Gå til innhold

hvor mye pizza per barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på kinobursdag til jenta mi, som fyller 6 snart, og ønsker å bestille pizza.

Har dere peiling hvor mye pizza (store, 40 cm) må jeg bestille til ca 20 barn? Er 4 pizzaer ok, eller for lite?

Anonymkode: e0b83...fd7

Skrevet

Det virker lite. Det blir 5 barn pr pizza, og det hadde vært litt lite om det var mine unger. 

Men du kan jo ta utgangspunkt i ditt eget barn. Hvor mange stykker spiser hun? Så ganger du bare opp med 20 barn, og legger på litt/trekker fra litt avhengig av om ungen din er av det storspiste eller småspiste slaget. 

Jeg for min del ville heller bestilt for mye enn for lite. Det er ikke verre enn at man fryser ned restene og har pizza på lur i frysen til en annen dag. 

Anonymkode: fce0b...9a9

Skrevet

1,6 pizzastykker per barn høres litt lite ut.

Skrevet

De burde i det minste få 3 pizzastykker hver.

Anonymkode: 6b0ca...c23

• Liker 2
Skrevet

Det hørtes veldig lite ut. Ville nok kjøpt litt mer. Bedre å ha pizza på lur i fryseren enn for lite mat i en bursdag.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hehe. Om jeg tar et utgangspunkt på jenta mi, ville det bli 0.5 pizzastykke per barn :)

Endret av evelynn
Skrevet

De er bare 6 år, så de spiser jo ikke enormt mye, men jeg tror jeg ville hatt minst 5 pizzaer. Da er det fire barn per pizza, altså en kvart på hver. Såpass bør det være. 

Anonymkode: 01029...b8b

Skrevet

Jeg bestilte fire store pb til en gjeng med 15 9åringer. Da ble det også litt pizza til tre voksne. Stykkene er store, så man delte stykkene i to. Var ei kake, fruktfat og noe godteri utenom. 

Anonymkode: 6c63c...a6c

Skrevet

Er dette på en av kinoene i Oslo? Vurderer kinobursdag selv til mine egne døtre. Hører gjerne dine erfaringer med kinobursdag når bursdagen er overstått.

kan du oppdatere?

Anonymkode: 73d46...40c

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker på kinobursdag til jenta mi, som fyller 6 snart, og ønsker å bestille pizza.

Har dere peiling hvor mye pizza (store, 40 cm) må jeg bestille til ca 20 barn? Er 4 pizzaer ok, eller for lite?

Anonymkode: e0b83...fd7

De fleste som selger/arrangerer bursdagsselskaper, beregner 2 pølser el 2 pizzastykker pr pers. Da blir barna gjerne opplyst om det, slik at alle får mulighet til 2 stk hver. Så blir det ofte noe til overs pga noen småspiste, derfor blir som regel alle mette til slutt. Gjerne har man kaker osv i tillegg. Ikke meningen man skal spise seg stappestapp i selskap. (På eks bursdager på burgersteder, blir det i hovedsak servert barnemeny (kan velge annet), da er det alltid noen som sier de vil ha met etter å ha slukt maten:fnise:, da får de bare beskjed om at det var en meny til hver, og at de får is etterpå! Og kake osv, og alle ender opp fornøyde! De som spiser seg stapp på middagen, orker ifte ikke særlig kake, og er jo meningen at man skal ha litt av begge deler, dersom flere ting serveres! :)) Det som er lurt ang bestille pizzaen, er å be pizzastedet dele opp pizzaen i små ruter i steden for typiske trekantstykker! Da blir det fin str på stykkene for små barnehender, samt du slipper å kaste en haug med stykker som tatt en bit eller to av! Festlig med kinobursdag! :)Mener du da på kino, eller hjemme? For med så stort antall barn, og dere skal se film på selve kinoen, vil det nok lønne seg å arrangere alt på kinoen? Det er kostbart, men legger du til pizza/brus osv av utgifter som det evt spises hjemme + kinobillett, vil det raskt lønne seg å kjøpe hele selskapet på kino! Da ordner de alt der. Skal alt av mat spises hjemme, vil jeg uansett tro det holder med 4 store pizzaer, siden de er såpass små, spesielt om det blir kake osv i tillegg! Dette ble et svært langt svar på ditt enkle spørsmål!:fnise: Men kanskje det kom tips som du kan bruke. :) Lykke til med kinobursdagen, det blir nok svært stas!:hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...