Gå til innhold

Strikke genser for første gang

frksølekopp

Anbefalte innlegg

Jeg vil lære med å strikke genser! Jeg kan legge opp masker, strikke rett og vrang, so far so good! Det mest kompliserte jeg har strikket er luer, men nå vil jeg altså strikke genser. Har lest litt rundt på nett for nybegynnere og skal innom min lokale garn butikk i morgen, men klarer ikke helt å skjønne hvordan jeg skal lage hull til ermene :fnise: Har forstått det slik at det kan være lurt, når man er nybegynner, å strikke ermene også montere de på senere. Har dere tips og triks for en nybegynner som trenger dette litt inn med teskje :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, frksølekopp skrev:

Jeg vil lære med å strikke genser! Jeg kan legge opp masker, strikke rett og vrang, so far so good! Det mest kompliserte jeg har strikket er luer, men nå vil jeg altså strikke genser. Har lest litt rundt på nett for nybegynnere og skal innom min lokale garn butikk i morgen, men klarer ikke helt å skjønne hvordan jeg skal lage hull til ermene :fnise: Har forstått det slik at det kan være lurt, når man er nybegynner, å strikke ermene også montere de på senere. Har dere tips og triks for en nybegynner som trenger dette litt inn med teskje :fnise: 

Jeg ville definitivt spurt i garnbutikken etter en enkel genser med raglanfelling. Da slipper du monteringen i etterkant, du strikker ermene inn på genseren. Kan du rett/vrang og felling, er ikke veien lang til øking/felling underveis. Det ligger masse gode instruksjonsvideoer på sånt også! :jepp: 

Anonymkode: bf76c...2be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville definitivt spurt i garnbutikken etter en enkel genser med raglanfelling. Da slipper du monteringen i etterkant, du strikker ermene inn på genseren. Kan du rett/vrang og felling, er ikke veien lang til øking/felling underveis. Det ligger masse gode instruksjonsvideoer på sånt også! :jepp: 

Anonymkode: bf76c...2be

Tusen takk :) Håper jeg får til dette nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raglanfelling og rundfelling er den typen gensere jeg synes er enklest egentlig. Den enkleste jeg strikket er faktisk Mariusgenser med rundfelling. http://www.sandnesgarn.no/marius-genser-2

Ellers er det lurt å se på instruksjonsvideoer når man kommer til et punkt der man ikke er helt sikker på hva man skal gjøre.

Jeg strikker Ingen Dikkedarer-genser nå, den er også enkel og grei å følge (raglan). :) https://www.petiteknit.com/products/ingen-dikkedarer-genser

Anonymkode: 026c0...632

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med skappelgenser, og strikket 5 av den før jeg gikk videre til noe annet:laugh:

Anonymkode: 8a9c4...d3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte med skappelgenser, og strikket 5 av den før jeg gikk videre til noe annet:laugh:

Anonymkode: 8a9c4...d3f

Antagelig det jeg kommer til å gjøre pg 😅 Straks ferdig med bakstykket på den 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...