Gå til innhold

Jobber dere kun for å tjene penger?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Skrevet

Ser så ofte at folk nesten ytrer at det nærmest er en straff å jobbe. Er det det? 

Vi kan jo utdanne oss til det vi vil. Er det ikke annet enn framtidig økonomi som avgjør hva slags utdannelse en tar? 

Så er det oss som ikke fikk fullført utdannelsen da,men mens jeg studerte vasket jeg på flere utesteder i løpet av uka og helger. Jeg kunne klart meg med studielån,men syns det var ok å jobbe ved siden av fordi det ble en del tid til overs,og det var jo et pluss med litt (ble ganske mye)til overs. 

Nå er jeg halvt ufør,og jobber med enda et lavstatusyrke. Har aldri skammet meg over jobben,og er sjeleglad de periodene jeg kan arbeide. Trives godt også,for elsker å være oppe om natten. B-menneske.

Hva med dere? 

Videoannonse
Annonse
Gjest Oslolosen98
Skrevet

Nei, jobber også for det sosiale og fordi jeg synes jobben min er grei. Har ikke noe statusjobb jeg heller, men jeg føler jo jeg bidrar og det er jo faktisk noe. 

Skrevet

Jobber kun for pengenes skyld, ja. Hadde sluttet på dagen dersom økonomien tillot det. 

Anonymkode: f2e37...070

• Liker 6
Skrevet

Jeg elsker jobben min, og føler meg 100% sikker på at jeg aldri ville sluttet, selv ikke om jeg ble milliardær. Jeg ville nok jobbet lavere stillingsprosent for å få tid til andre ting også, men jeg kunne aldri trivdes med å ikke jobbe. 

Anonymkode: 8e886...141

• Liker 1
Gjest boblebrist
Skrevet

Primært ja. Jeg jobber ikke med noe jeg liker å gjøre, men håper det vil endre seg i nær fremtid. 

Gjest NotNaomi
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber kun for pengenes skyld, ja. Hadde sluttet på dagen dersom økonomien tillot det. 

Anonymkode: f2e37...070

Hvorfor har du den jobben du har?

Skrevet

Ja, det gjør jeg. 

Hadde jeg kunnet jobbe som det jeg ville så hadde jeg jo jobbet fordi jeg ønsket å jobbe, men nå kan jeg ikke det så da er det kun for pengenes skyld. Hadde jeg vunnet mange, mange millioner på lotto hadde jeg sluttet med en gang. 

Anonymkode: 95c0f...561

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
1 minutt siden, boblebrist skrev:

Primært ja. Jeg jobber ikke med noe jeg liker å gjøre, men håper det vil endre seg i nær fremtid. 

Jeg tenker at en normalt bruker halvparten av tiden en er våken i døgnet på å jobbe. Er det ikke viktig at det er givende arbeid? 

Skrevet

Jeg trenger intellektuell stimulans og den får jeg gjennom jobben, samt å bruke evnene sine. Jeg trives med jobben jeg har, men hadde jeg vunnet nok penger i lotto hadde jeg sagt opp. Ville heller jobbet litt frivillig da.

Anonymkode: 2d46e...389

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør jeg. 

Hadde jeg kunnet jobbe som det jeg ville så hadde jeg jo jobbet fordi jeg ønsket å jobbe, men nå kan jeg ikke det så da er det kun for pengenes skyld. Hadde jeg vunnet mange, mange millioner på lotto hadde jeg sluttet med en gang. 

Hvorfor har du den jobben du har da?

Gjest boblebrist
Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Jeg tenker at en normalt bruker halvparten av tiden en er våken i døgnet på å jobbe. Er det ikke viktig at det er givende arbeid? 

Nettopp derfor håper jeg arbeidssituasjonen min endres i nær fremtid. Men jeg kan ikke akkurat si opp nåværende jobb fordi den er "lite givende" og komme med lua i hånda på nav. Man jobber med det man har, og søker nye jobber eller utdanner seg i mellomtiden. 

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Hadde sluttet om jeg kunne . Ingenting galt med jobben, jeg liker bare ikke å jobbe :) 

Anonymkode: d26e6...ca4

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber med det jeg er utdannet til og interesserer meg for, men jeg går såpass dårlig overens med sjefen og sliter med mye psykisk stress på grunn av dette, så det føles mest som et ork å gå på jobb. Jeg vurderer sterkt å bytte jobb men bor på en liten plass der det ikke akkurat bugner av jobber, og spesielt ikke innenfor mitt felt, så inntil videre må jeg bare holde ut. Har en ekstrajobb også som overhodet ikke er innenfor mitt felt, men der er det adskillig mindre stress.
Jeg setter pris på å ha noe å gjøre, og det å kunne bidra til samfunnet, men stort sett føles jobbene mest som et nødvendig onde. Hver uke starter med at jeg gleder meg til helga igjen, og jeg ser alltid fram til neste ferie.

Anonymkode: 8d22a...826

Skrevet

Jupp, jobben min har jeg for å betale regningene mine. Hadde jeg vunnet millioner i morgen og ikke trengt å tenke på inntekt, hadde jeg sluttet i jobben min på dagen.

Anonymkode: 07919...156

• Liker 3
Gjest NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, det gjør jeg. Hadde sluttet om jeg kunne . Ingenting galt med jobben, jeg liker bare ikke å jobbe :) 

Anonymkode: d26e6...ca4

Hva ville du gjort isteden?

Skrevet
1 minutt siden, NotNaomi skrev:

Hvorfor har du den jobben du har da?

Pågrunn av sosial angst er det veldig begrenset hva jeg kan jobbe som. 

• Liker 3
Skrevet

Ja, i bunn og grunn jobbet jeg bare for penger.

Jeg kan lett komme på mye annet som hadde vært mer spennende, givende og sosialt, og som jeg heller ville brukt tid på hvis jeg kunne. Og det selv om jobben min er helt ok... ikke fantastisk, men ikke forferdelig heller. 

Anonymkode: c193c...a87

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg jobber med det jeg gjør fordi det er det jeg kan, brenner for, og fordi jeg får brukt alle sider ved meg selv på jobb. Hadde jeg vært økonomisk uavhengig hadde jeg nok tatt meg noen sabbatsår. Gjort noe helt annet en periode.

Gjest NotNaomi
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med det jeg er utdannet til og interesserer meg for, men jeg går såpass dårlig overens med sjefen og sliter med mye psykisk stress på grunn av dette, så det føles mest som et ork å gå på jobb. Jeg vurderer sterkt å bytte jobb men bor på en liten plass der det ikke akkurat bugner av jobber, og spesielt ikke innenfor mitt felt, så inntil videre må jeg bare holde ut. Har en ekstrajobb også som overhodet ikke er innenfor mitt felt, men der er det adskillig mindre stress.
Jeg setter pris på å ha noe å gjøre, og det å kunne bidra til samfunnet, men stort sett føles jobbene mest som et nødvendig onde. Hver uke starter med at jeg gleder meg til helga igjen, og jeg ser alltid fram til neste ferie.

Anonymkode: 8d22a...826

Akkurat det der ser jeg nesten på som et mareritt,-at miljøet er dårlig på den ene eller andre måten. Da kan jeg virkelig forstå at en ikke liker å gå på jobb. Ekstra kjedelig om en syns selve jobben er bra!

Gjest NotNaomi
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pågrunn av sosial angst er det veldig begrenset hva jeg kan jobbe som. 

Ok. Da skjønner jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...