Gå til innhold

Pep talk i fht ekstrajobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i en dårlig periode økonomisk og har pådratt meg litt gjeld på grunnen av flere utgifter som kom uventet. Jeg har en fulltidsjobb og fikser regningene, men jeg vil bli gjeldsfri fortest mulig. Nå har jeg fått en mulighet til å jobbe 1-3 kvelder i uka, tjene ca 500 per gang. So far so good, men jobben går ut på å være på vakt, sove eller ei, utenfor hjemmet. Dette innebærer at jeg er tilbake i senga mi kl 3.30 og opp igjen i 7tiden. 

Pengene rett i lomma for fire timers jobb en gang iblant og muligens gjeldsfri til jul, men sliter som f... med motivasjonen. Gruer meg til å ikke få sove nok og en trøtt dag etterpå. Luksusproblem. Hjelp!

Anonymkode: 62a62...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er ikke et luksusproblem. Du har planer om å sove 3,5 hver natt? Jeg hadde heller bare ventet litt lenger med å bli gjeldsfri. Med 1 - 3 kvelder i uken hvor du tjener 500 kroner per gang tjener du jo maks 6000 i måneden (er dette før eller etter skatt?). Nei, er det ikke noe annet du kan kutte ned på? Kan du ikke heller få deg en julejobb eller noe slikt? Jobbe helg?

Anonymkode: 07140...8df

Skrevet

Jeg tenkte å forsøke å sove i noen timer, mens jeg er på vakt. Vet jo at det ikke er optimalt, da jeg trenger søvn som vann og fór. Men orker ikke mere gjeld. Jeg har levd over evne før, spart og puslet sammen budsjettet det siste året. Kjenner at jeg blir bare deprimert av tanken. Nå har jeg muligheten til å øke inntekten, men nå er det vondt i viljen. Cra...

Anonymkode: 62a62...ebe

Skrevet

Kanskje kan det hjelpe om du skriver ned indre motivasjon på hva du får ut av å bli gjeldsfri til jul. F.eks. god samvittighet, frihet til å disponerer pengene helt selv osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...