AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #21 Skrevet 8. oktober 2017 Akkurat nå, Avocado skrev: Jeg trodde det var snakk om urin jeg. Hørt med helsesøster? Babyen min bæsjet hver bidige gang jeg ammet ham de første 4 ukene (og det var så og si hver time) men så roet det seg heldigvis etter hvert. Babyen din går opp i vekt? Magevondt? Ja, sånn er det her også. Alt renner rett igjennom. Han går veldig godt oppi vekt ja, så det er jo bra😁 ts Anonymkode: ef6bc...87b 1
Gjest Sisti Skrevet 9. oktober 2017 #22 Skrevet 9. oktober 2017 Det er veldig individuelt hva som passer og hvor ofte man har lekkasje. Hvis babyen bæsjer ofte er det klart det oftere blir lekkasje også (hvis du tenker bæsjelekkasje). I en periode hadde vi sikkert lekkasje hver tredje dag vi også. Bare sørget for å alltid ha med klesskift hvor vi enn dro. Har du prøvd Coop sine bleier? Tenker du må prøve alle bleietyper før du gir opp og kan slå deg til ro med at slik er det bare. mange har også godt utbytte av å bytte til tøybleier, hva med å prøve det? Noen kommuner gir et visst beløp til innkjøp av tøybleier, sjekk det ut.
Vera Vinge Skrevet 9. oktober 2017 #23 Skrevet 9. oktober 2017 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men vi hadde mye sånne lekkasjer oppover ryggen til vår ene gutt. Men det tror jeg var fordi han hadde så eksplosiv avføring pga mageproblemer. Husker ikke helt hva vi gjorde met det før han fikk behandling for det med magen, tror vi bare strammet godt, passet på at bleia satt høyt nok i ryggen, brukte strømpebukser i stedet for løse bukser og ventet på at det skulle gå over.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #24 Skrevet 9. oktober 2017 Bruker vanlig libero oftest, noen ganger tester jeg nye. Aldri lekket. Anonymkode: 11ecd...042
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #25 Skrevet 9. oktober 2017 9 timer siden, Sisti skrev: Det er veldig individuelt hva som passer og hvor ofte man har lekkasje. Hvis babyen bæsjer ofte er det klart det oftere blir lekkasje også (hvis du tenker bæsjelekkasje). I en periode hadde vi sikkert lekkasje hver tredje dag vi også. Bare sørget for å alltid ha med klesskift hvor vi enn dro. Har du prøvd Coop sine bleier? Tenker du må prøve alle bleietyper før du gir opp og kan slå deg til ro med at slik er det bare. mange har også godt utbytte av å bytte til tøybleier, hva med å prøve det? Noen kommuner gir et visst beløp til innkjøp av tøybleier, sjekk det ut. Nei det har jeg ikke, visste ikke at de også har bleier, skal prøves! Tøybleier tror jeg ikke jeg gidder, jeg vasker nok som det er TS Anonymkode: ef6bc...87b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #26 Skrevet 9. oktober 2017 Pampers babydry i en str større enn han egentlig skulle ha.. eneste som funka her de første månedene. Pass på at de der "brettene" på sidene er ut, og ikke krøller seg innover. (Herligland jeg er dårlig til å forklare, håper du skjønte det😂) Anonymkode: 4b5c8...789
Biloba Skrevet 9. oktober 2017 #27 Skrevet 9. oktober 2017 Vi hadde nok også lekkasjer minst et par ganger i uka på det verste, og med flere bleietyper. Aldri lekk for urin. Dette var da avføringen var veldig tyntflytende. Etter noen måneder ble avføringen mindre vandig, samtidig hadde ungen blitt litt tykkere rundt lår og mage og det var lettere å stramme bleien riktig.
våren14 Skrevet 10. oktober 2017 #28 Skrevet 10. oktober 2017 På 10/8/2017 den 22.34, AnonymBruker skrev: Oppover ryggen. ts Anonymkode: ef6bc...87b Åja... det har med passform å gjøre, samt flytende morsmelkbæsj. De første mnd fant vi heller ingen bleier som holdt helt tett langs ryggen. Men hun vokste seg fra det. Ble liksom glippe der uansett merke og type. Landet vel på at Rema1000 sine satt best på henne i den perioden, men helt fritt for bæsj oppover ryggen ble det ikke. Vesla var litt spinkel rett og slett. Hun også bæsjet i starten mange ganger hver dag, spesielt under amming. Lærte fort å rett og slett holde bleia inntil ryggen hennes mens jeg ammet, for å være på den sikre siden Kom oftest da. Men ble endel skift og vask frem til å hun vokste litt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #29 Skrevet 10. oktober 2017 Dette er helt normalt så lenge babyen er så liten og har «morsmelkbæsj». Etter hvert blir avføringen fastere og problemet vil forsvinne. I mellomtiden er det lite annet å gjøre enn å teste forskjellige bleiemerker og huske at det går over etter hvert. Anonymkode: 4f504...cc8
vegasbaby Skrevet 10. oktober 2017 #30 Skrevet 10. oktober 2017 Her har vi hatt 4 tiss igjennom og 2 bæsj.. baby er 3 mnd. Bruker Libero Touch. Har du gutt? I såfall... legger du penis nedover? Peker den opp under bleia vil det gå galt😅
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #31 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, vegasbaby skrev: Her har vi hatt 4 tiss igjennom og 2 bæsj.. baby er 3 mnd. Bruker Libero Touch. Har du gutt? I såfall... legger du penis nedover? Peker den opp under bleia vil det gå galt😅 Hehe, det er ikke tiss som er problemet, det er bæsj opp etter ryggen. I dag hadde vi hele 3 ulykker 😱 bleien er ikke i nærheten av full, men alt skytes opp over ryggen🤢 ts Anonymkode: ef6bc...87b
vegasbaby Skrevet 10. oktober 2017 #32 Skrevet 10. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, det er ikke tiss som er problemet, det er bæsj opp etter ryggen. I dag hadde vi hele 3 ulykker 😱 bleien er ikke i nærheten av full, men alt skytes opp over ryggen🤢 ts Anonymkode: ef6bc...87b Åh.. Okei! 🙈 Da er vel kanskje bleia for løs? Jeg har selv gått opp til Str 4 (7-11kg) mens baby er bare 5,8.. pga bæsjen begynte å komme farlig nær kantene😂 Bleia er stor på den lille gutten, og borrelåsene overlapper hverandre, men ingen ulykker enda! Lykke til💩
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #33 Skrevet 10. oktober 2017 1 time siden, vegasbaby skrev: Åh.. Okei! 🙈 Da er vel kanskje bleia for løs? Jeg har selv gått opp til Str 4 (7-11kg) mens baby er bare 5,8.. pga bæsjen begynte å komme farlig nær kantene😂 Bleia er stor på den lille gutten, og borrelåsene overlapper hverandre, men ingen ulykker enda! Lykke til💩 Ja vi bruker også en størrelse over det som egentlig skal passe og det hjelper litt, men babyen bæsjer hele tiden. Kunne skiftet 24 bleier i døgnet, og alt går oppover ryggen. Vi strammer det vi syntes er forsvarlig... Ts Anonymkode: ef6bc...87b
Forundret.. Skrevet 10. oktober 2017 #34 Skrevet 10. oktober 2017 På 8.10.2017 den 22.16, AnonymBruker skrev: vil anslå jeg skifter ca. 9 bleier i døgnet. Er det for lite? Babyen er 2 mnd. Ts Anonymkode: ef6bc...87b Vi brukte en pakke til dagen de tre første mnd, med begge ungene. Og vi hadde lekkasje hver gang minsten dreit.. Jeg synes Libero tuch fungerte best, lillego var verst. Rema sine ble slageren etterhvert som vi begynte med str nr 3.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #35 Skrevet 10. oktober 2017 9 minutter siden, Forundret.. skrev: Vi brukte en pakke til dagen de tre første mnd, med begge ungene. Og vi hadde lekkasje hver gang minsten dreit.. Jeg synes Libero tuch fungerte best, lillego var verst. Rema sine ble slageren etterhvert som vi begynte med str nr 3. Første ukene byttet vi enda oftere, nå har vi kuttet en del på natten, MÅ faktisk få sovet litt også, nå bytter vi bare når babyen spiser. Libro har ikke fungert for oss ts Anonymkode: ef6bc...87b
Forundret.. Skrevet 10. oktober 2017 #36 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Første ukene byttet vi enda oftere, nå har vi kuttet en del på natten, MÅ faktisk få sovet litt også, nå bytter vi bare når babyen spiser. Libro har ikke fungert for oss ts Anonymkode: ef6bc...87b Vi bytta stort sett bare en om natta. Begge to var sånn som småskvetta hele tiden, og med det der nymotens indikator greiene bleiene til libero har så måtte vi jo selvsagt bytte så fort den endra litt farge. Sikkert bare tåpelig av oss siden bleiene nå til dags arbsorberer vesken så bra at de nok kunne fint hatt dem på lenger. Heldigvis koster det ikke så mye når de er så små.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #37 Skrevet 10. oktober 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Vi bytta stort sett bare en om natta. Begge to var sånn som småskvetta hele tiden, og med det der nymotens indikator greiene bleiene til libero har så måtte vi jo selvsagt bytte så fort den endra litt farge. Sikkert bare tåpelig av oss siden bleiene nå til dags arbsorberer vesken så bra at de nok kunne fint hatt dem på lenger. Heldigvis koster det ikke så mye når de er så små. Nei det er ikke kostnaden som tok knekken på oss, det var søvnen. Hvis vi skulle fortsatt å skifte en gang i timen igjennom natten i tillegg til ammingen, så hadde jeg ikke sovet et eneste minutt. Ts Anonymkode: ef6bc...87b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå