AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Enkelt forklart, vi har fått litt høy utb. På lønna pga.feil tillegg (bemmanningsbyrå) vi på jobben så er leid inn har flere ganger fått bekredtet av bemmaningsbyrået at dette stemmer og har det "skriftlig". Nå sier de det er feil å krever tilbake pengene. Gjelder ca.7k. Jeg er svært uening i dette da vi fikk beskjed flere ganger at dette stemte, å dermed hadde vi ingen måte selv å avdekke feilen. Hvem kan jeg ta dette til? Er ikke organisert. Anonymkode: 1cd6c...c18
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Det kan de kreve tilbake. Sin fulle rett. Du vet hva du har i lønn. Når du skjønner det er feil,og bedriften sier det er rett..så kan bedriften ta feil i en hektisk hverdag. Håper du satte av pengene Anonymkode: ff30f...3df 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 De kan kreve tilbake ja. Anonymkode: 760d9...797
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 Glem det. Du må betale tilbake. Anonymkode: 4d706...987 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Usikker på om du må betale det tilbake når du har skriftlig bekreftelse på st de sier det er rett faktisk. Hadde du unnlatt å gjøre de oppmerksomme på det hadde det vært klart at du måtte betalt tilbake riktignok. Fant dette om temaet https://www.dinside.no/okonomi/utbetalt-for-mye-i-lonn/60951600 Anonymkode: f16cf...179 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #6 Skrevet 9. oktober 2017 http://www.juristforbundet.no/Lonn-og-arbeidsvilkar/Advokatkontoret/Artikler-fra-advokatkontoret/Juko-2014/Tilbakebetaling-av-feilutbetalt-lonn/ Hvis du faktisk har fått bekreftet fra arbeidsgiver at utbetalingen er riktig virker det som du har en sterk sak. Jeg vet ikke hvem du skal kontakte, arbeidstilsynet, kanskje? Anonymkode: b53d0...402 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #7 Skrevet 9. oktober 2017 Det kommer an på flere faktorer. Hvor lenge det er siden (1 måned eller 1 år), hvor stor summen er, hvorvidt du har fast eller varierende inntekt og det er naturlig at du burde merket deg feilen. Og så videre. Uansett skal du ikke bli stilt i en posisjon der du ikke klarer deg - trekker de fra fremtidige lønninger skal det fordeles slik at du fortsatt sitter igjen med nok penger. Anonymkode: dcfbd...5b5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #8 Skrevet 9. oktober 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.juristforbundet.no/Lonn-og-arbeidsvilkar/Advokatkontoret/Artikler-fra-advokatkontoret/Juko-2014/Tilbakebetaling-av-feilutbetalt-lonn/ Hvis du faktisk har fått bekreftet fra arbeidsgiver at utbetalingen er riktig virker det som du har en sterk sak. Jeg vet ikke hvem du skal kontakte, arbeidstilsynet, kanskje? Anonymkode: b53d0...402 Det er nettopp derfor jeg ikke gir meg helt, da vi har det sktiftlig på to mailer+ det står oppført der vi fyller inn timene at vi skal ha XX i tillegg. vi er vel 3-4 stykker som kontaktet arb.giver iløpet av perioden for å høre om det stemte Anonymkode: 1cd6c...c18
Rosalie Skrevet 9. oktober 2017 #9 Skrevet 9. oktober 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nettopp derfor jeg ikke gir meg helt, da vi har det sktiftlig på to mailer+ det står oppført der vi fyller inn timene at vi skal ha XX i tillegg. vi er vel 3-4 stykker som kontaktet arb.giver iløpet av perioden for å høre om det stemte Anonymkode: 1cd6c...c18 Da har ikke arbeidsgiver noen sak. Ta kontakt med fagforeningen din. 2
Bakepulver Skrevet 9. oktober 2017 #10 Skrevet 9. oktober 2017 Hvorfor er du ikke organisert, Ts? Det er en stor fordel å være organisert og du kan kontakte et forbund idag, forklare situasjonen og melde deg inn.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #11 Skrevet 9. oktober 2017 De valgte å ikke trekke beløpet tilbake, regner med det var for vi hadde flere skriftlige beskjeder og det hadde vert svært dårlig av dem. ordnet seg Anonymkode: 1cd6c...c18 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå