Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 21. januar 2005 #1 Skrevet 21. januar 2005 Skal dere servere hovedretten 2 ganger? Må man det, eller er det nok med 1 gang? Der vi skal ha middagen koster over 100,- ekstra pr. kuvert å få servert hovedretten en ekstra gang. Det er dyrt der fra før... Veldig i tvil. Vi vil IKKE virke GJERRIGE. Hva er vanlig?
Gjest Madam Felle Skrevet 21. januar 2005 #2 Skrevet 21. januar 2005 Det vanlige er nok med to runder, men skal dere bare ha en runde, så bør det opplyses til gjestene. For da kan de ta litt ekstra på med en gang. Om det er lovlig da?
Vendelin Skrevet 21. januar 2005 #3 Skrevet 21. januar 2005 Vi skal servere to ganger. Trur det er vanligst. (For oss koster det bare 40,- ekstra pr.kuvert så det blir ikke såååå mye dyrere.)
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #4 Skrevet 21. januar 2005 Første omgang av hovedrett serveres på tallerken. Det tar utrolig lang tid om gjestene skal forsyne selg selv fra fat. Deretter vil servitørene går rundt med fat til andre forsyning. Da kan gjester som vil ha mer mat forsyne seg...
Kjerst Skrevet 21. januar 2005 #5 Skrevet 21. januar 2005 Jeg har følelsen av at det ikke er uvanlig med "bare" en servering lenger. Var i et bryllup for ikke mange mnd siden hvor hovedretten ble servert en gang, fikk ikke med meg at noen reagerte på det der. Hva med å velge en forrett med litt "mer mat i"? Hvis det er en servering av hovedretten der vi skal ha selskapet kommer vi antagelig til å velge en suppe med brød til forrett. Dere kan også høre om hvor mye det koster hvis kjøtt/fisk og grønsaker blir servert på tallerken, mens evt poteter og saus "står fremme" slik at gjestene kan ta så mye eller lite de ønsker. Håper dere finner ut av det Vigdis_brud05 :-)
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 21. januar 2005 #6 Skrevet 21. januar 2005 Takk for tilbakemeldinger! Vi finner nok ut av det. På hotellet der vi skal ha det så er det sånn som Hanne sier. 1 servering er på tallerken, evt. 2 servering er på fat.
OleBrumm Skrevet 21. januar 2005 #7 Skrevet 21. januar 2005 Der vi skal ha festen vår er 2 serveringer inkludert i prisen. Men jeg og har vært i bryllup der det "bare" er en servering. Helt greit det om man får beskjed om det på forhånd. Noen steder er det jo slik at man tar poteter og grønnsaker selv, så da kan jo gjestene forsyne seg litt ekstra av dette :-)
Gjest Melk Skrevet 21. januar 2005 #8 Skrevet 21. januar 2005 Vi hadde bare en gang, og 4 retter. Var mer enn nok og jeg ble stappmett.
rutti Skrevet 21. januar 2005 #9 Skrevet 21. januar 2005 vi skal ha 3 retters, men hovedretten blir servert 2 ganger, uten at det koster noe eksta. Tror det er vanlig jeg
Gjest Melk Skrevet 21. januar 2005 #10 Skrevet 21. januar 2005 vi skal ha 3 retters, men hovedretten blir servert 2 ganger, uten at det koster noe eksta. Tror det er vanlig jeg Ingen av de 4-5 stedene vi sjekket hadde servering nr 2 uten tillegg i prisen.
Gjest gjest1 Skrevet 21. januar 2005 #11 Skrevet 21. januar 2005 Jeg har vært i bryllup hvor jeg har opplevd begge deler. Det siste bryllupet jeg var fikk vi kun 1 servering, ferdig anrettet på tallerken og poteten kom på borden ved siden av. Med 3 retters middag så tror jeg ikke det er fare for at noen kommer til å gå fra bordet sulten. Dessuten er det jo kaker etterpå
Annie78 Skrevet 21. januar 2005 #12 Skrevet 21. januar 2005 Vi skal ha middagen på hotell, men har ikke hørt noe om at det koster ekstra for 2. gangs servering.... Må spørre, tror jeg...
Augustbrud02 Skrevet 25. januar 2005 #13 Skrevet 25. januar 2005 Det vanlige er nok med to runder, men skal dere bare ha en runde, så bør det opplyses til gjestene. For da kan de ta litt ekstra på med en gang. Veldig enig!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå