AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Hei, er prøver, har fullført Provera etter fem dager (siste provera var på torsdag) så skulle jeg vente 3-7 dager på mensen og begynne på femar på 3. dag syklus. MEN jeg vet ikke hva 3.dag syklus er når jeg har hatt mens to ganger i år (overgangen desember-januar) og mars. Ikke blør jeg særlig mye når jeg har hatt mens tidligere heller. Aldri hatt forutsigbar mens, har "alltid" kunnet gå flere måneder mellom hver gang. Vært gravid to ganger, begge har endt i MA. Dette er første gang jeg har fått "hjelp" av piller. Jeg stresser litt over '3.dag mens' fordi jeg skal jo begynne på femar snart da? Regner jeg dette lyserosa som spotting og det ikke kommer full mens "mister" jeg da sjangsen for å begynne på femar? Eller skal jeg vente og håpe på at det faktisk vil komme mer blod? Regnes spotting (eller hva det jeg nå har kan kalles) som mensen? Regnes det som mensen om man bare spotter som menstruasjon også? Jeg har hatt (de gangene jeg før har hatt litt mer mens) annenhver litt mye blødning 3-5 dager og annenhver med 1-2 dager med rosa slim som ikke har hatt behov for bind eller tampong. Kanskje best å ringe gynokologen, men alltid fint å høre hva andre tenker, mener og lever etter Anonymkode: e59a9...471
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Dårlige nyheter fra gynekologen Tok celleprøve også i samme sleng når jeg fikk resept på piller og fikk beskjed nå nettopp om å vente litt med graviditet siden jeg nå må ta biopsi også nå. Har gjort dette før, forrige biopsi endte i konisering, ny celleprøve resulterte i mindre celleforandringer og vi skulle se det an og ta ny prøve senere, dette ble gjort forrige gang (da jeg fikk resept på provera og femar for en uke siden) og fikk altså nå svar at jeg skal ta ny biopsi. All denne infoen fikk jeg fordi jeg skulle spørre om blødning / spotting og når jeg kunne begynne med femar. Alt kom fra resepsjonisten, hun skulle finne ut om det ville være "stort problem" om jeg skulle bli gravid nå før biopsien (som er i midten av november, så det kan jo ikke stå om livet siden det er så lenge til?) og så ringe meg tilbake. Litt annet tema her nå - men biopsi og konisering og slikt, kan man ta disse prøvene som gravid (om jeg skulle være så heldig å bli gravid nå som 'systemet er satt i gang' med provera)? Kan jo ikke gå uten sex frem til midten av november... Og det kan jo ikke være farlig siden de kan vente så lenge? Men man vil jo ikke dø av livmorhalskreft heller. Krisemaximerer kanskje litt her. Jeg hadde HPV, men ikke de to farlige 16 og 18. Det må jo være godt tegn? Anonymkode: e59a9...471
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå