AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 Driver å pusser opp og limer på slettvegger/sparkel på rull/veggfornyer over en gammel strie (mange navn på disse!) 😁 Disse kommer på rull så jeg skjærer av i lengde fra gulv til tak og limer de opp ved siden av hverandre på veggen. Men det kommer en pitteliten sprekk mellom tapetlengdene. Klarer ikke lime de helt perfekt inntill hverandre. Burde jeg fuge eller sparkle disse sprekkene? Noen tips her? Og hva med hjørnene på rommet? Har hørt det er vanlig å fuge i hjørnene på rommet slik at de blir avrundet 😊 Anonymkode: 2fe62...ca9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 TS her igjen. Ingen som har tapetsert vegger før eller lagt slike slettvegger? Hva gjør man med sprekkene mellom tapetene?? 😝 Anonymkode: 2fe62...ca9
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Et triks er å male i lignende farge som tapeten der glippene mellom tapetremsene kommer. Samme farge vil gjøre at den lille glippen ikke vises så godt. Nå har jeg tapetsert mye og har klart å legge tapet uten glippe mellom tapetremsene hver gang. Kanskje du får det til med mer øvelse? Hva om du legger remsene bittelitt over hverandre (slik at de overlapper bare litt)? Om tapetremsen krymper litt når den tørker på veggen vil det da ikke bli noen glippe mellom remsene. Anonymkode: ffd87...8a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå