Gå til innhold

Hvor ofte lekker bleiene deres?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er helt nybakt mor, og lurer på en ting. Hvor ofte opplever dere bleielekasje? Vi har prøvd alle bleiemerker, og gått opp og ned i størrelse. Nå bruker vi Lillego, i en vektklasse større enn det babyen er, og ca. Hver 3. Dag har vi likevel en lekkasje. Før var det ca. Hver dag. Er dette vanlig??? Er bleier virkelig så dårlige?

Anonymkode: ef6bc...87b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi har så godt som aldri lekkasje. Bruker Lillego. Men holder oss til barnets vektklasse, er bleiene for store lekker de.

Anonymkode: ab428...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får skifte litt oftere da.  

Anonymkode: be1f2...66b

vil anslå jeg skifter ca. 9 bleier i døgnet. Er det for lite? Babyen er 2 mnd. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

vi har så godt som aldri lekkasje. Bruker Lillego. Men holder oss til barnets vektklasse, er bleiene for store lekker de.

Anonymkode: ab428...acd

De lakk enda mer da vi kjøpte bleier i vektklassen...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado

Har du prøvd alle typer? De fleste opplever lekkasje med enkelte merker men alltid noen som fungerer fint.. Dere setter dem riktig på? :vetikke: Vi opplevde av og til nattlekkasje men gikk fint når vi gikk opp en str i nattableie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første tiden var det ofte (bæsjelekkasjer) når vi brukte tøy, men det var nok fordi jeg ikke hadde helt teken på det. (Brettebleier med plastcover eller ullbukse utenpå. Å brette klutene slik at de satt tett rundt lårene krevde litt øvelse.)  Nå lekker de bare hvis vi skifter for sent, eller hvis kanten på bodyen sniker seg inn under kanten på tøybleien. En og annen bæsjelekkasje har det også vært, men da har ikke tøybleia vært stram nok rundt lårene.

Anonymkode: 20e41...ccf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Avocado skrev:

Har du prøvd alle typer? De fleste opplever lekkasje med enkelte merker men alltid noen som fungerer fint.. Dere setter dem riktig på? :vetikke: Vi opplevde av og til nattlekkasje men gikk fint når vi gikk opp en str i nattableie..

Ja, stort sett. Har prøvd Liberio tutch og den andre Liberoen( husker ikke hva den heter), Pampers, Lillego og de fra Rema... noen andre du har god erfaring med? Er det spesielle nattbleier?

Kanskje vi rett og slett ikke setter de på riktig, men er det så mange måter å gjøre det på da?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker svarene deres som at dette ikke er normalt? Dere opplever ikke dette?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker svarene deres som at dette ikke er normalt? Dere opplever ikke dette?

ts

Unormalt og unormalt... Må jo bare være at bleiene ikke er tette nok da 😉 Lekker det oppover ryggen eller ut ved lårene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado

Moderna blöjor brukar ju ha en gummiresår längs kanterna vid benen. Se till att resåren inte klistrar fast/hänger kvar på blöjytan när du satt på blöjan. Gå för säkerhets skull men fingret längs urringningen för låren och kolla att resåren ligger utdragen på rätt sätt. Och spänn tapen kanske lite lite fastare över magen på kvällen, så att blöjan även på ryggen sittter tajt och inte kann läcka ut när barnet ligger utslappnat på ryggen och sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Avocado skrev:

Unormalt og unormalt... Må jo bare være at bleiene ikke er tette nok da 😉 Lekker det oppover ryggen eller ut ved lårene? 

Oppover ryggen.

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppover ryggen.

ts

Pass på at bleia når helt opp på korsryggen når du tar den på og at bleia sitter tight nok. Du skal få to fingre mellom bleia og babyens mage, ikke mer. Her lakk pampers som en sil til min veldig runde baby mens libero funket fint.. Men dette er seks år siden 🙊🙈 så mye har sikkert endret seg. Men om du googler bleie lekker oppover ryggen så får du mange treff. Så det er nok ikke så uvanlig, selv om de av oss som har svart deg ikke har opplevd så mye av det 😉

Endret av Avocado
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet ditt må jo produsere uvanlig mye avføring, siden dette skjer såpass ofte? At det blir lekkasje av og til, er jo normalt, men ikke hele tiden...

Anonymkode: 19071...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Avocado skrev:

Pass på at bleia når helt opp på korsryggen når du tar den på og at bleia sitter tight nok. Du skal få to fingre mellom bleia og babyens mage, ikke mer. Her lakk pampers som en sil til min veldig runde baby mens libero funket fint.. Men dette er seks år siden 🙊🙈 så mye har sikkert endret seg. Men om du googler bleie lekker oppover ryggen så får du mange treff. Så det er nok ikke så uvanlig, selv om de av oss som har svart deg ikke har opplevd så mye av det 😉

Takk for svar. Kanskje vi setter de på for løst. Takk for Google tips...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet ditt må jo produsere uvanlig mye avføring, siden dette skjer såpass ofte? At det blir lekkasje av og til, er jo normalt, men ikke hele tiden...

Anonymkode: 19071...ee6

Altså jeg kunne byttet bleie hver time gjennom hele døgnet😬 Han bæsjer HELE tiden, alt går rett igjennom...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Avocado
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Kanskje vi setter de på for løst. Takk for Google tips...

ts

Ikke tenk at det er "unormalt" hvert fall, det er bare bleier det er snakk om 😉 Dette får dere orden på. Og alle opplever lekkasje innimellom, men hver tredje dag var kanskje litt ofte.. sikker på at det ikke er hver gang far har skiftet bleie??? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Avocado
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså jeg kunne byttet bleie hver time gjennom hele døgnet😬 Han bæsjer HELE tiden, alt går rett igjennom...

ts

Jeg trodde det var snakk om urin jeg. Hørt med helsesøster? Babyen min bæsjet hver bidige gang jeg ammet ham de første 4 ukene (og det var så og si hver time) men så roet det seg heldigvis etter hvert. Babyen din går opp i vekt? Magevondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Avocado skrev:

Ikke tenk at det er "unormalt" hvert fall, det er bare bleier det er snakk om 😉 Dette får dere orden på. Og alle opplever lekkasje innimellom, men hver tredje dag var kanskje litt ofte.. sikker på at det ikke er hver gang far har skiftet bleie??? 😁

Hehe, ja kanskje jeg bør tenke mer på det😬 tror kanskje vi er litt redde for at det skal bli for stramt for han🤷🏼‍♀️

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en periode ved 2-3 mnd med vår andre baby med daglige urinlekkasjer ut låret, det var en tid hvor babyen rullet seg litt mot siden og det er grenser for hvor tett man kan klistre de bleiene går behagets del. Vi også prøvde da mange merker. Det var ikke før babyen Bæble endel tjukkere i lår og mage og vi gikk opp en størrelse at det sluttet. 

Anonymkode: b58cd...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...