AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #1 Skrevet 9. oktober 2017 Min mann på 35 og hans sønn på 7 er noen forfærdelige griser. Blir sprø snart av at de ikke rydder opp etter seg. Har laget en regel her på at alle plukker opp sitt eget rot og stua er ikke et lekerom. Vi har god plass og det er ingen grunn til at poden har med en million leker inn i stua eller bruker mine pynteting som skal være i sofaen til å dra bortover gulvet. Føler jeg dresserer to hunder i blant og begge to har glemt den simple regelen etter en halv dag. Jeg satt meg nesten oppi en tallerken som var halvfull av ketsjup i går. Kjøkkenet og badet ser bomba ut etter kun en morgen. Nå har jeg nesten gitt opp å rydde etter dem og prøver å se hvor lenge de orker å leve sånn selv. Nå høres jeg ut som en ryddefrik kanskje, men er middels ryddig selv. Hva i all verden skal jeg gjøre? Anonymkode: a6207...d29 1
Arkana Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg tror dere trenger et familiemøte (ha det gjerne jevnlig) hvor dere kan snakke sammen om hvordan dere synes det skal være i hjemmet deres og hva man kan forvente av hverandre. De trenger en skikkelig prat om at man må rydde opp etter seg selv og at alle har ansvar for orden i huset, 6
ekkoet Skrevet 9. oktober 2017 #3 Skrevet 9. oktober 2017 Det har vært tråder tidligere hvor anbefalingen har vært å finne frem en svart søppelsekk og alle klær, leker osv som ikke er der de skal være går oppi den. Når det er gått 2 uker går sekken ut av huset. Din manns oppdragelse kan du ikek gjøre noe med, men han er så voksen at det skulle kunne gå an å la han skjønne at om det ikke blir bedring blir det konsekvenser. Kan du tenke på noen selv? Sønnen, er han bare din manns? Han skulle det jo i teorien fremdeles gå an å oppdra. Men her må du nok ha din man ombord slik at dere har en felles front. Mannen burde skjønne at ved å gjøre deg sur og misfornøyd så gjør han egentlig sitt eget liv dårligere og. 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #4 Skrevet 9. oktober 2017 Bær rotet og skitet inn i sengen deres. Så er de pent nødt til å gjøre noe med det før de kan legge seg... Anonymkode: b3bfc...b9d 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #5 Skrevet 9. oktober 2017 Ja, gode ideer med familiemøter. Veldig fristende med både å tømme ting i senga og putte i en søppelsekk også. Han er slapp med oppdragelsen og det gjør at det blir utrivelig å bo sånn i det lange løp. Nå er 7 åringen verst men det ikke hans skyld, han trenger å lære elementære ting man har normalt lært i barnehagen. Har laget boksesystem på rommet hans så det skal være lettere å sortere også men han er egenrådig og vil gjøre alt på sin måte. Er poden og jeg alene oppfører han seg ganske greit og lytter til meg. Når faren er her blir alt kaos. Ts Anonymkode: a6207...d29
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #6 Skrevet 9. oktober 2017 Høres ut som en hvilken som helst annen familie Anonymkode: 45cdb...4c3 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #7 Skrevet 9. oktober 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som en hvilken som helst annen familie Anonymkode: 45cdb...4c3 Dette er ikke normalt blant andre venner jeg har med barn. Nå har de enten støv på hjernen og gjør all jobben selv ellers er det bedre styring hjemme med regler som blir fulgt litt i hvertfall. Jeg kommer aldri til å bli alles vaskehjelp og tjener. Anonymkode: a6207...d29
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #8 Skrevet 9. oktober 2017 Du høres ut som en ryddefrik. Anonymkode: a521f...55d 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #9 Skrevet 9. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som en ryddefrik. Anonymkode: a521f...55d Fordi man ikke vil ha rot over alt? Tallerkner med ketchup i feks sofaen eller at pynteting blir dratt utover? Greit at du liker å bo i et rotehus, men hos de fleste husholdninger rydder man opp etter seg. Anonymkode: ce9ba...c48 7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #10 Skrevet 9. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres ut som en ryddefrik. Anonymkode: a521f...55d Feil, da leste du ikke at jeg er middels ryddig selv. Så lenge folk her tar sine ting er det Okay med en støvdott her og der og litt ting er på bordet gjør ingenting. Her er det flaut å få uventet besøk når stuegulvet er fult av penner, puter, utesko, klinkekuler, lego, gjerne 15 glass på bordet og møkkete tallerkner i sofaen, hårgelé, maling klær osv osv ja du kan jo selv tenke deg når ingen rydder? Anonymkode: a6207...d29
Juniper Skrevet 9. oktober 2017 #11 Skrevet 9. oktober 2017 Mannen er som han er, og hvis du får barn med han kommer han til å gjøre de til griser også. Jeg ville bare satt meg ned med han og sagt at dette ikke fungerer, så mye rot og manglende oppfølging av ungen taklet jeg ikke. Derfor har han "x lang tid" på å gjøre en reell endring, eller jeg velger å avbryte samboerskapet, da jeg ikke er interessert i å leve sånn, og hans nivå på ryddighet er temmelig mye for lavt. Men du må selvsagt mene det! 4
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #12 Skrevet 9. oktober 2017 Du må bare organisere det litt bedre, og du må etter all sannsynlighet godta at du blir ryddelederen i familien. Mannen din er sikkert hovedansvarlig for noe annet. Betyr ikke at du skal gjøre all ryddingen, men at du må delegere og sette i gang. Viktig at sønnen din er med, du vil ikke oppdra noen til noe annet. 15-30 minutter (f.eks) før leggetid er det fast ryddetid. "Nå er det ryddetid", gir du beskjed om, og alle rydder. Mens du og sønnen din rydder på plass leker og lignende i stuen, tar mannen din tallerkener og lignende ut på på kjøkkenet. Gjør dette fast, og gjør det så ok som mulig. Sett på noe musikk eller en lydbok, eller vær i nogenlunde godt humør, ev. fake it till you make it. Etter en stund er det lettere og lettere og få dem i gang, og det er ikke tvil om at tre personer som stormrydder i 15-20 minutter gjør en forskjell - selv i et barnefamiliehus. Anonymkode: a7fd2...74b 3
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #13 Skrevet 11. oktober 2017 Samme her!! Samboer og barna hans kommer inn døra, slenger fra seg jakker og sko på gulvet, og gjerne noe på vaskeromsbenken samtidig.. Så tar de seg ett glass melk og lar glass og kartong stå igjen på benken.. Skal de ta seg en dusj, ligger skittentøyet igjen på badegulvet... spiser de i stua, står alt av kopper, sjokoladepapri osv, igjen på sofabordet.. smuler fra benk og bord blir ALRDI tørket opp... jeg og mitt barn er ryddigere og roligere av oss.. Jeg maste på de i starten, men skjønte at dette bare var å gi opp.. så nå går jeg og rydder.. dersom jeg ikke gjør det, kan jeg aldri ha besøk. dessuten så mistrives jeg skikkelig dersom det flyter.... jeg kan rydde å Shine huset, og i det de kommer inn døra så er det kaos igjen.. jeg gruer meg til de kommer hjem og jeg liker ikke å dra til venninner lenger fordi jeg kommer hjem til ett stort rot!! Slik har det blitt.. jeg hater at stebarna kommer til oss, for da er det verre.. og jeg gleeeder meg til samboer reiser bort på jobb... i tillegg så blir de sure på meg hver gang de ikke finner igjen noe.. som de har rotet bort og jeg ryddet bort.. og jeg vet det.. det er så feil!! men hva gjør man?? Anonymkode: 7dfe2...cdd 2
xinnia Skrevet 11. oktober 2017 #14 Skrevet 11. oktober 2017 Hvorfor finner dere ikke ut hvordan mannen er FØR dere flytter inn? 4
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #15 Skrevet 11. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Samme her!! Samboer og barna hans kommer inn døra, slenger fra seg jakker og sko på gulvet, og gjerne noe på vaskeromsbenken samtidig.. Så tar de seg ett glass melk og lar glass og kartong stå igjen på benken.. Skal de ta seg en dusj, ligger skittentøyet igjen på badegulvet... spiser de i stua, står alt av kopper, sjokoladepapri osv, igjen på sofabordet.. smuler fra benk og bord blir ALRDI tørket opp... jeg og mitt barn er ryddigere og roligere av oss.. Jeg maste på de i starten, men skjønte at dette bare var å gi opp.. så nå går jeg og rydder.. dersom jeg ikke gjør det, kan jeg aldri ha besøk. dessuten så mistrives jeg skikkelig dersom det flyter.... jeg kan rydde å Shine huset, og i det de kommer inn døra så er det kaos igjen.. jeg gruer meg til de kommer hjem og jeg liker ikke å dra til venninner lenger fordi jeg kommer hjem til ett stort rot!! Slik har det blitt.. jeg hater at stebarna kommer til oss, for da er det verre.. og jeg gleeeder meg til samboer reiser bort på jobb... i tillegg så blir de sure på meg hver gang de ikke finner igjen noe.. som de har rotet bort og jeg ryddet bort.. og jeg vet det.. det er så feil!! men hva gjør man?? Anonymkode: 7dfe2...cdd Hvorfor i all verden er dere samboere hvis du gleder deg til han reiser på jobb og hater at barna hans er der??!! Anonymkode: 7e3db...543 4
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #16 Skrevet 12. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i all verden er dere samboere hvis du gleder deg til han reiser på jobb og hater at barna hans er der??!! Anonymkode: 7e3db...543 det kan du si... jeg elsker jo mannen.. men jeg har lenge vurdert å dra.. det er bare så forbanna vanskelig når det er barn inni bildet.. dette har jo blitt min datters hjem.. 12 timer siden, xinnia skrev: Hvorfor finner dere ikke ut hvordan mannen er FØR dere flytter inn? vi ble kjærester... jeg merket jo ikke dette før etter at jeg hadde flyttet inn.. jeg brydde meg heller ikke om rotet før jeg flyttet inn.. vi var mest hos meg.... Anonymkode: 7dfe2...cdd
heipådegsann Skrevet 12. oktober 2017 #17 Skrevet 12. oktober 2017 12 timer siden, xinnia skrev: Hvorfor finner dere ikke ut hvordan mannen er FØR dere flytter inn? De fleste negative sidene dukker vel opp etter man har blitt samboere? Jeg mener at det er først når man lever sammen hver dag at man virkelig blir kjent
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #18 Skrevet 12. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: det kan du si... jeg elsker jo mannen.. men jeg har lenge vurdert å dra.. det er bare så forbanna vanskelig når det er barn inni bildet.. dette har jo blitt min datters hjem.. vi ble kjærester... jeg merket jo ikke dette før etter at jeg hadde flyttet inn.. jeg brydde meg heller ikke om rotet før jeg flyttet inn.. vi var mest hos meg.... Anonymkode: 7dfe2...cdd Du tok han med barn, da kan du ikke klage etterpå at han har barn. Ærlig talt! Ang rydding så må det et familiemøte til. Sett opp skjemaer, tider ol Prøv dere frem. Om barna ikke er opplært til å rydde opp etter seg så er ikke det deres feil, men foreldrenes. Da må de lære det nå, men det er ikke gjort på 1-2-3. Anonymkode: a27e8...dbb
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #19 Skrevet 12. oktober 2017 15 timer siden, xinnia skrev: Hvorfor finner dere ikke ut hvordan mannen er FØR dere flytter inn? Noen viser ikke den siden av seg før etter en stund man har bodd sammen.. Anonymkode: a6207...d29 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #20 Skrevet 13. oktober 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Du tok han med barn, da kan du ikke klage etterpå at han har barn. Ærlig talt! Ang rydding så må det et familiemøte til. Sett opp skjemaer, tider ol Prøv dere frem. Om barna ikke er opplært til å rydde opp etter seg så er ikke det deres feil, men foreldrenes. Da må de lære det nå, men det er ikke gjort på 1-2-3. Anonymkode: a27e8...dbb har jeg klaget på at han har barn???? Anonymkode: 7dfe2...cdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå