Gå til innhold

Trenger en skikkelig varm vinterjakke

Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei

Igår var jeg på Vestby Norwegian Outlet. Jeg trenger en god og varm vinter jakke.. Var innom mange butikker. Utseende messig likte jeg mange jakker. Men problemet var at de ikke var så  varme. Tilslutt var jeg innom Helly Hansen og spurte damen i kassa om hun kan vise meg den aller varmeste jakken de har. Hun anbefalte denne jakken: https://www.hellyhansen.com/no_no/w-coastline-2-parka-53048?dfw_tracker=22471-53048_990-L&gclid=EAIaIQobChMI-onok8Hh1gIVFWUZCh1XigckEAQYASABEgKgLfD_BwE jeg syntes også den er helt OK. Selvom den ikke så veldig varm ut. Betalte ca 1700. Men når jeg kom hjem sa mannen min at jeg ikke kjøpte riktig jakke. Han mener at jeg kommer til å fryse i den. Når jeg går på jobb må jeg gå ca 25 minutter til og fra buss holdeplassen. Så han mener at jeg kommer til å fryse skikkelig. Vi har ikke bil og bruker kun buss/T-bane.Nå tenker jeg å retunere denne jakken og kjøpe en ny. 

Jeg trenger hjelp fra dere på kvinneguiden. Kan dere anbefale meg en god og varm jakke som koster ca 3000 kr.

Og så et spørsmål til....burde jeg gå for dun jakke eller vanlig jakke? Fikk  høre at hvis dun blir våt mens det regner/snør så er den ikke like varm. Stemmer det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingenting2

Forstår ikke hva som er galt med den. Om du har vært i Vestby bo du kanskje i Akershus? Vi har vel ikke hatt sprengkulde her på noen år nå. Jeg tok aldri frem min dunjakke i fjor, og jeg er frysepinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig varm jakke er: Canada Goose expedition. Men den koster 10.000,- 

Anonymkode: 52393...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte Áhkká jakka fra Ellos for fire år siden og er superfornøyd med den, skikkelig god og varm, i tillegg tåler den en kraftig regnskur uten at jeg blir våt. 

Anonymkode: 6fc06...a9f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vet mannen din mer om jakker enn hun som jobber på Helly Hansen? Jeg syntes nemlig den ser varm ut, og hadde trodd på hu som jobbet i butikken.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte Áhkká jakka fra Ellos for fire år siden og er superfornøyd med den, skikkelig god og varm, i tillegg tåler den en kraftig regnskur uten at jeg blir våt. 

https://www.ellos.no/ahkka/parkas-dalve-w-parka/1048486-04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En skikkelig varm jakke er: Canada Goose expedition. Men den koster 10.000,- 

Anonymkode: 52393...f45

Det har jeg og kan skrive under på at den holder varmen

Anonymkode: 69654...a2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kle deg etter trelagsprinsippet. Du trenger ingen jakke til flere tusen. Jeg bor i Canada nå. Den delen jeg bor i har ofte -40 grader og jeg har blitt fortalt at kun turister er dumme nok til å kjøpe Canada goose...

Anonymkode: ef3e1...a1d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så må jeg si meg enig med de andre her - jakken du allerede har kjøpt ser veldig varm ut.

Jeg har en nesten identisk jakke og det skal mye til for å fryse i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Parka med dun og som er vannbestandig er dyrt.

Hva med å kjøpe en lang mellomlagsjakke med dun, og bruke HH parkaen utenpå som ytterlag?

Anonymkode: 07e29...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den varmeste jeg noengang har hatt.

Vann- og vindtett. Komforttemp. ned til -25

Den er grisedyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...