AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Bra innlegg skrevet av "Jeanette", norskfødt med pakistanske foreldre. Lurer på hvorfor venstresiden godtar, i mange tilfelles aktivt støtter opp om, denne kvinneundertrykkelsen? **** Helt siden starten av innvandring fra muslimske land har det norske folk reagert på manglende interesse for integrering. Det starter så klart smått. Muslimske jentebarn som ikke får lov til å bli en del av det norske fellesskapet. I en sunn integreringsprosess ville folket ha muligheten til å meddele sine tanker om denne forskjellsbehandlingen av muslimske jenter. Naboer, foreldrene til medelever og venner ønsket at jentene skulle delta i sosiale aktiviteter. De ville gjerne fortelle hvordan og hvorfor. Klart nordmenn fra starten av den muslimske innvandringen oppdaget at muslimer har en annen kultur og religion. De har andre ønsker og regler for barneoppdragelse. Foreldrenes preferanser veier tyngre enn barnas. Holdningen til kvinner kan også være primitive. De gifter seg i arrangerte ekteskap og kun med andre muslimer. Bak smakfulle retter, fargerike klær og flotte musikkskalaer er det en misnøye til den reformerte og frie verden. Den frie verden, ikke minst seksuell frigjøring, blir ansett som umoralsk. Antirasister har tatt på seg oppgaven til å verne islam som en sentral del av kvinneundertrykkelse. Du skal ikke se, snakke om eller motarbeide islam når kvinneundertrykking skjer i denne religionens navn. Står du opp for kvinnefrigjøring, og mot islams dogmer, kan du forvente hat, hets og utenforskap. Jeg kaller det nyrasisme. Bølgen av nyrasisme er kraftig og brutal mot sterke jenter og kvinner i miljøene, og mot hvite kvinner og menn som snakker uretten imot. Nyrasismen er totalitær og full av forakt for demokratiets grunnpilarer som ytringsfrihet og likestilling uansett bakgrunn. https://tinyurl.com/y9cua2vh Anonymkode: 66ddb...327
Norre Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Bra du la ved linken. Du har klippet litt overivrig i sammendraget ditt. 😉 Dette er fra siden til HRS. En islamkritisk organisasjon. Alltid viktig å se hvilken kilde ting kommer fra. Uansett. Røde politikere er vennligere innstilt til muslimer enn blå politikere er. Nesten alle antirasister er politisk røde. Innlegget er skrevet av en muslimskfødt kvinne som kritiserer muslimske og muslimvennliges handlinger og holdninger. Og jeg er enig med denne kvinnen. Snillisme har ingenting med antirasisme å gjøre. Snillisme er idioti. Å stikke huet i sanden og godta at et forkvaklet menneskesyn brer om seg, er skivebom, både hva gjelder antirasisme og integrering. Faktisk er det nedverdigende mot muslimer! Med en innstilling om at «muslimer må få gjøre dumme ting, for de er jo så sterke i troen», er intet mindre enn mental kastrering av denne folkegruppen. «De kan ikke noe for det», «De vet ikke bedre», «Vi må ikke støte dem, for de har en annen religion enn oss». VISVAS! Muslimer er tenkende mennesker som alle andre mennesker! Derfor skal de vurderes og dømmes på lik linje med alle andre. Dersom en forskrudd kristensekt med etnisk norske fra Bibelbeltet hadde holdt på med tvangsekteskap og irrasjonelle æreskodekser, hadde vel VG og Tv2 slått krøll på seg?! Trolig ville antirasistene sunget med i ramaskriket. Jeg mener altså at disse gamle kulturtradisjonene i muslimske miljøer er avleggs og at de ikke hører hjemme verken i Norge eller noested. Men jeg har lært noe: Her på KG er det en bruker som kaller seg «Omarel». Han er dypt troende muslim og jeg har diskutert mye med ham her på forumet. Fra før hadde jeg en overfladisk og fordomsfull innstilling til islam. Omarel har gitt meg et bredere og mer nyansert bilde. Blant annet (altså hva som er relevant her), har han fortalt meg at kvinneundertrykkelse og æreskodekser ikke er muslimske betingelser - men kulturelle! Ergo kan man trygt og rettmessig konfrontere muslimer med gale ting de gjør, uten å krenke islam eller hudfarge eller noe som helst. Man konfronterer MENNESKER som handler galt i forhold til f.eks Menneskerettighetene! Javisst, tvangsekteskap, ærestull og andre ubrukelige systemer er mest utbredt og mest forbundet med muslimske land. Men det forekommer også blant blendahvite, vestlige kristne. I skrivende fart kommer jeg bare på en sekt i USA, der kvinneundertrykkelse og barnesex var bærebjelken, men det finnes flere. (Jeg husker heller ikke navnet på sekten akkurat nå, men kan skaffe den hvis det er ønskelig.) I dag sitter denne sektlederen i fengsel. Det er poenget. Langt innlegg. Unnskyld!
Gjest Walkingdead Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 1) Les HRS med en klype salt. De er, som motsats mot det de kaller MSM (mainstream media) ofte ubalanserte og har stilt seg på motsatt pol. 2) "Antirasister har tatt på seg oppgaven til å verne islam som en sentral del av kvinneundertrykkelse. Du skal ikke se, snakke om eller motarbeide islam når kvinneundertrykking skjer i denne religionens navn. Står du opp for kvinnefrigjøring, og mot islams dogmer, kan du forvente hat, hets og utenforskap." Jeg kjenner mange såkalte antirasister på venstresiden som jobber mot blant annet æreskultur, de har likevel ikke "hengt seg opp" i islamkritikken. Verden er kompleks. Men den ser ofte liten og dum ut på internett.
Gjest Walkingdead Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 (endret) 1 minutt siden, Walkingdead skrev: 1) Les HRS med en klype salt. De er, som motsats mot det de kaller MSM (mainstream media) ofte ubalanserte og har stilt seg på motsatt pol. 2) "Antirasister har tatt på seg oppgaven til å verne islam som en sentral del av kvinneundertrykkelse. Du skal ikke se, snakke om eller motarbeide islam når kvinneundertrykking skjer i denne religionens navn. Står du opp for kvinnefrigjøring, og mot islams dogmer, kan du forvente hat, hets og utenforskap." Jeg kjenner mange såkalte antirasister på venstresiden som jobber mot blant annet æreskultur, de har likevel ikke "hengt seg opp" i islamkritikk. Det er det mange som har gjort. Verden er kompleks. Men den ser ofte liten og dum ut på internett. Endret 9. oktober 2017 av Walkingdead
Norre Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 «Jesu Kristi kirke av siste dagers hellige», heter sekten jeg tenkte på. Lederen heter Warren Jeffs. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #6 Skrevet 9. oktober 2017 Hvis HRS er "islamkritisk" så var Hitler "jødekritisk". Anonymkode: aa0e4...fa2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #7 Skrevet 9. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis HRS er "islamkritisk" så var Hitler "jødekritisk". Anonymkode: aa0e4...fa2 Denne teksten er skrevet av en tidligere muslim. HRS er ikke mer subjektiv enn MSM som Klassekampen, Dagen eller Dagbladet. Anonymkode: 66ddb...327
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå