Gå til innhold

Hvordan forbli singel en stund når man er seriemonogamist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rar tittel, men det er nå så.

Jeg har nylig blitt singel etter litt over 2 år. Nå tenker jeg at for en gang skyld skal jeg nyte singellivet å kjenne på det å være alene, for tidligere har jeg aldri klart å være singel mer enn 2 mnd (Har hatt tre forhold siden jeg var 16 år og er nå 27, derfor har jeg aldri vært alene som voksen.)

Problemet er at jeg vil gjerne date litt og flørte, men det skjer veldig fort at ting utvikler seg. Som nå som jeg har fått et par datingforespørsler av kompiser og venner av venner, jeg vil jo gjerne gå på date med dem, men jeg har ikke noen erfaring i hvordan jeg hindrer ting i å utvikle seg for fort, samt at jeg ikke ønsker å binde meg til en person enda. Jeg vet at mange kan date samme person uten forpliktelse i månedsvis, og det er egentlig det jeg lurer på hvordan man gjør. 

Så om noen har noen gode tips til hvordan man kan date, men samtidig ta det sakte og forsiktig, så setter jeg veldig stor pris på det. 

Anonymkode: aabfe...dc2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har ikke slått deg at den enkleste måten å ikke går rett inn i ett nytt forhold er å la være å date? Folk dater nå stort sett for å finne seg en kjæreste. Hallo. Bruk tid på ting du liker å gjøre, venner, hobbier etc så dukker det nok likevel opp menn og "trusler" for singeltilværelsen din, men å aktivt date når du ikke vil ha kjæreste er rett og slett teit.

Anonymkode: eef1d...043

• Liker 1
Skrevet

Tror du missforstår litt, men det er nok jeg som forklarer meg litt tungvindt. For jeg vil ha kjæreste, men ikke så fort som tidligere. Jeg vil bruke lenger tid på hele prosessen, ikke være i et forhold etter 2 mnd. Det er jo ganske vanlig at man dater flere samtidig før en av dem blir mer seriøst.

Skrevet

Slutt å tenk på potensielle dater som evt kjærester. Ikke se for deg en fremtid med dem osv osv. Se på dem som en venn, og flørt litt - som man gjør med venner. Bare ikke legg sjela di i dem. Ikke gå og tenk og drøm. Når du ikke er med dem, gjør du det du liker, uten å ofre dem en tanke. Da blir du ikke så lett fanget i forelskelsen osv :) Knotete forklart, men du skjønner sikkert :) 

Anonymkode: 9f412...4dd

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Slutt å tenk på potensielle dater som evt kjærester. Ikke se for deg en fremtid med dem osv osv. Se på dem som en venn, og flørt litt - som man gjør med venner. Bare ikke legg sjela di i dem. Ikke gå og tenk og drøm. Når du ikke er med dem, gjør du det du liker, uten å ofre dem en tanke. Da blir du ikke så lett fanget i forelskelsen osv :) Knotete forklart, men du skjønner sikkert :) 

Anonymkode: 9f412...4dd

Ja, jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver, så dette er nok gode råd for meg. Takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...