Meg86 Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 Har aldri skrevet på forum før, men funderer sånn på dette, at jeg ønsker å spørre her. jeg og min mann har prøvd å fått barn i 1 år sammen. Han har fått testosteron injeksjoner, pga lavt testosteron nivå, avsluttet disse ved juletider, da vi fant ut at det var pga disse jeg ikke ble gravid. Da infeksjonene med testosteron gjør at sæden blir "slått ut", som legen sa. Han avsluttet da behandlingen, men vi fikk beskjed om at det kunne ta tid før det skjedde noe, at testosteron nivået måtte først ned på bunnen, før kroppen fikk et signal om at nå kan du produsere selv/lage sperm igjen. Han har barn fra før, så det skulle ikke være noe i veien for at han ikke skulle kunne lage barn igjen. Han tok nye prøver i Mai, da var testosteron nivået langt nede, nok til at han kunne begynne å produsere sædceller,men kroppen hadde enda ikke begynt med dette selv ifølge prøvene. Nye prøver nå i midten av august, da fikk vi endelig den positive nyheten om at kroppen hadde begynt egenproduksjon av sædceller som kan befrukte meg. Nå er vi i midten av oktober, jeg hadde eggeløsning forrige mandag, og vi håper så inderlig at det kan ha klaffet! Er det noen vits i å håpe?Er vel mest dette jeg lurer på, og om det fins andre som har vært igjennom er samme som oss? Kjenner jeg tenker mye på dette. Har vært en lang vei å gå! Jeg har selv barn fra tidligere, og har blitt gravid fort før(1pp).
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #2 Skrevet 9. oktober 2017 6 timer siden, Meg86 skrev: Har aldri skrevet på forum før, men funderer sånn på dette, at jeg ønsker å spørre her. jeg og min mann har prøvd å fått barn i 1 år sammen. Han har fått testosteron injeksjoner, pga lavt testosteron nivå, avsluttet disse ved juletider, da vi fant ut at det var pga disse jeg ikke ble gravid. Da infeksjonene med testosteron gjør at sæden blir "slått ut", som legen sa. Han avsluttet da behandlingen, men vi fikk beskjed om at det kunne ta tid før det skjedde noe, at testosteron nivået måtte først ned på bunnen, før kroppen fikk et signal om at nå kan du produsere selv/lage sperm igjen. Han har barn fra før, så det skulle ikke være noe i veien for at han ikke skulle kunne lage barn igjen. Han tok nye prøver i Mai, da var testosteron nivået langt nede, nok til at han kunne begynne å produsere sædceller,men kroppen hadde enda ikke begynt med dette selv ifølge prøvene. Nye prøver nå i midten av august, da fikk vi endelig den positive nyheten om at kroppen hadde begynt egenproduksjon av sædceller som kan befrukte meg. Nå er vi i midten av oktober, jeg hadde eggeløsning forrige mandag, og vi håper så inderlig at det kan ha klaffet! Er det noen vits i å håpe?Er vel mest dette jeg lurer på, og om det fins andre som har vært igjennom er samme som oss? Kjenner jeg tenker mye på dette. Har vært en lang vei å gå! Jeg har selv barn fra tidligere, og har blitt gravid fort før(1pp). Godt å høre at nivåene har blitt bedre og at mannen produserer sperm igjen. Det er selvfølgelig mulig å bli gravid fort. Men kan være greit å smøre seg med tålmodighet, og heller bli positivt overrasket hvis det går raskt :-) Lykke til med prøvingen! Anonymkode: 1fd1a...cf8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå