eks kjøp 3, betal for 2, eller handle nå, og få 10% avslag). 2) Jeg har sett så lite slik reklame i det siste, at jeg kan ikke svare på det. Jeg kjøper både sjampo og mange andre forbruksartikler i merket First Price, som er både rimelig og svært bra. Jeg må oftest velge å kjøpe de rimeligste alternativene. Anonymkode: 2b8e7...a38
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #15 Skrevet 10. oktober 2017 6 minutter siden, Norre skrev: Hva med reklamefilmer? Stimuleres ditt kvinnelige intellekt...? Ser ikke på Anonymkode: 2b8e7...a38
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #16 Skrevet 10. oktober 2017 5 minutter siden, Norre skrev: Så det er kun PRIS dere kvinner legger merke til? Dere blir ikke sure av den fordummende fnisesjargongen? Jeg er en kvinne. Kvinner er forskjellige. Btw. Jeg er den samme som har gitt flere svar til deg i samme tråd, i tilfelle du fikk inntrykk av at vi er flere som har svart noe lignende.Se AB-koden nederst i innlegget. Anonymkode: 2b8e7...a38
Norre Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #17 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært/blir laget bra reklamer også. Men kanskje det var flere av dem før? Her er en gammel tråd om favorittreklamer. Mye bra der, synes jeg. Anonymkode: 5773d...a2f Humor og snert er fint! Gjerne litt ironi og sting også! 👍🏻😉 Men HUDKREM? Tena Lady. Tamponger. Sjampo. Cardigans. Biler. Dynetrekk. Interiør. Slankemat. Briller. Klokker. Parfyme. ...og disse jævla reklamene for LÆSJES?! At det går an å fremstille kvinner som så komplette idioter?! 😳😥😡
Norre Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #18 Skrevet 10. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1) Du har nok rett. Men noen av de butikkene på nettet som jeg skaffer meg informasjon om varer og priser hos, har jo egen reklame for sine egne produkter på sidene sine (f.eks kjøp 3, betal for 2, eller handle nå, og få 10% avslag). 2) Jeg har sett så lite slik reklame i det siste, at jeg kan ikke svare på det. Jeg kjøper både sjampo og mange andre forbruksartikler i merket First Price, som er både rimelig og svært bra. Jeg må oftest velge å kjøpe de rimeligste alternativene. Anonymkode: 2b8e7...a38 First Price er best - Ingen protest! 👌🏼👏👍🏻 Jeg hadde ikke overlevd uten billigmerkene. 😁 Men du blir altså ikke fornærmet av at reklamebransjen fremstiller deg som idiot? 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #19 Skrevet 10. oktober 2017 Svært mye av reklamen spiller på følelser, og vi kan få lyst til å kjøpe fordi vi tenker at vi vil føle oss lykkelige, frie, osv hvis vi kjøper akkurat det produktet. Anonymkode: 2b8e7...a38
Norre Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter #20 Skrevet 10. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en kvinne. Kvinner er forskjellige. Btw. Jeg er den samme som har gitt flere svar til deg i samme tråd, i tilfelle du fikk inntrykk av at vi er flere som har svart noe lignende.Se AB-koden nederst i innlegget. Anonymkode: 2b8e7...a38 Aha! Ok, beklager det. 🙂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå