Gå til innhold

Å date/ ha en fremtid med 3 år yngre mann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir 26 og han blir 23. Er det dumt å begynne å date han? Han virker veldig moden for alderen, har det godt med familie,   har en fin jobb som skolelærer og satser mye på fotball og trening ved siden av nå som han er singel osv. Personlig er jeg alltid mer tiltrukket eldre menn, fordi det er det som er mest naturlig. Å være sammen med en eldre mann. Som stereotypisk er mer klar for å etablere seg, og man føler seg mer tatt vare på, og man føler seg yngre sammen med en eldre mann. Nå har jeg jo bursdag om en måned, og det å snakke med han her får meg ikke akkurat til å føle meg bedre :´D hahaha...neida... 

Vi har i allefall snakket om dette emnet og jeg har fortalt han akkurat det jeg skriver til dere nå. Inkludert det med at jeg er redd for at han har mål om å etablere seg litt senere enn det jeg ser for meg... Og det blir bare dumt! Kan ikke se for meg at jeg blir 30 og han blir 27 en dag liksom.. jeg blir førstemann som fyller rundt tall.. er jo bare en helt ny verden dette her, for meg.. 

Vi ble kjent via en mobilapp og nå snakker vi kun via tlf og snap. 

Så hva tenker dere? yay or nay and why? 

Anonymkode: 139aa...fe8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner mange med den aldersforskjellen. Ingen problem. Man merker knapt en slik forskjell når man blir eldre :) 

Anonymkode: 161dc...7ae

• Liker 2
Skrevet

3 år? Hva er det for noe da?! Får følelsen av at han er mer moden enn deg. Og du fremstår som om du er født på 50-tallet. Nei, vi lever i 2017 og kvinner er i stand til å forsørge seg selv. Det er ikke lenger vanlig å tenke at en trenger en eldre mann for å holde liv i seg

• Liker 9
Skrevet

Herregud dette er jo på grensen til pedofili :sarkasme:

Anonymkode: bc3ac...8a4

• Liker 2
Skrevet

Jeg leser da om kvinner her son dater 12 år yngre menn!

min mamma hadde et langt forhold til 10 år yngre mann, var hun som dumpet ham.

og jeg får matches på Tinder....av menn på 20-22 og er 26. Så tror ikke dete er noe prob.

Anonymkode: 991c2...b11

• Liker 1
Skrevet

Jeg traff kona når jeg var 25 og hun 32. Er nå 45 og gift på 17.året :)

• Liker 3
Skrevet

Mormor var 24 og morfar 21. Nå er de 73 og 70, og fortsatt lykkelig gift :)

Anonymkode: 1b042...692

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er jeg utrolig skuffet egentlig.. litt lei meg og.. for jeg fant nettop ut at han kjenner fetteren min som er LIKE gammel som han..! Det blir jo bare teit å inngå et forhold med ham ... pluss at han jeg nå blir kjent med er veldig forfengelig, har altfor bra stil og sikkert dyre merkeklær.. jeg er overhodet ikke opptatt av sånt,- og har vært sammen med attraktive menn som ser kanonbra ut uten å dra den helt ut med fashion hver dag. Han ser supersossete ut og øynene vil nok falle mer på han på gata enn på meg når vi går sammen vil jeg tro... og det er ikke sånn jeg vil ha det :P han spiller fotball og trener hver dag ++. jeg trener jeg og og jobber ved siden av. Og jeg vet jeg er attraktiv og alt det, så det er ikke et problem. Men prøver bare å skape et bilde for dere ...

Endret av lillesky
Skrevet (endret)
På ‎09‎.‎10‎.‎2017 den 2.27, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg utrolig skuffet egentlig.. litt lei meg og.. for jeg fant nettop ut at han kjenner fetteren min som er LIKE gammel som han..! Det blir jo bare teit å inngå et forhold med ham ... pluss at han jeg nå blir kjent med er veldig forfengelig, har altfor bra stil og sikkert dyre merkeklær.. jeg er overhodet ikke opptatt av sånt,- og har vært sammen med attraktive menn som ser kanonbra ut uten å dra den helt ut med fashion hver dag. Han ser supersossete ut og øynene vil nok falle mer på han på gata enn på meg når vi går sammen vil jeg tro... og det er ikke sånn jeg vil ha det :P han spiller fotball og trener hver dag ++. jeg trener jeg og og jobber ved siden av. Og jeg vet jeg er attraktiv og alt det, så det er ikke et problem. Men prøver bare å skape et bilde for dere ...

Så du kan ikke bli godt tatt vare på av en mann som er yngre enn deg? 

Endret av lillesky
  • Liker 2
Skrevet (endret)
På ‎09‎.‎10‎.‎2017 den 2.27, AnonymBruker skrev:

Til dere andre: Nå er jeg utrolig skuffet egentlig.. litt lei meg og.. for jeg fant nettop ut at han kjenner fetteren min som er LIKE gammel som han..! Det blir jo bare teit å inngå et forhold med ham ... pluss at han jeg nå blir kjent med er veldig forfengelig, har altfor bra stil og sikkert dyre merkeklær.. jeg er overhodet ikke opptatt av sånt,- og har vært sammen med attraktive menn som ser kanonbra ut uten å dra den helt ut med fashion hver dag. Han ser supersossete ut og øynene vil nok falle mer på han på gata enn på meg når vi går sammen vil jeg tro... og det er ikke sånn jeg vil ha det :P han spiller fotball og trener hver dag ++. jeg trener jeg og og jobber ved siden av. Og jeg vet jeg er attraktiv og alt det, så det er ikke et problem. Men prøver bare å skape et bilde for dere ...

Du virker ærlig talt ikke spesielt moden for alderen, så det spørs helt om han ikke er for moden for deg da....

Anonymkode: 64a23...f75

Endret av lillesky
  • Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du kan ikke bli godt tatt vare på av en mann som er yngre enn deg? 

joda joda. glem nå det. 

Gjest Froning
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til dere andre: Nå er jeg utrolig skuffet egentlig.. litt lei meg og.. for jeg fant nettop ut at han kjenner fetteren min som er LIKE gammel som han..!..

Vil du si at du har en moden måte å evaluere han på?

"Jeg blir 30 før han... andre vil legge mer merke til han en meg fordi han går med dyre klær.. han kjenner fettern min.. det er teit."

Dette er ment 100% konstruktivt..

Skrevet

... her var det veldig mye info om ytre faktorer; alder, stil, utseende, yrke, treningsvaner, mens det mer grunnleggende, personlig kjemi og egenskaper var det verre med. Hvis det virkelig er et reelt ankepunkt for deg at fremmede på gata ville sett mer på han enn deg, så tror jeg ikke du skal bekymre deg så veldig for om han er såkalt moden for alderen (og HVA betyr det egentlig? Finnes en slags gjennomsnittlig modenhetsgrad for hver aldersgruppe som man er under eller over?) eller ikke. 

Men til hovedspørsmålet: Selvfølgelig er ikke aldersforskjellen diskvalifiserende i seg selv. Jeg har vært i forhold med både eldre og yngre gutter, og deres evne til å ivareta mine behov (jeg leter ikke etter menn som skal ta vare på meg, det klarer jeg fint selv) var ikke merkbart bedre eller verre når de var eldre eller yngre.  

• Liker 3
Skrevet

Ok nok om det. Jeg sier jo her at han har gooode egenskaper. Jeg får sommerfugler i magen av han ... men han kjenner fetteren min og de er like gamle og det liker jeg ikke fordi fetteren har jo søstre som er kusinene mine og hvis forholdet går sheiss så vil jeg ikke gi dem enda mer å snakke om. Og ikke minst kommentere på alder.

men han jeg er med ser ut til å ha et naturtalent når det kommer til å flørte med jenter....han har vært singel i 1 år og hatt 5 forhold totalt med varighet på 3 år per forhold..

Skrevet

Jeg dater en mann som er 7 år yngre. Han er luke gammel som min yngste søster. Iblant er det rart å tenke på. Men jo eldre vi blir, jo mer forsvinner aldersforskjellen. Vi beveger oss i samme retning. 

Anonymkode: 0dd3c...376

• Liker 1
Gjest Froning
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

etteren har jo søstre som er kusinene mine og hvis forholdet går sheiss så vil jeg ikke gi dem enda mer å snakke om. Og ikke minst kommentere på alder.

Konstruktivt ment dette og:

På tide å vokse opp.

Lykke til ;)

Skrevet

Jeg tror (og håper) kusinene dine får mer å snakke om når du dropper en bra fyr bare fordi han er 3 år yngre enn deg og kjenner fetteren din.

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok nok om det. Jeg sier jo her at han har gooode egenskaper. Jeg får sommerfugler i magen av han ... men han kjenner fetteren min og de er like gamle og det liker jeg ikke fordi fetteren har jo søstre som er kusinene mine og hvis forholdet går sheiss så vil jeg ikke gi dem enda mer å snakke om. Og ikke minst kommentere på alder.

Det skorter litt på selvtillit når det igjen er andres reaksjoner på det ene og det andre som styrer dine valg, gjør det ikke? 

Jeg som syntes noe av det deiligste med å bli voksen var å vokse ut av skolegården og det å hele tida å se seg selv gjennom andres øyne. Det virker ikke som om alderforskjellen er så stort problem, som din redsel for at folk rundt skal reagere på den. Du kan aldri helgardere deg mot kommentarer fra slekt/venner eventuelt blikk fra fremmede på kjæresten du velger, men du kan bygge opp et mer solid forsvarsverk, altså; kort sagt, bestemme deg for å bry deg mindre. 

• Liker 2
Skrevet

Hadde du vært 16 og han 13 hadde jeg skjønt problemstillingen, men når han er 23..? Seriøst? Hva ser du for deg blir problemet?

Jeg er tre år eldre enn mannen min, og eneste "problemet" er at vi så litt ulike barnetv-program, så han ikke skjønner barnetv-referansene mine.... Det er seriøst det største problemet vi har ifht aldersforskjellen. Jeg har fylt rund dag, mens han var i gamle tiåret,men.. hva så? 

Og hvorfor hadde ikke dette vært et problem om aldersforskjellen var motsatt? Hva er så fælt med at du er eldst?

Anonymkode: 303a4...d83

• Liker 2
Skrevet

Dere er jo jevnaldrende. Jeg er 48 og samboeren min er 30. Funker fint det også. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...