Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber for tiden i en bedrift jeg har vært noen år, det er min første faste og langvarige jobb.

Jobben jeg har nå er ikke helt i henhold til min utdannelse – dvs. den går på moduler jeg har studert, men i hovedsak har jeg studert noe annet. Jeg begynte med mitt «fag» da jeg startet i stillingen, og gikk så over til andre oppgaver (som jeg egentlig liker bedre).

Problemet er – jeg er helt forferdelig lei av å jobbe her. Vi har et åpent kontorlandskap uten noen som helst form for skiller (sitter ved samme pult). Skravla går hele tiden. Jeg er helt utslitt når jeg kommer hjem, og det er kommet til punktet der jeg sliter med å være hyggelig mot kolleger. Selv om jeg blir sittende her i lunsjen fremfor å gå i kantinen, er det flere andre som gjør det også. Det er ikke noe sosialt pusterom overhodet. Setter jeg øreplugger i, er det likevel noen som snakker såpass høyt at jeg hører det likevel, eller pga. noe annet irrelevant skal ha oppmerksomheten min (jeg har nevnt dette for sjefen, så han er klar over det).

I tillegg til dette er det en rekke andre momenter – veldig dårlig lønn (dårligere enn forespeilet), veldig uorganisert ledelse og få muligheter for utvikling.

Nå søker jeg aktivt på andre stillinger, men får ikke napp. Har variert søknader og CV mye, og tar meg mye arbeid med det. Jeg har tidligere lett fått intervjuer, så jeg vet at det ikke har med mine «søkeevner» å gjøre. Problemet er derimot at i bransjen jeg nå er i er det veldig mange om beinet. Skal jeg derimot søke på mitt «fagfelt» så er jo problemet det at de som har studert det samme, også har erfaring fra det de siste årene. For å legge det frem enkelt; jeg har studert A og jobber med B. Er utrolig vanskelig å få ny jobb innen B, men søker jeg A så konkurrerer jeg med de som har studert A OG har jobbet med A.

Jeg føler jeg faller litt mellom to stoler her, og det er enormt frustrerende.

Vet ikke om det er noen råd å få her, men andre som har vært i samme situasjon?

Anonymkode: 28bb5...49d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søk på A selv om du ikke har mye erfaring med A. Såvidt jeg forstår har A og B litt med hverandre å gjøre, og det er mulig du klarer å snakke inn din erfaring fra B som et gode i en A-jobb. Jeg aner jo ikke hvilke fagområder det her er snakk om, men oftere enn man tror kan erfaring fra et sted man ikke tror er relevant faktisk bidra overraskende godt på et nytt sted som ikke vet at de kan ha nytte av den kunnskapen. Da blir det din jobb å vinkle det slik at de skjønner nytten og trenger -deg-!

Anonymkode: 0d94c...fe7

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søk på A selv om du ikke har mye erfaring med A. Såvidt jeg forstår har A og B litt med hverandre å gjøre, og det er mulig du klarer å snakke inn din erfaring fra B som et gode i en A-jobb. Jeg aner jo ikke hvilke fagområder det her er snakk om, men oftere enn man tror kan erfaring fra et sted man ikke tror er relevant faktisk bidra overraskende godt på et nytt sted som ikke vet at de kan ha nytte av den kunnskapen. Da blir det din jobb å vinkle det slik at de skjønner nytten og trenger -deg-!

Anonymkode: 0d94c...fe7

Bakgrunnen min er økonomi og ledelse, men det inneholder jo en del ulike moduler. Det 'berører' jo alle typer industrier, men de fleste stillinger som legges ut mer konkrete. Jeg har ikke jobbet direkte med f.eks. regnskap disse årene, og nå føles det ganske langt unna...

Anonymkode: 28bb5...49d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...