tussien Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg har en svigermor og far som har ei hytte på en idyllisk plass men der har det blitt verre og verre for meg å være. Jeg blir så sliten og sint for ingenting. Så nå er det mest mannen og barna som drar dit, av og til blir ungene syke der og det skjer når de har lagt seg. Jeg vet det er noe der som tuller med oss. I høstferien var gjengen min der og jeg hentet dem og var der en liten stund. Når vi kom hjem og hadde lagt oss fikk jeg ikke sove, det var så mye uro og jeg sovnet og våknet av "ingenting". Dagen etter fortalte mannen at han hadde hatt mareritt om bombefly på hytta og sønnen vår hadde mareritt om hytta og at jeg ble satt fast inni noe. Jeg blir bare mer og mer overbevisst om at det er noe rundt hele plassen. Det kan ikke være tilfeldigheter fordi det skjer ofte mye ekkelt når vi er der. 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Høres mer ut som stress i forbindelse med hytta. Det kan ha startet med at du ble stresset når dere var på tur der (kanskje var det du som måtte pakke og passe på at alt var med, vasket og ryddet mest eller familien din ble mer slitsomme i oppførselen da de hadde fri der osv). Etter hvert har du begynt å assosisere hytta med stress, og det ble til og med utløst nås lik at du fikk mareritt. At ungene blir syke der kan være tilfeldig at de ble smittet noen dager før avreise eller at andre som bruker hytta har vært syke når de er der og ikke vasket skikkelig i hytta etterpå Anonymkode: 16c90...99e 1
Sphynx Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 Om du tror det er noe ubehagelig energi i hytta, kan du ta turen innom et sted de selger healende produkter å spørre de om hjelp. Jeg er vel det man kan kalle overtroisk, whatever. Delte rom med ei venninne på skolen og begge hadde masse mareritt hele tiden, vinduet ble knust 2 ganger(!) og vi syntes begge at vi så en dame, vi gikk innom en butikk som solgte steiner osv, fikk med oss rosevann og ble bedt om å legge bergkrystall ved vasken (sykt sært fordi vi så alltid denne damen ved vasken). Vi ble også sprutet på med rosevann og det var en helt fantastisk opplevelse. Nesten som man skulle vært beruset. Alt tungt forsvant fra kroppen. Rommet ble bra igjen etter vi selv renset med rosevann og mareritt forsvant. 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 Tenker også stress, og at du har overført det til ungene, unger plukker opp humøret til foreldre så fort. Anonymkode: 1de79...cbc 1
Ulla Ullsokk Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg er nok også "overtroisk", og tenker at det ikke kan skade å høre med noen som har peiling. Jeg tror mye kan være fantasti, men hvis jeg var like overbevist som deg om hytta, så ville jeg betalt noen for å rense opp. Men siden det er så mange tullinger, så ville jeg fått noen anbefalt.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #6 Skrevet 9. oktober 2017 3 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Jeg er nok også "overtroisk", og tenker at det ikke kan skade å høre med noen som har peiling. Jeg tror mye kan være fantasti, men hvis jeg var like overbevist som deg om hytta, så ville jeg betalt noen for å rense opp. Men siden det er så mange tullinger, så ville jeg fått noen anbefalt. Man bør nok søke mer jordnære grunner før man tyr til dette Om TS opplever stress og at man er sliten, så kan en forklaring f. eks. være fuktskader som har ført til sopp og råte. Det er en ganske vanlig grunn til at man føler seg tung i hodet og sliten. Så jeg ville nok ha fått lånt eller kjøpt en fuktmåler, evt. tatt kontakt med et firma som kontrollerer og utbedrer slike skader. At barna blir syke på hytta forsterker denne mistanken spør du meg. Det er svært viktig å få sjekket for fukt, siden eventuelle ubehandlede fukt/råteskader/soppskader kan føre til helseproblemer på sikt. Anonymkode: 6b445...dde 3
Ulla Ullsokk Skrevet 9. oktober 2017 #7 Skrevet 9. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Man bør nok søke mer jordnære grunner før man tyr til dette Om TS opplever stress og at man er sliten, så kan en forklaring f. eks. være fuktskader som har ført til sopp og råte. Det er en ganske vanlig grunn til at man føler seg tung i hodet og sliten. Så jeg ville nok ha fått lånt eller kjøpt en fuktmåler, evt. tatt kontakt med et firma som kontrollerer og utbedrer slike skader. At barna blir syke på hytta forsterker denne mistanken spør du meg. Det er svært viktig å få sjekket for fukt, siden eventuelle ubehandlede fukt/råteskader/soppskader kan føre til helseproblemer på sikt. Anonymkode: 6b445...dde Enig i det. Det meste annet burde være undersøkt.
tussien Skrevet 9. oktober 2017 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2017 Det er ikke stress! Fordi jeg elsket å være på den hytta før og jeg har ingenting imot svigers eller hytta. Det er bare noe der. Jeg har opplevd at noen kom og satte seg på føttene mine og det var ingen i nærheten. Et glass knustes når vi snakket om morfar en gang. Og nå har svigermor som aldri trodde på slikt tull selv begynt å lure etter at det glasset som ikke har blitt rørt på bare knuste... Jeg skjønner at ikke alle tror på slikt men det trengs ikke kommenteres eller latterliggjøres
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #9 Skrevet 10. oktober 2017 10 timer siden, tussien skrev: Det er ikke stress! Fordi jeg elsket å være på den hytta før og jeg har ingenting imot svigers eller hytta. Det er bare noe der. Jeg har opplevd at noen kom og satte seg på føttene mine og det var ingen i nærheten. Et glass knustes når vi snakket om morfar en gang. Og nå har svigermor som aldri trodde på slikt tull selv begynt å lure etter at det glasset som ikke har blitt rørt på bare knuste... Jeg skjønner at ikke alle tror på slikt men det trengs ikke kommenteres eller latterliggjøres Har da ikke latterliggjort noe som helst, for selv om jeg er realist av utdanning, så er jeg nok mer åpen for at det kan finnes mer mellom himmel og jord enn det man kan føre bevis for med dagens teknologi og kunnskap. Det finnes jo faktisk vitenskapelige teorier innen bla. kvantefysikk som søker å forklare noe av det som oppleves som overnaturlig i dag (men de har naturlig nok ikke stor vitenskapelig tyngde ennå, siden disse tingene er vanskelig å føre bevis for, og mennesker må også lære mer og utvikle ny teknologi). Det som var poenget mitt er at man ikke må utelukke forklarlige grunner til at man føler seg sliten, barna blir syke osv. En vanlig grunn til slike tilstander er nettopp sopp og råte, og dette må dere få sjekket ut slik at dere ikke får følgeproblemer. Det er heller ikke utenkelig at man kan oppleve hallusinatoriske problemer på grunn av mykotoksinet som produseres av enkelte muggsopparter. Dette bør dere få sjekket ut så snart som mulig. Anonymkode: 6b445...dde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå