AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #1 Skrevet 8. oktober 2017 I dag reiste min samboer på jobb tur, og skal være borte en uke. Han har hovedomsorgen og fast bosted for sin datter, som skal være hjemme med meg frem til hun skal til sin mor på helgesamvær neste helg. Datteren hans skal være hos meg fremfor hos mor når faren er borte etter avtale på familievernkontoret mellom mor, far og mekler. Mor har sagt til min samboer at denne uken når han er borte, og deres datter skal være hos meg, får ikke hun (datteren) under noen omstendigheter treffe sin farmor. Min samboer blir selvfølgelig oppgitt over dette, og sier at hva han gjør med sin datter når hun er hos han, kan ikke hun legge seg oppi. Og hun kan heller ikke nekte datteren sin å se farmor hvis hun ønsker det. Så da er spørsmålet mitt: kan mor legge ned forbud mot at farmor har barnebarnet på besøk/overnatting når far er borte? Anonymkode: c3ba0...31e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #2 Skrevet 8. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I dag reiste min samboer på jobb tur, og skal være borte en uke. Han har hovedomsorgen og fast bosted for sin datter, som skal være hjemme med meg frem til hun skal til sin mor på helgesamvær neste helg. Datteren hans skal være hos meg fremfor hos mor når faren er borte etter avtale på familievernkontoret mellom mor, far og mekler. Mor har sagt til min samboer at denne uken når han er borte, og deres datter skal være hos meg, får ikke hun (datteren) under noen omstendigheter treffe sin farmor. Min samboer blir selvfølgelig oppgitt over dette, og sier at hva han gjør med sin datter når hun er hos han, kan ikke hun legge seg oppi. Og hun kan heller ikke nekte datteren sin å se farmor hvis hun ønsker det. Så da er spørsmålet mitt: kan mor legge ned forbud mot at farmor har barnebarnet på besøk/overnatting når far er borte? Anonymkode: c3ba0...31e Kan det være slik at faren ofte setter datteren hos farmor når han har samvær? Kan være derfor mor reagerer, avtalen blir jo ikke holdt fra deres side om hun sendes til farmor da. Avtalen var jo at datteren skulle være hos deg? Ikke farmor. Anonymkode: e2be3...0b6 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #3 Skrevet 8. oktober 2017 Nei ikke mer en normalt. Hun er veldig glad i farmoren sin, så hun får være der når hun selv vil så lenge det passer.´ Anonymkode: c3ba0...31e
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #4 Skrevet 8. oktober 2017 Barnemor kan ikke nekte nei. Anonymkode: eeb3b...f4e 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #5 Skrevet 8. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ikke mer en normalt. Hun er veldig glad i farmoren sin, så hun får være der når hun selv vil så lenge det passer.´ Anonymkode: c3ba0...31e Okå, for det tenkte jeg kunne være eneste grunnen til at hun nekter. Men misliker mor farmor da kanskje? Anonymkode: e2be3...0b6
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #6 Skrevet 8. oktober 2017 Så lenge farmoren ikke sliter med psykiske problemer, alkoholmisbruk e.l. som gjør henne uegnet til å ta seg av barnet kan jeg ikke tenke meg at moren har noe som helst hun skulle sagt. Anonymkode: 69f82...9a3 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 Eller prøver hun bare å kontrollere noe? Anonymkode: e2be3...0b6
Lykkehjerte Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 Så lenge det ikke er noe vedtak på at farmor ikke skal treffe/ha samvær med barnet (eller vedtak om at barnet skal kun overnatte hos far når samværet er hos far), kan ikke mor nekte barnet å ha kontakt med farmor, når barnet er hos far/dere. Normalen er å anbefale/oppfordre til kontakt med besteforeldre/familie. Så hvis ikke annet er avtalt og nedfelt i skriftlige prosedyrer av barnevernet osv, kan ikke mor nekte barnet å besøke verken farmor, andre familiemedlemmer eller venner, mens barnet er hos far! Det er bare positivt for barnet, så lenge det ønsker dette selv!
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 Du skriver: "Datteren hans skal være hos meg fremfor hos mor når faren er borte etter avtale på familievernkontoret mellom mor, far og mekler" Dere har altså avtalt at barnet skal være hos deg. Ikke hos farmor eller hos barnevakt. Tror at dere, i likhet med mor, må forholde dere til avtalen Anonymkode: 38ff8...2bc 6
Diana Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Høres ikke ut som mor har noe hun skulle ha sagt her Endret 8. oktober 2017 av Diana
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 Ja barnemor har kuttet all kontakt med sin tidligere svigermor, og nekter datteren å farmor når hun er hos henne Anonymkode: c3ba0...31e
Minlillelykke Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 Hun har da ikke noe med om barnet ser sin farmor? La dem nå kose seg sammen om dette er ønskelig fra dem begge😊 2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #13 Skrevet 8. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skriver: "Datteren hans skal være hos meg fremfor hos mor når faren er borte etter avtale på familievernkontoret mellom mor, far og mekler" Dere har altså avtalt at barnet skal være hos deg. Ikke hos farmor eller hos barnevakt. Tror at dere, i likhet med mor, må forholde dere til avtalen Anonymkode: 38ff8...2bc Det er ikke det samme. Hun bor jo hos TS og far.... Det er hverdagen hennes.. klart hun da kan få overnatte hos andre hvis far og TS synes det er greit.... Det erikke spnn at når far er på jobbreise, så passer stemor barnet. Nei, det er en del av den vanlige omsorgen for barnet. Anonymkode: 02653...929 4
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #14 Skrevet 8. oktober 2017 NKan dere ikke bare gi henne denne da? La være å kontakte farmor akkurat de dagene her når faren er bortreist? Hun bor jo hos dere ellers. Dere behøver jo ikke å si noe fra eller til verken til datter, farmor eller mor, bare ha andre plane. Man trenger ikke ta enhver konflikt alltid. Taben tur på kino istedet, besøk en av datterens venninner. Anonymkode: 529fe...232
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #15 Skrevet 8. oktober 2017 Invitere farmor til kaffe og ta en selfie med henne og stebarnet - send til moren med en smilefjes emoji. Anonymkode: fa395...277 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #16 Skrevet 9. oktober 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: I dag reiste min samboer på jobb tur, og skal være borte en uke. Han har hovedomsorgen og fast bosted for sin datter, som skal være hjemme med meg frem til hun skal til sin mor på helgesamvær neste helg. Datteren hans skal være hos meg fremfor hos mor når faren er borte etter avtale på familievernkontoret mellom mor, far og mekler. Mor har sagt til min samboer at denne uken når han er borte, og deres datter skal være hos meg, får ikke hun (datteren) under noen omstendigheter treffe sin farmor. Min samboer blir selvfølgelig oppgitt over dette, og sier at hva han gjør med sin datter når hun er hos han, kan ikke hun legge seg oppi. Og hun kan heller ikke nekte datteren sin å se farmor hvis hun ønsker det. Så da er spørsmålet mitt: kan mor legge ned forbud mot at farmor har barnebarnet på besøk/overnatting når far er borte? Anonymkode: c3ba0...31e Ja. Barnet har to foreldre, og de må bli enige. Anonymkode: ba174...3e7
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #17 Skrevet 9. oktober 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skriver: "Datteren hans skal være hos meg fremfor hos mor når faren er borte etter avtale på familievernkontoret mellom mor, far og mekler" Dere har altså avtalt at barnet skal være hos deg. Ikke hos farmor eller hos barnevakt. Tror at dere, i likhet med mor, må forholde dere til avtalen Anonymkode: 38ff8...2bc Såfremt ikke farmor eller andre i slekten har psykiske problem/rusproblem som tilsier at barnet IKKE kan være hos det, er det jo naturlig at et barn er på overnatting hos bestemor eller hos tanter innimellom? Går ut fra at de ikke har en dom som tilsier at barnet skal kun være hos deg og far i fars uker.... Anonymkode: 2777c...ac5 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #18 Skrevet 9. oktober 2017 hva er grunnen til at moren ikke vil hun skal være hos farmor? Anonymkode: 07e53...344 1
SesameStreet Skrevet 9. oktober 2017 #19 Skrevet 9. oktober 2017 Ville bare gjort som dere har gjort til vanlig, levd normalt.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2017 #20 Skrevet 9. oktober 2017 Det høres nesten ut som hun er litt furten og egentlig ikke var enig i at barnet skal være hjemme hos far/dere med deg når far er bortreist. Litt firkantet for å være trassig. Må ha siste ordet type. Anonymkode: bed00...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå