AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg lever i troen på at å skape tiltrekning over meldinger i beste fall kan ha en nøytral effekt, og at det i verste fall kan mistolkes og ødelegge helt. Chatting er for venner. Chatting blant datere er for å avtale dates. Det forteller kanskje noe om hvor lite du har å gjøre i livet hvis du skal sende 50-100 meldinger frem og tilbake om alt og ingenting, kun fordi... ingenting? Anonymkode: 80518...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Det er jo hyggelig å kunne chatte når man ikke kan treffes da? Jeg snapper mye med han jeg dater når jeg har barna mine og ikke kan treffe han. Synes det er koselig jeg. Skjønner ikke hva du mener med at ting kan mistolkes Anonymkode: 30a35...7b0 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg tror du tar feil. Klaffer man med noen, har man det kjempegøy når man prater sammen uansett hvilken kanal man velger, selv om det er kjekkest om man kan være med hverandre. Anonymkode: c114c...b4d 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 Enig med deg. Chatting med en date jeg ikke har møtt gir meg ingenting. Ser ikke vitsen i å sende ørten meldinger med en mann jeg ikke vet om jeg har kjemi med. Og det vet jeg ikke før jeg har møtt ham. Det er først når vi begynner å bli kjent at chatting blir interessant. Anonymkode: 238bc...e2f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Hva er din teori rundt chatting med folk du dater? For meg bruker jeg kommunikasjonskanaler som arenaer for å avtale dato, tid og sted. Ingenting annet. Om jeg så har datet jenta i flere uker, eller bare en gang er jo totalt irrelevant. Jeg kan snakke piss om fotball, øl, og hvor lite jeg liker sjefen med alle andre i hele verden. Å bare sende meldingen for meldingens skyld har jo mindre enn ingen effekt. Enten så misforstår dere definisjonen min på ''mistolkning'', eller så har vi bare helt forskjellige verdigrunnlag og erfaringer basert på hva som fungerer/ikke fungerer, og det er faktisk også 110 % greit. Ironi, sarkasme, spøk, gnist, flørt, stemning... ingenting av dette har noen som helst evne til å skinne gjennom via en melding, slik det ville gjort hvis du sa det in real life. Ansiktsmimikk, kroppsspråk, stemmebruk, interessenivå; alt ville vært fraværende. Og er det ikke noe utrolig vakkert med det å kunne savne noen? Vite at du gleder deg til å treffe personen igjen? Ved å chatte frem og tilbake om mindre enn ingenting i flere år gjør jo at dere aldri trenger å møtes; dere kjenner hverandre allerede godt nok basert på 10,000 meldinger vekslet frem og tilbake. Å møtes er jo til for å, ja, ... nettopp bli bedre kjent. Anonymkode: 80518...3c2
Gjest Sonic Skrevet 9. oktober 2017 #7 Skrevet 9. oktober 2017 For meg er chattingen en del av det å bli kjent, er jeg interessert vil jeg høre fra han hele tiden - mest fordi vi bor noen timer unna
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #8 Skrevet 9. oktober 2017 Men dere har jo det å faktisk møtes i virkeligheten som arena for å ''bli kjent''. Anonymkode: 80518...3c2
Gjest Sonic Skrevet 9. oktober 2017 #9 Skrevet 9. oktober 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere har jo det å faktisk møtes i virkeligheten som arena for å ''bli kjent''. Anonymkode: 80518...3c2 Jeg er i fulltidsjobb og fulltidsstudent så jeg kan ikke dra 4 timer bort når det måtte passe meg. Derfor er chatting ok frem til vi møtes igjen
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #10 Skrevet 9. oktober 2017 Digger det! Blir litt kjent før eg møter han,om jeg gidder,det er det chattingen som avgjør. Bare positivt her. Anonymkode: 488c9...cc6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #11 Skrevet 10. oktober 2017 Poenget er jo at her kjenner du allerede personen fra før av. 7 hours ago, Sonic said: Jeg er i fulltidsjobb og fulltidsstudent så jeg kan ikke dra 4 timer bort når det måtte passe meg. Derfor er chatting ok frem til vi møtes igjen Enda en grunn til å ikke mase på deg, men la deg få tid til å savne, og ta igjen skole/jobb, til dere treffes igjen. Anonymkode: 80518...3c2
Engel Skrevet 10. oktober 2017 #12 Skrevet 10. oktober 2017 Chatting før første date er viktig for å finne ut om jeg i det heletatt gidder å møte vedkommende. Jeg møter ikke noen som ikke gidder å fortelle litt om seg selv og sine interesser og verdier før vi møtes. Har prøvd det et par ganger, og de datene har vært fullstendig bortkastet tid. Det er ikke snakk om å chatte mye, men jeg må føle at vedkommende i den andre enden er interessant å bli kjent med, og at han interessert i å finne ut litt om meg (og ikke bare er ute etter sex). Flyter en chattesamtalen lett, er det stor sjanse for at samtalen går lett når vi møtes også. Når man har begynt å date så har kontakt mye å si for interessen. Om vedkommende kun sender melding for å avtale neste date, og vi ikke chatter eller snakkes på telefonen ellers så mister jeg fort interessen (med mindre datene da er veldig hyppige, noe som er sjeldent da jeg har barn, og de jeg dater som regel har barn også). Jeg gidder ikke bruke tid på noen som ikke viser interesse. Det er ikke snakk om å sende mange meldinger, og det trenger heller ikke være hver dag, men det er viktig men noen innimellom fordi det viser at vedkommende tenker på meg, og motsatt. Jeg vet feks at daten min har en travel dag i dag, så i dag forventer jeg ingen meldinger, og kommer kanskje ikke til å sende noen selv heller (muligens en nattamelding). Og det er helt greit. Nå har vi allerede avtalt date både på onsdag og fredag da, så sånn sett er ikke behovet for meldinger stort. Men det er likevel utrolig hyggelig når det tikker inn en nattamelding eller en God morgen-melding. Fordi jeg da vet at han har tenkt på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå