AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Hei. I 2014 kjøpte jeg en gaminglaptop på internett. Denne pcen var kjempegod men fikk noen små problemer undervei. I 2015 måtte den på reperasjon. Var noe som var svidd i pcen....motherboardet som de kaller det.. de fikset dette og jeg fikk den tilbake. Litt senere igjen. I 2017 skjedde så og si det samme og jeg måtte sende den inn igjen. Har snakket litt med de nå på tlf og skjønner ikke så mye. De skal tydeligvis finne en ny pc til meg. Som er veldig lik den jeg hadde? Og skal nå sende meg tilbud på hvilken pcer jeg kan få/låne... Hva med min gammle da? Klarte de ikke å reparere den? Er jo den jeg vil ha. Har pcer virkelig 5 års garanti? Anonymkode: 9afcf...d9c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 Det er ofte billigere å erstatte pc enn å fortsette feilsøket og bytte komponenter i en pc som er flere år gammel. og nei, pc har ikke fem års garanti. Pc har vanligvis to år garanti, og fem år reklamasjonsrett. Dersom det er noen komponenter som gjør at hovedkortet blir svidd, så tyder det på produksjonsfeil, som går under reklamasjon. Hvorfor vil du absolutt ha tilbake maskinen som dem tydeligvis sliter med å reparere, og ikke en helt ny og mest sannsynlig bedre maskin? Anonymkode: 4259e...ada 2
Ullvott Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Det er 5 år reklamasjonsrett på PC-er (lær deg forskjellen mellom reklamasjon og garanti). Ting som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har man 5 års reklamasjonsrett på. Når de har forsøkt å reparere samme ting to ganger, og ikke klarer det, så har du rett på at de erstatter tingen. http://www.dinside.no/okonomi/alt-du-ma-vite-om-reklamasjonsretten/67382042
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå