Fixie Skrevet 21. januar 2005 #1 Skrevet 21. januar 2005 Har nettopp fått ei lita pusi, ho er 10 uker nå. Ho nekter å spise tørrfor, noen tips til hva jeg kan gjøre for å få ho til å spise det? :klø: Idag spydde ho, og det kravla hvite ormer i spyet så blir nok ormkur på ho idag ja. Hvor får ho orm fra når ho ikke er ute?
~*Unni*~ Skrevet 21. januar 2005 #2 Skrevet 21. januar 2005 Huff stakkars lita. Hun har fått orm fra moren sin det er helt vanlig. Alle kattunger må ha ormekur av den grunn. Kanskje hun ble tatt litt for fort fra moren sin siden hun ikke spiser tørrfor? Hvis det er sånn at hun bare vil ha våt for så er ikke det så farlig...sett frem bare tørrfor så spiser hun det når hun blir sulten nok. Katter bør ha skikkelig tørrfor f.eks Royal Canin. Våtfor bør hun få bare av og til, det er aldri hovedmatkilde. Ikke kjøp tørrfor på vanlig butikk men på zoo-forretninger. (det er en myte at det er mye dyrere i zoo butikk, bare sjekk kilopris) Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #3 Skrevet 21. januar 2005 Vår kattunge spiste Friskies tørrfor for kattunger da vi fikk han, men vi har gått over til kitten-foret fra Olivers. Enig med Unni om for/forpris - Friskies koster 40 kr pr kilo i vår butikk, Olivers ca 50 (avh av sekkstr, sikkert. blir levert på døra, veldig lettvint når man har lang vei til dyrebutikk), og kvalitetsforet er mye drøyere. Og katter tåler å gå uten for til de blir sultne nok til å spise andrevalget:)
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #4 Skrevet 21. januar 2005 Du må absolutt gi ormekur med en gang! Tørrforet kan du jo prøve å bløte i litt vann og se om hun vil spise?? Det er nok lettere for henne å spise det oppbløtt. Ev. kan du blande det med litt våtfor. Det er jo mulig hun ikke er vant til tørrfor fra før og da trenger hun å "lære" å spise det:)
Fixie Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #5 Skrevet 21. januar 2005 Jeg har prøvd å blande tørrforet med vatn, men hjalp ikke. Spiste tørrfor når jeg blanda i våtfor, men ellers spiser ho ikke. Har vel skjemt ho litt bort jeg :oops: Har kjøp for på zoo-butikk.
Brunhilde Skrevet 21. januar 2005 #6 Skrevet 21. januar 2005 Sett frem tørrfor og la det og vann være eneste alternativ et par dager. Tenker hun vil spise da Ellers syns jeg faktisk ikke det er så forferdelig at man skjemmer dyrene litt bort bare det ikke blir så mye at hverken dyr eller eier er til å leve med... Det er jo en grunn til at vi har dyr, er det ikke?
Puma Skrevet 21. januar 2005 #7 Skrevet 21. januar 2005 Bare husk at en kattunge på ti uker er bare en liten kropp, så den tåler ikke å gå for lenge uten mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå