Gå til innhold

Vil begynne å trene på treningssenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til å begynne å trene på treningssenter for å komme i bedre form. Det handler ikke bare om å gå ned i vekt (har lagt på meg en del siste to år) men om å forbedre kondis og styrke. Greia er at jeg er livredd for å gjøre feil, og trene på meg skader. Jeg gjorde en feil i trening på vgs, og har slitt med ekstremt sterke smerter i korsryggen siden den gangen som kan blusse opp igjen ved overbelastning/feil løfteteknikk (til vanlig er det umerkelig, men ved oppbluss kan det bli så smertefullt at jeg knapt klarer å bevege meg). Jeg kan ikke så veldig mye om styrketrening, men har veldig lyst til å lære mer om det.

Er det noen her som har ressurser de vet om som er ment for nybegynnere, typ nettsider som viser en ulike øvelser, tips om gode program/rutine for nybegynnere osv?

Kosthold har jeg ok kontroll på, og vet at hvis man skal trene styrke så er det viktig å spise tilbake kaloriene, og få i seg masse proteiner. Tar likevel gjerne i mot tips på dette også.

Anonymkode: b810f...238

Videoannonse
Annonse
Skrevet

PT-timer høres ut som noe for deg

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville invistert i noen PT-timer. 

Gjest Lilli My
Skrevet

Søk opp nybegynnerguiden på fitnesbloggen. Og få deg for all del en veiledningstime med en proff, så unngår du belastningsskader fra feil utførte øvelser.

Skrevet

Du kan få satt opp treningsprogram på treningsstudiet.

Anonymkode: 29a37...902

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...