Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #1 Skrevet 21. januar 2005 Er det noen som har peiling og har tips til et godt treningsprogram? Jeg prøver stadig å søke på internet å finne ut noe selv, men det er så mye informasjon at alt bare flyter sammen og jeg er ennå mer uklok enn når jeg først begynnte! Jeg vil stramme meg opp, se slik ut som damene på reklamefilmene på tv Sånn som hun i den nye NIKE-reklamen, har dere sett hun? Hun som danser. Gjerne ha litt muskler, se litt trent og sporty ut! Og så vil jeg trene kondisjon, komme i bedre form generelt. Hvor mange ganger i uka skal jeg trene? Hvilke dager skal jeg trene hva? Hvor hardt skal jeg trene? Hvilke øvelser? Jeg kan forresten ikke løpe, har noe hofte-drit.
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2005 #2 Skrevet 21. januar 2005 Det viktigste er at du finner aktiviteter du liker, så du klarer å holde ut. Variasjon er også et stikkord. Jeg vil foreslå at du trener annenhver dag, og at du trener ca halvparten styrke og kondisjon. Tren helst styrke med vekter, det er mye mer futt i det når det gjelder å se framgangen fort. Vær heller ikke redd for å legge på vekter, det SKAL kjennes. Ang. utholdenhetstrening, kan du jo velge, men intensiteten bør ligge på 60-70% av makspulsen din. Hvis du ikke kan løpe, er kanskje spinning en ide? Aerobic er også OK, men personlig synes jeg mange av timene blir i korteste laget. Eller hva med svømming? Step bør du vel også holde deg unna hvis hoftene krangler.
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #3 Skrevet 21. januar 2005 Ja spinning var jeg på for første gang på onsdag, det var kjempegøy, passet meg midt i blinken!! Kan kanskje ro også, på sånn funky ro-maskin... Er ikke redd for å ta i ett tak med vektene, må jo det får å se ut som hun der NIKE-dama Men hvor ofte skal jeg gå på spinning da? Oh store trenings-gugu?
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #4 Skrevet 21. januar 2005 vil ikke rette det, for det så morsomt ut, haha, men jeg mente selvfølgelig guru! Konsentrerte meg hardt om ikke å skrive guro, haha, så ble det feil allikevel...
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2005 #5 Skrevet 21. januar 2005 gugu? har du satt noe i halsen? Kanskje spinne to ganger i uka, og styrke i tillegg? Jeg har funnet ut at det går an å kombinere styrke og utholdenhet på samme dag, slik at man får mer fridager pr uke.... Selv trener jeg annenhver dag (minus i dag, pga lettere fyllesyke, men tar det igjen i morgen), og gjerne dobbelt opp. Først 30-50 min kondisjon (jeg løper intervaller, har dilla på det for tida, eller stepper på maskin, eller går på aerobictimer), deretter styrke for store muskelgrupper (rygg, mage, bein, bryst ,først og fremst). Hvis du skal trene beina, må du gjøre det en dag du IKKE trener styrke... Mine økter tar gjerne 1.5 time effektiv tid, og da kan jeg gå hjem med god samvittighet etterpå. Hvis du synes det er tungt og kjipt å komme i gang med styrketrening, er det OK å gå på timer ala Stram Opp 2 (på sats, 50/50 utholdenhet og styrke i hver time), eller Body Pump.
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #6 Skrevet 21. januar 2005 Tror du mener at jeg skal trene styrke i beina de dagene jeg ikke trener kondisjon..? Uansett, jeg tror jeg nærmer meg en fin teori på ting i hodet mitt nå! Håper og tror det blir bra
Gjest Gjesta Skrevet 21. januar 2005 #7 Skrevet 21. januar 2005 Tror du mener at jeg skal trene styrke i beina de dagene jeg ikke trener kondisjon..? Nettopp det mener jeg Litt knebøy/beinpress og øvelser for lårene er jo ikke så dumt. (hvis du da ikke, som meg, bygger masse muskler bare ved å tenke på vekttrening...Selv trener jeg derfor lite bein, bare innimellom hvis samvittigheten blir dårlig. Men jeg antar at løping, stepmaskin og terrengsykkel i sesongen egentlig burde holde lenge.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå