AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 Vi blir overhodet ikke enige om samværet for vårt barn, jeg ønsker hovedomsorgen og vil flytte så at far får samvær annenhver helg. Far nekter, han vil ha 50/50 og får han ikke det går han rettens vei. Skal jeg gå med på 50/50 i frykt for å "miste" barnet mitt eller hvor stor sannsynlighet er det for at far vinner i retten? Altså at han tildømmes hovedansvaret og jeg blir den som må ta til takke med annenhver helg. Vi stiller nok helt likt i hvor egnet vi er for barnet som hovedomsorgsperson. Hvor stor er fordelen for meg som er mor? Er det fortsatt sånn at mor har fordelen kun fordi hun er mor? Anonymkode: 7a73f...cbd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 Hvorfor vil du flytte vekk, og vanskeliggjøre et godt forhold mellom far og barn? Du må tenke på barnet, ikke deg selv som jeg syns du gjør i dette innlegget. Anonymkode: 5c9c9...156 20
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 Mor har ofte "fordelen" fordi det ofte er mor som har hatt mest permisjon, det er mor som har jobbet deltid, det er mor som har fulgt opp med helsestasjon og tannlege osv. Mens far har jobbet overtid, spilt fotball med kompiser og prioritert bort store deler a familielivet. Derfor ender ofte mor opp med hovedomsorgen. Fordi hun har prioritert barna og familien fra den dagen barna ble født. Anonymkode: a1ee6...8f3 11
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Hvor langt skal du flytte? Gammelt er barnet? Anonymkode: 45272...a55 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor langt skal du flytte? Gammelt er barnet? Anonymkode: 45272...a55 30-40mil, barnet er 8år Anonymkode: 7a73f...cbd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 Nei hvis du flytter vekk fra der dere har hatt bosted, så kan du bare glemme å få med deg barnet hvis far vil ha hovedomsorgen. Du må varsle far i forkant også slik st han kan protestere Anonymkode: 3a269...410 8
jabx Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mor har ofte "fordelen" fordi det ofte er mor som har hatt mest permisjon, det er mor som har jobbet deltid, det er mor som har fulgt opp med helsestasjon og tannlege osv. Mens far har jobbet overtid, spilt fotball med kompiser og prioritert bort store deler a familielivet. Derfor ender ofte mor opp med hovedomsorgen. Fordi hun har prioritert barna og familien fra den dagen barna ble født. Anonymkode: a1ee6...8f3 Ja, så alle bør bare drite i barnas beste. Barnet trenger nesten ikke kontakt med far i det hele tatt. Helt overflødig. Hvorfor skal mors interesser ha noe å si her? Det er barnets interesser som skal ivaretas, ikke egoistiske foreldre. Mor bør slett ikke automatisk ha rett på mer tid med barnet bare fordi hun har hatt det tidligere. Endret 8. oktober 2017 av jabx 4
Ulrikke Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 Selvfølgelig nekter far deg å flytte 35 mil unna med ungen hans... Det ville jo ikke du godtatt at han gjorde heller??? 23
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 Fordelingen skal være det som er best for barna. Om mor ønsker å flytte langt unna, noe som gjør det vanskeligere for barna å ha kontakt med far, er ikke dette best for barna. Før pleide ofte mor å ende opp med barna, og dette er til en viss grad fortsatt sant. Etter de sakene jeg har sett står far like sterkt om det mor ønsker å gjøre ikke er til fordel for barna. Noe som stemmer i og med at du skriver at far også er en god omsorgsperson. Så ja, jeg håper og tror far har en god sak. Anonymkode: 17d67...7be 5
jabx Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi blir overhodet ikke enige om samværet for vårt barn, jeg ønsker hovedomsorgen og vil flytte så at far får samvær annenhver helg. Sier du nå at du vil flytte fordi det at du flytter gjør at far får mindre samvær? Er formålet med flyttingen å gi far så lite samvær som mulig?! 9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 10 minutter siden, jabx skrev: Ja, så alle bør bare drite i barnas beste. Barnet trenger nesten ikke kontakt med far i det hele tatt. Helt overflødig. Hvorfor skal mors interesser ha noe å si her? Det er barnets interesser som skal ivaretas, ikke egoistiske foreldre. Mor bør slett ikke automatisk ha rett på mer tid med barnet bare fordi hun har hatt det tidligere. Barnets beste er i de fleste tilfeller å bo sammen med den som hele tiden har vært primæromsorgsgiver. Det er noe å tenke på for mange menn. Man kan ikke prioritere bort familien og så forvente 50/50 ved brudd Anonymkode: a1ee6...8f3 8
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Barnets beste er i de fleste tilfeller å bo sammen med den som hele tiden har vært primæromsorgsgiver. Det er noe å tenke på for mange menn. Man kan ikke prioritere bort familien og så forvente 50/50 ved brudd Anonymkode: a1ee6...8f3 Det står ingen steder at far har prioritert bort familien. Tvert imot står det at de stiller likt. Anonymkode: 17d67...7be 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #13 Skrevet 8. oktober 2017 Du synes ikke det er egoistisk å flytte så langt unna? Har ikke barnet rett på samvær med far? Har ikke far like stor rett på barnet sitt som deg? Når du er så egoistisk som dette, så håper jeg far får hovedomsorgen, så kan du være helgemamma. Det er du som flytter, derfor burde det være du som mister hovedomsorgen. Anonymkode: f693b...16a 15
Gjest NotNaomi Skrevet 8. oktober 2017 #14 Skrevet 8. oktober 2017 Barnet ditt går på skole og har venner osv der dere bor. Hvis du velger å flytte fra barnets nærmiljø er sannsynligheten for at far får hovedomsorgen stor.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #15 Skrevet 8. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står ingen steder at far har prioritert bort familien. Tvert imot står det at de stiller likt. Anonymkode: 17d67...7be I egnethet ja, men om mor regner på dette så vil hun nok se at det er fortsatt hun som har prioritert familien høyest. Slik er det i de fleste forhold. Det er også derfor kvinner jobber mest deltid og fortsatt gjør mest husarbeid Anonymkode: a1ee6...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #16 Skrevet 8. oktober 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi blir overhodet ikke enige om samværet for vårt barn, jeg ønsker hovedomsorgen og vil flytte så at far får samvær annenhver helg. Far nekter, han vil ha 50/50 og får han ikke det går han rettens vei. Skal jeg gå med på 50/50 i frykt for å "miste" barnet mitt eller hvor stor sannsynlighet er det for at far vinner i retten? Altså at han tildømmes hovedansvaret og jeg blir den som må ta til takke med annenhver helg. Vi stiller nok helt likt i hvor egnet vi er for barnet som hovedomsorgsperson. Hvor stor er fordelen for meg som er mor? Er det fortsatt sånn at mor har fordelen kun fordi hun er mor? Anonymkode: 7a73f...cbd Nei, det er fortsatt ikke slik at mor har fordelen heldigvis. I saker hvor begge stillere likt er det nok like stor sannsynlighet for at far får barnet som mor. I din sak tror jeg far stiller sterkest, fordi du er den som velger å ta barnet bort i fra far og det stedet hun er knyttet til. Anonymkode: f693b...16a 6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #17 Skrevet 8. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er fortsatt ikke slik at mor har fordelen heldigvis. I saker hvor begge stillere likt er det nok like stor sannsynlighet for at far får barnet som mor.I din sak tror jeg far stiller sterkest, fordi du er den som velger å ta barnet bort i fra far og det stedet hun er knyttet til. Anonymkode: f693b...16a Si ikke det Jeg fikk hovedomsorgen selv om jeg ville flytte 60mil med barnet. Barnet var mest knyttet til meg og det veide tyngre enn fars ønsker Anonymkode: a1ee6...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #18 Skrevet 8. oktober 2017 1 time siden, jabx skrev: Sier du nå at du vil flytte fordi det at du flytter gjør at far får mindre samvær? Er formålet med flyttingen å gi far så lite samvær som mulig?! Nei, flytter fordi jeg aldrig trivst helt der vi bor nå. Helt annen miljø enn det jeg er vokst opp med. Anonymkode: 7a73f...cbd
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #19 Skrevet 8. oktober 2017 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, flytter fordi jeg aldrig trivst helt der vi bor nå. Helt annen miljø enn det jeg er vokst opp med. Anonymkode: 7a73f...cbd Og du synes det er greit å ta barnet sitt ut av skolen og langt bort fra far? Funker fint for deg at barnet ditt får et dårligere forhold til far? Egoistiske kjerring Anonymkode: f6d65...342 8
Outlander Skrevet 8. oktober 2017 #20 Skrevet 8. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er noe å tenke på for mange menn. Man kan ikke prioritere bort familien og så forvente 50/50 ved brudd Anonymkode: a1ee6...8f3 Men HALLO! Det er oss kvinner som får 1 år + permisjon til å være hjemme med barna..og i tillegg vil mange kvinner (ikke meg) være hjemme lengre en det. Da MÅ far prioritere mye jobbing slik at mammaer kan sitte på ræva hjemme med barna sine. Uansett har Norge våknet og jobbet med likestillingen FOR fedre når det gjelder foreldre som skilles. 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå