Gå til innhold

Hjelp! Det drypper fra taket på soverommet

Anbefalte innlegg

Skrevet

En leilighet med to etasjer, soverommet er like under kjøkkenet. Det drypper i mellom takplatene og ned i senga, er rett i underkant av vasken/oppvaskmaskinen på kjøkkenet. Begynte i dag, har drypper ca. en desiliter, satte en potte i senga. 

Har kjent på gulvet og med rørene på kjøkkenet, kjenner ingen fuktighet. Mistenker det går rør gjennom gulvet/taket p på soverommet og ned til badet/vaskerommet nede. 

Hva gjør jeg videre? Ingen handy jeg kan spørre. Forsikringsselskap? Rørlegger? Snekker? Mulig takplatene må åpnes.. Bilde av taket på soverommet under.

6984AB8E-6012-4BA2-9D3E-F45A2C782431.jpeg

Anonymkode: b779f...4eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer så klart en rørlegger. Det burde du gjort fra det minutett du så vannet. 

Anonymkode: 99679...a96

• Liker 8
Skrevet

Ring rørlegger. Mange har vakttjeneste tror jeg.

Anonymkode: 91461...65e

• Liker 1
Skrevet

Ettersom du unlot å gjøre noe med dette allerede i går kan du risikere problemer med forsikringsselskapet ditt. Hvorfor så tafatt? 

Anonymkode: 63794...f0e

• Liker 2
Skrevet

Du lar være å bruke oppvaskmaskin og kjøkkenvask til noen har sett på det og kan skru av hovedkrana.

Anonymkode: 516bb...d84

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du lar være å bruke oppvaskmaskin og kjøkkenvask til noen har sett på det og kan skru av hovedkrana.

Anonymkode: 516bb...d84

Dette. Steng vannet, ring rørlegger og forsikringsselskap snarest. Skaff en avfukter. Forsikringsselskapet setter som regel i gang skadebegrensende tiltak som bl.a. å få satt en eller flere avfuktere i de rommene som er våte. Men har du tilgang på avfukter selv, kan du allerede nå sette igang med skadebegrensning.

Forsikringsselskapet ditt har kanskje også vakttelefon? Sjekk dette og ring.

Anonymkode: ee670...bbb

• Liker 5
Skrevet

Begynn med å stenge hovedkran, ring rørlegger i morgen, mandag

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En leilighet med to etasjer, soverommet er like under kjøkkenet. Det drypper i mellom takplatene og ned i senga, er rett i underkant av vasken/oppvaskmaskinen på kjøkkenet. Begynte i dag, har drypper ca. en desiliter, satte en potte i senga. 

Har kjent på gulvet og med rørene på kjøkkenet, kjenner ingen fuktighet. Mistenker det går rør gjennom gulvet/taket p på soverommet og ned til badet/vaskerommet nede. 

Hva gjør jeg videre? Ingen handy jeg kan spørre. Forsikringsselskap? Rørlegger? Snekker? Mulig takplatene må åpnes.. Bilde av taket på soverommet under.

Du bør ikke ligge der i natt! I verste fall kan kjøkkengulvet gi etter av vannmengdene og rase ned på soverommet, og/ eller takplatene på soverommet løsne og falle ned på deg

• Liker 4
Skrevet

Forsikringsselskap ønsker å få beskjed så raskt så mulig. Deretter foretar forsikringsselskapet befaring, før rørleggerarbeid og snekkerarbeid settes i gang.

Har du fått stengt hovedstoppekrana?

• Liker 3
Skrevet

Steng hovedkran, ring rørlegger og ring forsikringselskapet. 

Hadde nylig for en to mnd tid siden samme problem, fikk rørlegger inn et par timer etter vi oppdaget det og var et sprukket rør til kjøleskapet, det som var funky var at lekkasjen og selve dryppingen til etasjen under var en/to meter fra hverandre. 

Dette kan ha holdt på en stund, så forbred deg allerede nå med avfuktere og vifter, er du heldig slipper du unna med muggsoppen. 

(Vi hadde ingen tegn på lekkasje før det sa bang, da hadde det stått å lekket i noen få uker - konklusjonen på det var ny vegg, nytt tak, halve kjøkken måtte bort og 1x2m med muggsopp på underlaget under gulvet.) 

så.. hovedkran og ring vaktservice + forsikring og be til høyere makter om at dette er noe som blir dekket. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpe meg, hvor hjelpeløs kan man bli? Steng hovedstoppekranen og se om det stopper etter en stund. Finn ut om det er rent vann eller brukt vann. Stenger du ikke hovedstoppekranen umiddelbart kan du risikere at der vannet kommer fra, plutselig sprekker helt opp og du får en elv av vann ned før du vet ordet av det. 

Hvilken boform du har er avgjørende for hva du gjør videre. Er det brl. Så ringer du styret. Er det selveier ringer du forsikringsselskapet. Får du ikke tak i noen så ringer du rørleggeren. 

Anonymkode: 340d4...564

• Liker 1
Skrevet

Ring rørlegger og forsikringsselskap. Det der kommer sannsynligvis til å koste flere hundre tusen å fikse.

Anonymkode: 5627f...d45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...