Gå til innhold

Når er smokken moden for utskiftning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nytt for meg å ha smokke-unge... Jeg lurer på om det er vanlig å skifte ut smokken når det er kommet fuktighet på innsiden (på delen det suges på, om det skulle være uklart)? Jeg gjorde nå det, men er det nødvendig?

Høres helt fjottete ut dette spørsmålet når jeg leser over det :oops: , men jeg legger det ut likevel jeg!

Videoannonse
Annonse
Gjest Puma (ikke innlogget)
Skrevet

Du kan dra i smokken, da ser du om det er slitasje øverst på den delen som ungen suger på. Hvis det er slitt eller morkent der, er det på tide å skifte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det sies at en smokk bør byttes hver måned, men at det er avhengig av bruken. Det som er viktig er å dra i den innimellom for å sjekke at den sitter sammen slik som Puma sier.

Smokkene (Avent) til jenta vår blir våte inni når jeg skyller dem, så jeg rister dem så godt jeg kan. Det er jo rent vann, så den kan ikke være skadelig.

Hilsen Lille meg

Skrevet

Grunnen til at det kommer vann/fuktighet på innsiden er vel fordi den ikke er helt tett, og da er det vel en sjanse for at den kan gå i stykker, eller???

jeg ville i hvertfall byttet min. en gang annen hver mnd (hvis den ikke brukes hele tiden da, da ville jeg byttet hver mnd.)

Da jeg hadde smukke unge kjøpte jeg en 3 pk. ca hver andre mnd.

Skrevet

Jeg har smokkeunge.Jeg bytter disse hver 3 uke.

Sjekker også sånn som puma sier at det ser du når du drar i smokken.

Koldbruna :babysmokk:

Skrevet

Takk for svar! Skjønner at det er på tide å fornye smokke-beholdningen... :babysmokk:

Skrevet

Jeg har byttet mine sjeldnere enn det :oops:

Men nå tygger hun dem i stykker og jeg må bytte hele tiden... kanskje på tide å slutte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...