Gå til innhold

Sparkel/maling sprekker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har engasjert et malerfirma til å helsparkle og male veggene i leiligheten. I utgangspunktet var jeg fornøyd, men nå ser jeg at veggen sprekker opp flere steder. 

Hva årsaken til dette er vet jeg ikke. Jeg har ikke gjort noe som skal resultere i dette. Men er dette reklamasjonsgrunnlag? Jeg tenker som så at et profesjonelt firma skal kunne vite nok til å unngå at slikt skjer?

noen som vet?

Anonymkode: a1ca6...f76

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har engasjert et malerfirma til å helsparkle og male veggene i leiligheten. I utgangspunktet var jeg fornøyd, men nå ser jeg at veggen sprekker opp flere steder. 

Hva årsaken til dette er vet jeg ikke. Jeg har ikke gjort noe som skal resultere i dette. Men er dette reklamasjonsgrunnlag? Jeg tenker som så at et profesjonelt firma skal kunne vite nok til å unngå at slikt skjer?

noen som vet?

Sannsynligvis kommer det av bevegelser i boligen.

Er det vertikale riss?

Anonymkode: c2679...29d

Skrevet

Dette er en av årsakene til at jeg alltid svarer nei nå folk spør om de bør helsparkle for å få glatte vegger. Når luftfuktigheten endrer seg, for eksempel fordi man begynner å fyre om høsten, så har sparkel/akryl en tendens til å sprekke. Enten fordi platene under trekker seg litt sammen (Hvis det for eksempel er snakk om sponplater) eller fordi sparkelen i seg selv tørker opp. Du kan jo prøve å reklamere, men jeg har en mistanke om at problemet kommer tilbake med mindre det legges duk utenpå sparkelen og males på nytt. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis kommer det av bevegelser i boligen.

Er det vertikale riss?

Anonymkode: c2679...29d

Ja, det kan se ut som at det kommer av bevegelse. Både vertikalt og på skrå, og alle er to parallelle striper, på en måte. 

Men jeg tenker at dette er noe malerfirmaet burde tenke på med hensyn til materiale eller noe sånt? Pent er det ikke, og jobben var dyr...

Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Dette er en av årsakene til at jeg alltid svarer nei nå folk spør om de bør helsparkle for å få glatte vegger. Når luftfuktigheten endrer seg, for eksempel fordi man begynner å fyre om høsten, så har sparkel/akryl en tendens til å sprekke. Enten fordi platene under trekker seg litt sammen (Hvis det for eksempel er snakk om sponplater) eller fordi sparkelen i seg selv tørker opp. Du kan jo prøve å reklamere, men jeg har en mistanke om at problemet kommer tilbake med mindre det legges duk utenpå sparkelen og males på nytt. 

Det er ikke plater under, men betongvegg. 

Er ikke dette noe firmaet skal informere om i så fall? Det er en grunn til at jeg leier inn profesjonelle til å gjøre jobben, da jeg har null peiling på slikt selv...

sur nå, kjenner jeg...

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke plater under, men betongvegg. 

Er ikke dette noe firmaet skal informere om i så fall? Det er en grunn til at jeg leier inn profesjonelle til å gjøre jobben, da jeg har null peiling på slikt selv...

sur nå, kjenner jeg...

Da er det sannsynligvis fordi det er en viss bevegelse i bygningen som gjør at sparkelen sprekker som det ble nevnt over her. Firmaet som utførte jobben burde kanskje ha frarådet deg å helsparkle, men om bygningen beveger seg eller ikke kan være vanskelig å vite siden det bl.a. vil avhenge av grunnforholdene, bygningskonstruksjon etc. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Da er det sannsynligvis fordi det er en viss bevegelse i bygningen som gjør at sparkelen sprekker som det ble nevnt over her. Firmaet som utførte jobben burde kanskje ha frarådet deg å helsparkle, men om bygningen beveger seg eller ikke kan være vanskelig å vite siden det bl.a. vil avhenge av grunnforholdene, bygningskonstruksjon etc. 

Så det du sier er at jeg har kastet 50.000,- rett ut vinduet?

Skrevet

Det kommer an på hvilken sparkel som er brukt også. Min erfaring er at Flügger sin sjelden sprekker. 

Men, tviler på at du har en reklamasjonssak. 

Anonymkode: ee4bb...0aa

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på hvilken sparkel som er brukt også. Min erfaring er at Flügger sin sjelden sprekker. 

Men, tviler på at du har en reklamasjonssak. 

Anonymkode: ee4bb...0aa

Da skjønner jeg egentlig ikke hva som skal være grunn for reklamasjon....

Men kan det hjelpe å male over en gang til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...