Gå til innhold

Bør jeg søke profesjonell hjelp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt det tøft hele livet, men har overlevd på håpet om at ting vil ordne seg i framtida. Men nå er jeg såpass voksen og ting har ikke forandret seg det grann, og jeg merker panikken komme krypende. Helt siden jeg var liten har jeg visst at jeg har vært annerledes. Jeg har hatt skjønnhetsfeil og fysiske utfordringer, som har gitt meg ydmykelser og dårlig selvtillit. Familien min har sviktet på det følelsesmessige plan, har aldri vist at de liker eller har lyst til å være sammen med meg, aldri gitt meg en klem og sagt de er glad i meg. Når jeg var liten hadde jeg venner, men etterhvert som jeg ble eldre, merket jeg mer og mer hvordan de mistet interessen for meg og jeg falt utenfor. Jeg har en rekke venner, men ingen nære. Og jeg ser ikke ut til å være i stand til å skaffe meg det.  Jeg tror dette er pga. mindreverdighetskompleksene, noe som forsterkes av at venner forsvinner. En ond sirkel jeg ikke kommer ut av. Har familie, men føler meg mye ensom og savner ei god venninne som jeg kan være meg selv rundt. Det kommer jeg visst aldri til å få. Har ikke troa på at en psykolog vil hjelpe. Noen med råd/lignende erfaringer?

Anonymkode: f5ee4...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal oppsøke psykolog. Det kan vær godt å prate med noen som er utenforstående, og få ut tanker å følelser. Det baller bare på seg om man holder alt for seg selv over lengre tid.                 Hjelper det ikke, så har du i allefall prøvd! God klem til deg❤

Anonymkode: 93112...136

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...