Gå til innhold

Barn uten disiplin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har truffet ei en stund, søt og snill jente og alenemor for to, "problemet" er at hun har jo ikke kontroll på barna eller har noen form for disiplin.

Barna er mellom 5 og 10, minstemann kan finne på å dra frem snoppen, ta buksa ned på knærne og tisse midt på på turstien så både snopp og rompa er fremme blant folk uten at hun sier noe.. generellt er han glad i å dra frem snoppen og le... 😲 jeg er oppdratt til å skjule det mer og finne ett tre i det minste.. eldstemann kan finne på å smøre seg full av søle eller smør og ho bare ler og syns det er skjønt og at barn er barn.. men det er jo ikke skjønt når barnet om bare få år kommer i stemmeskiftet!!

Merker at dette blir mer og mer ett hinder for meg, vet ikke hva jeg skal med dette innlegget, tror ikke det hjelper å prate med ho siden hun er fast bestemt på at barna skal få en barndom uten kjeft.. what to do...

Anonymkode: 63b52...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lån deg to andre unger på samme alder. Ta de med på tur,sammen med de andre

Anonymkode: 55a6e...f4b

Skrevet

Noen barn er slik, andre ikke (mine hadde aldri gjort det). Er du sikker på at du ikke generelt irriterer deg over barna, at du begynner å se realiteten i forholdet, at du og så må ta barna med på kjøpet med kjæresten? Jeg var slik da jeg var nyforelsket, og hadde et sammen med han en stund. Det var bare gøy i starten, men det var tøft når jeg innså at de faktisk alltid kom til å være der. Det gikk dog over, og var ikke grunnen til at det ble slutt senere. 

Anonymkode: c2fbc...948

Skrevet

Prøv å snakk med henne i det minste. Greit hun ikke vil kjefte, men ikke greit å gjøre ungene til freaks som vil bli utstøtt av andre barn pga manglende grensesetting. 

Hva med å si til han lille at det bare er er babier som viser rumpa, og at store gutter tisser bak trær?

Anonymkode: 21a0b...2e8

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet

Det er egentlig veldig dumt av henne å ikke lære barn hva som er private kroppsdeler. Det er noe en bør lære barn fra de skjønner hva du sier. Ikke heldig at hun ikke forstår det.

Skrevet

Her trengs det grensesetting. Men det er noen mødre som tror at kjefting og grensesetting er det samme, Det trenger ikke å være det, men det å sette grenser for barn er faktisk helt nødvendig og en viktig del av omsorgsoppgaven. Mange blir dødsfornærmet hvis noen påpeker dette, men det er sant! Og de burde ikke hatt barn de som ikke forstår hvor viktig det er å være tydelig og sette grenser for barna! 

Anonymkode: 4601a...d46

• Liker 1
Skrevet (endret)

En barndom uten kjeft, er ikke det samme som en barndom uten oppdragelse ;) 

Man kan fint forklare et barn at sånn er ikke lurt å oppføre seg osv - uten å kjefte...  Tror noen foreldre er så oppslukt i egne barn, at de ikke ser noen som helst feil, og tror alle andre synes deres barn er like søte og morsomme.... 

Endret av Tiara07
  • Liker 2
Skrevet

Å hvorfor tror du disse barna er som de er TS? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...