AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg lengre, når det kommer til tålmodigheten min. Vi gikk fra hverandre når sønn vår var 18 mnd. Nå er han 3. Faren har samvær ca 36%. Vi har faktisk hatt et greit samarbeid, sønnen vår gleder seg til pappadagene og vi har hatt enighet om oppdragelse og praktiske ting. Men så er det flere episoder som virkelig treffer meg på nervene! Når sønnen vår var 2 år, hadde han damebesøk på kveldstid og de hadde sex på sofaen. Det endte med at sønn vår våknet og kom ut til å se de i full action. I tillegg er han observert flere ganger ute på byen de helgene han har han (men det er familie da som har passet sønnen). Og han benytter seg ofte av barnepass på treningssenteret, har sagt at jeg ikke synes noe om at han blir dratt rett fra barnehagen og i ny barnepass samme dag. En helg han skulle ha sønnen, ringte han å sa at han ikke kunne ha han likevel fordi han skulle få damebesøk den helgen. På 3årsdagen til sønn vår stakk han bare av etter ca 1 time, jeg gikk på do og han var borte. Han hadde på forhånd lovd å hjelpe til med bursdagen, men jeg stod altså da alene med alt. Og nå har han begynt å date en jente. Vi hadde avtalt å gi hverandre forvarsel den dagen vi skulle introdusere noen inn i livet til sønn vår, men nei her kommer sønn min selv hjem å forteller meg det. Faren begrunner det med at de måtte se om den nye dama kunne takle det å være rundt barnet før de tok forholdet videre. På toppen av det hele har jeg fått høre et RYKTE om at han har brukt/bruker steroider. Har ikke konfrontert han med dette. Jeg vet jeg ikke har noe med privatlivet hans, men jeg irriterer meg likevel over prioriteringene hans de få gangene han har gutten. Har ikke lyst å ta dette videre til noe foreldrevernkontor, da jeg er redd for krangling og forverre samarbeide vårt=går utover sønnen. Men han tåler ikke at jeg sier ifra til han, da sier han at jeg er usaklig og legger på tlf eller ikke svarer meg på sms. Hva har jeg egentlig rett på å bry meg om når det gjelder alt dette? Best å bare overse? Anonymkode: 3ae37...ff9 1
HalldirV2 Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Det eneste du har rett til å bry deg med her er at han stakk av fra bursdagen ettersom han hadde lovet å hjelpe til...det var lite hyggelig av faren. Men for alt jeg vet skjedde det noe uforutsett. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 At barn ser foreldre har sex er jo noe som kan skje. Barnepass på treningssenter er det også mange unger som drar på, og det er jo begrenset hvor lenge barna kan være på sånt. Jeg hadde ofte barnet mitt i barnepass da hun var i barnehagealder. Selvfølgelig litt kjedelig for sønnen at far velger fest og uteliv de gangene han har sønnen. Nå vet jo ikke jeg hvor ofte dette skjer, og hvordan det skjer. Om han f.eks. har barnevakt etter at sønnen er lagt, slik at de har hatt hele dagen. Og om han tar det rolig på byen, slik at han er i stand til å være opplagt neste morgen med sønnen og videre utover dagen. Men du må ikke godta at han velger bort helger med sønnen til fordel for damebesøk, og at han stikker av når han skal hjelpe til med bursdager er jo uhørt. I sånne tilfeller ville jeg ha kontaktet foreldrene eller søsken av han i første omgang, og sagt noe sånt som "Hei! Sønnen/broren deres valgte heller å ha damebesøk i helgen enn besøk av sønnen sin. Jeg har dessverre lagt planer for helgen, så jeg lurer på om dere har mulighet til å ha han i helgen?" og at "sønnen/broren deres skulle hjelpe meg med bursdagen nå, men så stakk han av mens jeg var på do. har dere mulighet til å hjelpe meg?". Forhåpentligvis ville de da snakket litt vett i hodet på han. Det at du, som er eksen hans, sier noe vil sannsynligvis ikke gjøre saken noe bedre. Ikke noe hemmelighet at ekser ikke klarer å se klart når de klager på hverandre. Rykter bør du ikke forteller til noen. Da må du finne ut om de stemmer først. Anonymkode: 7d427...0d0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 Å dope seg er ikke bra, - det kan være farlig for kroppen og man kan bli impotent.. de færreste får adferdendring som er farlig for barnet... så at ryktene sier at han doper seg bør du bare lukke ørene for.. hvordan og når ham presenterer ny partner er ikke diin business- samme hva du har fått han til å love.. at han stakk fra bursdagen kan hende var fordi det ble ekkelt å være blandt deg og dine ... kanskje trodde han at alt var gjort? eks er eks... eneste felles er barnet - og en fortid.. du må bare leve med det.. lykke til Anonymkode: 34608...36d
Zienna Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg forstår veldig godt at du blir skuffet. Klart at du hadde håpet at far prioriterte samvær med barnet når de to er sammen. Selv om barnet sikkert har det trygt nok hos en barnevakt, er det snakk om noe mer.. Synes heller ikke at det er greit at barn introduseres for diverse partnere. Har foreldre barna hos seg annen hver uke eller 50/50, bør det enkelt la seg gjøre å unngå. Synes du bør ta opp problemstillingen med ham, evt. via familievernkontoret. Kjenner til de som har avtale om aldri å benytte ekstern barnevakt uten å ha spurt x først.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #6 Skrevet 10. oktober 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange bagatelliserer stereoride-bruk? Greit at det er et rykte, men om det er sant er det jo et kjempeproblem. Jeg har brukt dette selv, sammen med en partner, og selv om det var svært forsiktig bruk var adferdsendringen helt klart av en slik art at jeg aldri i verden hadde utsatt et barn for det. Man får kortere lunte, man blir mindre empatisk, og følelsesmessig avstumpet, og man blir også veldig utseendefokusert og når han allerede er seksuelt utagerende er jo ikke dette noe en liten gutt skal eksponeres for i det hele tatt. Han setter jo åpenbart ikke grenser for seg selv rundt gutten på noen måte. Stereoride-bruk er også ulovlig, så det betyr at han har kontakt med kriminelle miljøer, som mest sannsynlig også driver med omsetning av andre ulovlige substanser, det er heller ikke noe du vil ha rundt guttungen. Politiet har også økt fokus på dette, og hanker inn småbrukere, hva om han havner midt i en pågripelse, barnevern osv. Dette betyr også at han bruker piller/sprøyter, som ligger rundt, som gutten kan finne, med de problemene det kan føre med seg. Dette ryktet hadde jeg lagt mye ressurser i å finne ut av. Anonymkode: 1d339...eb5
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #7 Skrevet 14. oktober 2017 Rykter kan du ikke basere deg på. Vent til du eventuelt får noe bekreftet. Ellers må du huske at dere har gått fra hverandre og du har ikke noe å si på valgene han tar så lenge det ikke er omsorgssvikt inn i bildet. Konsentrer deg heller om ditt og la han leve slik han ønsker. Sikkert mye av det du gjør som kunne irritert han, men menn er flinkere til å ikke klage eller henge seg oppi det. Eventuelt prat med han på en ordentlig måte vis det plager deg så mye. Er mange damer som ikke skjønner hvordan de skal snakke med menn, og menn går ofte i forsvar. Det er ingen god kombinasjon. Jeg har aldri blandet meg inn i hva barnefar gjør. Vis han ikke har stilt opp på samvær har jeg snakket med han om det, ikke kjeftet han ned og blitt forbanna. Da turte han å åpne seg og fortelle meg den egentlige grunnen til at han ikke stilte opp. Det var godt han ikke hentet guttungen den dagen. Han har hatt store utfordringer i livet, men jeg har gitt han rom. Guttungen er oppe til 12 om natten, spiser pizza hver dag når han er hos far, lover ting men holder det ikke, fester mye. Men vet du, det viktigste av alt guttungen er utrolig glad i pappaen sin og det er mye kjærlighet. Og jeg vet at guttungen er trygg til enhver tid, om han er hos far eller besteforeldre. Pga min tolmodighet med far har ting blitt bedre å vi kommuniserer åpent og godt. Men jeg legger meg aldri oppi hva han gjør og ikke gjør så lenge det ikke er snakk om omsorgssvikt. Jeg stoler på at faren er like glad og ønsker det beste for sønnen våres, men vi tenker ulikt og det har jeg akseptert. Jeg har også stått på den andre siden der min samboers eks blandet seg oppi alt far gjorde og ikke gjorde når det kom til datteren deres og livet vårt. Herremin å slitsomt å ting endte ikke bra tross samboeren min ba eksen flere ganger å slutte. Slitsomt for oss, eksen og ikke minst skadelig for datteren. Ingen omsorgssvikt i det heletatt. Bare dagligdagse ting. Grusomt slitsomt og kommunikasjonen ble ikke akkurat bedre av den grunn. Som sagt konsentrer deg om deg selv og ditt og i tillegg legg et godt grunnlag for kommunikasjon med barnefaren samt oppmuntre både far og barn til et godt samvær hver gang og vis at du stoler på far. Da kommer du mye lengre. Selv om barnefaren kan være frustrerende (skjønner jo at det kan være irriterende), er det nok lurt i mange tilfeller å svelge noen kameler. Eventuelt få noen å snakke med så du kan få ut litt frustrasjon. Masse lykke til 😊 Anonymkode: aa727...9e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå